A moim zdaniem... (od najstarszych)
Pokazuj od
najnowszych
najnowszych
Największe
emocje
emocje
c. d.
Poza tym, co ważniejsze, okazuje się, że zostały opracowane pierwsze stadia wykonalności w ujęciu technicznym i ekonomicznym i. .. jakoś o dziwo przedsięwzięcie pod nazwą przekop Mierzei Wislanej, jest zasadne! Nie ja opracowywałem ten dokument, a Urząd Morski Gdynia (bodajże) i teraz musimy poczekać na dokument, który ukazać ma oddziaływanie inwestycji na środowisko naturalne (o to jestem spokojny, bo te, które zostały poczynione dotychczas dowodzą, że ingerencja w środowisko naturalne będzie znikoma - nie grozi nam zatem druga Rospuda). Ktos doszedł do wniosku, że takie obawy, jak Twoje vide finansowy aspekt, są niepotrzebne. Ja nie będę dyskutował z ekspertami, bo nie znam się na biznesie tego typu, więc może i Ty tego nie czyń - no chyba, że chcesz otrzymać możliwość opracowania wersji przeciw!
Co do aspektu ukraińskiego - skoro Elbląg przejawia inicjatywę w temacie wykorzystania miejszości ukraińskiej mieszkającej w mieści i podjęcia starań o uczynienie z elbląskiego portu, portu przeładunkowego, to dlaczego tego nie wspierać?! Elbląski port nigdy NIGDY nie będzie portem rywalizującym z portami trójmiasta, a jedynie ma być ich uzupełnieniem.
Mild : nie twierdze, z kanału nie da sie zbudować. Twierdze, że taka budowa nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego. Reszta twoich argumentów rodem z zakompleksionego zaścianka - szkoda na nie klawiatury.
Spike : to o czym piszesz to pobożne życzenia. Nierealne. Czy browar dziś wysyła coś statkami np z Gdańska ? Jeśli tak - ile ? Jakimi statkami ? Masz zielone pojęcie o tym ?
Podpowiem Ci - wysłał w zeszłym roku 0.00 litra piwa. Sądzisz, że powstanie portu nagle dokona cudu i "zwiększy się eksport" - wątpię. Spróbuj wskazać choć jedną grupę towarów w eksporcie lub imporcie, której można przez Elbląg przywieźć - wywieźć 3 miliony ton ( statkami, które zgodnie z dzisiejszymi kanonami transportu morskiego są tak naprawdę większymi szalupami). Powiedz mi, co te " nowe firmy" będą wg Ciebie robić ? Sprzątać pusty port ? Czy może puste parkingi dla ciężarówek, które nie będą miały po co przyjechać ?
Matex : można się zgodzić, że bywają inwestycje nieuzasadnione ekonomicznie a mające znaczenie społeczne. Tu niestety inwestycja robiona jest pod zamówienie polityczne. A za 10 lat o których piszesz właśnie te najuboższe grupy naszego społeczeństwa odczują to najbardziej. Bo nie będzie pieniędzy na działalność socjalna, budownictwo miejskie, pomoc społeczną i wiele innych rzeczy - trzeba będzie spłacać kredyty, bez których portu zbudować się nie da. Aktywizacja społeczności ukraińskiej - jaja sobie robisz ? Ilu znasz poważnych biznesmenów ukraińskiego pochodzenia w Elblągu ? Kto z Nich prowadzi jakikolwiek biznes mogący choć w ułamkach procenta zapewnić zatrudnienie w porcie ? Otwarcie Pojezierza Iławskiego na kraje Bałtyku ? A co dzisiaj przeszkadza przypłynąć jachtom ze Szwecji, Danii czy Finlandii na Jeziorak ? Droga wolna. .. I jakoś nie płyną gromadnie. Nie ma się co łudzić, że kanał czy port diametralnie zmieni sytuacje Elbląga. Niestety, polityczny obstalunek, chciejstwo i zasada " jakoś to będzie" wezmą górę i kanał zostanie zbudowany. A w ciągu następnych dziesięcioleci będzie się odbijać czkawką nam wszystkim. ..
Wiesz co "XXL" idąc tokiem twojego rozumowania to najlepiej w ogóle zamknąc i "zakopac" Kanał Elblaski przecież on nie ma zadnego ekonomicznego uzasadnienia!!! Idąc dalej, po co modernizowac i poszerzać "siódemke" przeciez jest ona zakorkowana tylko sezonowo! Po co w miescie zaklejac dziury w jezdni jak mozna wstawic ograniczenia prędkości i progi zwalniające!:) Zrozum człowieku, rusz wyobraźnie, jest prosta zasada, nie ma drogi nie ma ruchu - jest droga jest ruch! Czy ci sie to podoba czy nie transport wodny jest tańszy i przy rosnacych kosztach paliw ma przyszłość! Trójmiasto ma już dosc TIRów, wiec port elblaski moze pełnic funkcje pomocnicze dla trójmiejskich np. barkami do Elblaga mozna transportowac kontenery przeładowywane z duzych jednostek, a w Elblagu ładowac je na TIRy i na pdwrót także!:) Myśl pozytywnie!:)
Zwolenniku przekopu : demagogia to żadne argumenty. Tylko kompletny marzyciel nie mający żadnego pojęcia o transporcie może ferować pomysły typu przeładowywanie kontenerów na barki w odległości 50 km od portu morskiego :)
I co, barki chcesz puszczać na otwarte morze przekopem ? Ludzie, rozum, używajcie rozumu a nie demagogii :)) Rozbawiłeś mnie setnie :)) A dziury w mieście będą największe w kraju, bo cała kasa pójdzie nawet nie na przekop a na utrzymanie toru wodnego w standardach wymaganych dla szlaków żeglownych.
Powiedz mi, dlaczego nie wożą kontenerów barkami w Niemczech czy Holandii ? A maja tam naprawdę rozwinięte drogi wodne. ..
Ciekawe z czego elblazanie wyobrazaja sobie utrzymywanie kikunastu kilometrow sztucznego toru wodnego - ktorym i tak nigdy nie poplyna inne niz najmniejsze z najmniejszych stateczki morskie. .. ?
Jak chca utrzymac konkurencyjnosc humbuga zwanego w prasie 'portem morskim w Elblagu' - przy przewidywanych kosztach utrzymania oznakowania nawigacyjnego, przy wielogodzinnym pilotazu, przy koniecznosci asysty holownikow, lodolamaczy co druga zime, etc. , etc. .. ?
I jak chca w tych warunkach konkurowac z polozonymi opodal najwiekszymi portami Baltyku - pozbawionymi kazdego z ww problemow?
Juz przeczytalem, ze jako jeden z nie-Elblazan, mam dolozyc ze swoich podatkow 400mln na 'przekop'. .. Czyli znajac rozwoj inwestycji panstwowych - skonczy sie tak na 600-800mln. ..
Czy do utrzymywania 'potru' w Elblagu tez bede musial co rok dokladac, czy tez, zaspokoiwszy swe portowe ambicje, Elblazanie dadza sie 'przekopowi' spokojnie zamulic?
Wolalbym, mowiac szczerze - to ostatnie. ..
Do "fachowca XXL" czy twoim zdaniem przepustowość dróg ladowych prowadzących do portów trójmiasta nie ma ograniczen i można w nieskonczoność zwiekszac ruch TIRów na tych trasach!? Twoim zdaniem to, że dotychczas nikt nie wykozystywał barek do dyslokacji transortu kontenerowego jest takie śmieszne i niepowazne?! Człowieku jeszcze kilka lat i zobaczysz, ze bedzie to konieczność! No ale jak ktoś mysli linearnie nie ma wyobraźni nic nie poradze!:)
Co prawda to prawda. Wszyscy zapomnieliśmy już o solidnych zimach i metrowej grubości lodzie na zalewie. Lodołamaczy nie ma - trzeba kupić. Kanału żeglownego brak - trzeba wykopać na nowo. Może się okazać, ze 400 mln na przekop to kropla w morzu potrzeb. Pan Kołtoń robi sobie ze społeczeństwa jaja. Na 5 ha ziemi chce przeładowywać 3 miliony ton. Tylko skąd je weźmie ? Gdańsk ma moc przeładunkową 50 mln ton ( wliczając paliwówkę i wegiel) a robi na mniej niż pół gwizdka. Kontenery nie mają szans w Elblągu, bo nikt o zdrowych zmysłach nie wozi kontenerów motorówkami. W Trójmieście zainwestowali ponad 200 mln USD w głebokowodny terminal kontenerowy. W E-gu mamy przy najkorzystniejszych warunkach 2,5 m wody. .. Drobnicówka spada w Trójmieście wiec skąd miałaby sie pojawić w E-gu ? Itd itd. A poza tym, czy dyr Kołtoński wie o czym mówi ? W wywiadzie mówi o potrzebie doprowadzenia do portu kolei, a na stronie portu jak wół stoi, że kolej w porcie jest. Dyr mówi o 3 mln ton, a strona portu podaje max 750 tys ton ( co tez jest pobożnym życzeniem). Port w zeszłym roku obsłużył poniżej 15 tys ton, a przecież droga do Gdańska przez Szkaprawe jest. ..
Zwolenniku przekopu : jesteś mi winien mycie monitora :) A drugie pan dyrektor Kołtoński, który robi ludziom wodę z mózgu. Oto cytat ze strony "Bałtijskaja Ukraina" - "Pomysl stworzenia nad Baltykiem ukrainskiego kompleksu portowego zrodzil sie we wrzesniu 2007 roku w akademiku Uniwersytetu Gdanskiego we Wrzeszczu. Jego autorem jest Jakub Loginow – wówczas student Akademii Morskiej w Gdyni"
Widzisz, ja akurat mam do czynienia z przewozami na Ukrainę. W tym morskimi. I szepnę Ci, że Ukraina ma doskonale rozwinięte własne porty.
Porównaj sobie Odessa : 130 ha, Iliczewsk 346 ha, Jużnyj 190 ha. .. Elbląg 5 ha. .hahaha
Głębokości toru wodnego : Odessa 12m, Ilichevsk 13 m, Jużnyj 15 m Elblag 2,5m :))))
Długośc przyjmowanych statków : Odessa 270 m, Ilichewsk bez ograniczeń, Jużnyj 280 m. .Elblag. .duże motorówki :)))
cdn
Już egzystuje most kontenerowy Gdańsk - Odessa a wszystkie większe firmy kontenerowe mają stałe trasy do portów Ukrainy. Z krajów skandynawskich Ukraina importuje przede wszystkim kruszywo i ryby mrożone. Niewielkie ilości drobnicy, która też w większości wypadków idzie kontenerówką. Kruszywo idzie bezpośrednio, 70 % ryb mrożonych tez. To co idzie w transporcie kołowym sunie porzez Kłajpedę. śladowe ilości przez Gdańsk lub Szczecin - Świnoujście.
Rozmawiałem dzisiaj z przyjaciółmi z Kijowa i Ilichewska. Śmiali się do rozpuku z pomysłu "okna na świat" z torem wodnym 2,5 m. Wmawianie nam, że niewydarzony pomysł studencika jest "zainteresowaniem biznesu ukraińskiego portem w Elblągu" to już nawet nie jest kpina. To zahacza o prokuratora. Jeszcze jeden cytat z powyższej strony
"Na szczescie, w tym samym czasie wiele szacownych osób i organizacji dolaczylo sie do naszej inicjatywy. Wsród nich sa takie powazne organizacje, jak Uniwersytet Baltycki z Uppsali, tygodnik ukrainski „ Dzerkalo Tyznia” , dziennik „ Lwiwska Hazeta” , Zwiazek Ukrainców w Polsce, tygodnik polskich Ukrainców „ Nasze Slowo” , liceum ukrainskie w Górowie Ilaweckim czy Baltic Transport Journal. "
To jest ten ukraiński "powazny biznes". .. Elblagowi gratulujemy dyrektora portu :)))))