127
07.04.2008

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Wstyd mi za tych, ktorzy z taka pasja sa przeciwni przekopowi! Swinie ktore pluja we wlasne gniazdo! Wypieprzac z Elblaga! Jak mozna poswiecac swoje sily na walke przeciw wlasnej rodzinie? Pewnie, ze beda miejsca pracy i pewnie, ze mozna przyjac 400 tirow i kazdy cos zje, umyje woz moze zostanie w jakims hotelu. Miliony zlotych! Trzeba byc idiota zeby z tym walczyc. Swinie i tyle! Ja mysle, ze oni wszyscy sa z olsztyna i trzasa portkami! Budowac! Nie lekac sie!
elblaski (2008.04.07)

info

0  
  0
mysle ze ci ktorzy sa przeciw tej inwestycji sa z najbardziej nierozwinietego z miast woj. o nazwie olsztyn. cala polska sie smieje z tej zacofanej miesciny. jak mozna tak powazny interes krytykowac?
ELBLAZANIN (2008.04.07)

info

0  
  0
Przeciwnicy przekopu podają logiczne i spójne argumenty. Bez zbędnych emocji. Zwolennicy - poza argumentami ad personam, lub - wszystkiemu winien Olsztyn - nie maja żadnych konkretów. Powiedzcie mi, drodzy zwolennicy ( poza argumentem " na złość mamie ( Rosji) odmrożę sobie uszy ( wykopie przekop)" jakie konkretne cyfry jesteście w stanie podać? Ile rzekomych miejsc pracy zostanie stworzonych ? Jakie to będą miejsca pracy ? W jakich zawodach, jakich specjalnościach ? jakie towary i skąd będą przewożone. Ile będzie się ich składować ? Ile krótkoterminowo ? Ile długoterminowo ? Gdzie sie je będzie składować ? Potraficie podać stopę zwrotu z inwestycji ? Kwoty nakładów na infrastrukturę ? Źródła finansowania ? Takie przedsięwzięcie należy traktować w kategoriach biznesowych. Ścisłe prognozować. Niestety, nasi włodarze karmią nas mrzonkami. Dlaczego nie 10 milionów ton rocznie ? To kwota równie realna jak 3.. Czy nie dociera do Was, że rachunek za te mrzonki zapłacimy wszyscy ? To z kasy Elbląga pójdą ciężkie miliony na inwestycje, które nigdy się nie zwrócą ? Przez dziesięciolecia nie będzie w Elblągu nowych inwestycji, bo trzeba będzie spłacać kredyty zaciągnięte na port, który nie ma szans na siebie zarobić o zyskach nie wspomniawszy ? Odpowiedzcie sobie na pytanie : dlaczego przez tyle lat, kiedy zalew był otwarty w Elblągu nie zbudowano prawdziwego portu ? Powiedzcie uczciwie, że przekop ma uzasadnienie tylko polityczne. Ekonomicznie - żadnego.
rapaport_XXL (2008.04.07)

info

0  
  0
Elbląg kiedyś był miastem portowym, myślę że warto wrócić do tego
Mirek (2008.04.08)

info

0  
  0
w każdej sprawie przeciwnicy podają spójne argumenty. bo krytykować jest bardzo łatwo.
(2008.04.08)

info

0  
  0
nie słuchac ruskiej agentury i kopać, niech te pieski dalej szczekają, a przekop i tak i tak będzie i na nic wasze ruskie skowyty,
budoać przekaop już (2008.04.08)

info

0  
  0
Jeszcze kilka lat temu teren ten wyglądał całkiem nieźle, ale teraz o zgrozo. .. .Przecież między innymi to wizytówka naszego miasta. Pięknie położony teren, naturalnie ukształtowany. Bardzo wielu mieszkańców naszego miasta przyjeżdża tu aby wypocząć, w różnorodny sposób. Uprawiając wszelkiego rodzaju sport. Ale cóż gospodarza terenu zapomniał, że należy też o niego zadbać. Na wszystkich szlakach w tragicznym stanie są mostki, zabezpieczenia nad skarpami. W ewidentny sposób zagraża to bezpieczeństwu przebywających tam osób. Czyżby brakowało tam materiału. Jak również ścieżki zagrodzone są przez wiatrołomy. Taki stan trwa bardzo długo i jakoś to nikomu nie przeszkadza. Ktoś tam próbuje sie kręcić ale w bardzo nieudolny sposób. A już w ogóle turysta tam nie zajrzy. Taki piękny skarb mamy w rękach - dosłownie klejnot natury. APELUJĘ pomóżmy naszej Bażantarni. Jeśli gospodarz terenu tego nie widzi pokażmy mu to palcem. A właściciele wyrośniętych piesków mogliby trzymać je na smyczy. Bez żadnego zdrowego rozsądku. I jeszcze taki jest zadowolony, że inni się boją. wizjer
wizjer (2008.04.08)

info

0  
  0
rapaport xxl. .. .. ty chyba z Olsztyna dojeżdżasz? Najlepiej powiedzieć ze będzie źle z portem ze duże koszta itp. , jak by tak wszyscy myśleli to żaden kanał by nigdy nie powstał, wracaj do Ciemnogrodu tam twoje miejsce, ewentualnie udaj się na Syberie z resztą płaczków. Dla przykładu kanał panamski ma 81 km dlugosci, a otworzono go w 1914 roku. Rozumiem ze jesteśmy troszke w tyle z technologią ale chyba nie blisko 100 lat panie rapaport. .. .
Mild (2008.04.08)

info

0  
  0
Raport XXL bardzo ciekawe argumenty przedstawiasz ale same zyski czysto ekonimiczne nie sa najwazniejsze, nawet jezeli bedzie tak zle jak Ty mowisz to wybudowanie takiego poartu to bardzo duza szansa na rozwoj miasta, bardzo dobrze napisales ze setki tirow dziennie beda musialy przyjechac do ega, wiec ktos bedzie musail ich obsluzyc, cala infrastruktura w tym momencie bedzie miala szanse rozwoju a takze pojawia sie szansa na pozyskanie srodkow unijnych, reasumujac same miasto moze nawet wyjsc na tejn inwestycji na stracie(wg mnie w najgorszym przypadku w okresie 10 lat wyjdzie na 0) ale spowoduje to rozwoj przedsiebiorcow, powstana nowe firmy, nowe miejsca pracy, nawet jezeli nie bedziemy mieli ludzi wyksztalconych w tych kierunkach to trzeba bedzie otworzyc nowe kierunki w szkolach aby odpowiedziec na popyt. Ponadto w Elblagu istnieja takie firmy ja Alstom ktora dzieki temu bedzie mogla sie jeszcze lepiej rozwijac czy Browar Elblaski ktory dzieki temu moze znwou sie rozwijac i zwiekszyc eksport. Samo pisanie ze bedzie zle nawet uzywajac mocnych argumentow nie wystarczy, zmiast ciagle narzekac ze wszystko co bedzie robione jest zle moze warto pomyslec jakie bedziemy mieli z tego korzysci, chociaz w naszej poslkiej naturze jest wieczne narzekanie. ..
~Spike (2008.04.08)

info

0  
  0
Brawo Spike. Od dłuższego czasu powtarzam, że przekopu mierzei nie można postrzegać jedynie przez pryzmat finansów i zwrotów z poniesionych nakładów. Każdorazowo podkreślam także, że ta inwestycja ma posłużyć Elblągowi, ale nie tylko i nie przede wszystkim. To jest inwestycja, która ma ożywić Zalew Wiślany jako akwen wodny, a jednocześnie dodatkowo także pozwolić na operowanie większej liczbie przewoźników korzystających z pochylni na Kanale Elbląskim. Poza tym wierzę, że byłby to niesamowicie istotny krok ku rekonstrukcji Osady Truso. Wracam do przekopu -. .. xxl nie zgadzam się z Tobą z racji Twojego przedsiębiorczo brzmiącego podejścia do tematu. Zważ, że są tzw. dobra wspólne, społecznie korzystne, które nie mierzy się za sprawą bożka-pieniążka. Gdyby myśleć kategoriami, które pryztaczasz, to po co budować wiele z dróg, które powstają, albo mają powstać w tym kraju. .. Czy drogi wodne, to nie inwestycja? Tym bardziej, że w ramach zrównoważonego rozwoju wg UE, a i ochrony środowiska naturalnego, musimy dostosowywać wodne szlaki komunikacyjne, tym bardziej, że po przekopie mierzei powstałby kolejny szlak, który otwiera także Pojezierze Iławskie na kraje z rejonu Morza Bałtyckiego.
Matex (2008.04.08)

info

0  
  0