A moim zdaniem... (od najstarszych)
Pokazuj od
najnowszych
najnowszych
Największe
emocje
emocje
Agrumenty wielu internautów są porażajace. Argumenty XXXL są logiczne. Tylko w bajkach Głupi Jasiu doswiadcza szczęścia. W realu trzeba liczyc, mierzyć a nie bajdurzyć. Sama bym chciała, żeby Elbląg wrócił do dawnej świetności ale to niestety nie jest mozliwe.
Kto pozwolił na "rozpieprzenie" takiego giganta -jakim był "Zamech". Za to powinien być Trybunał Stanu. Efekt pracy wielu pokoleń rozpieprzono w ciagu paru lat na naszych oczach. Najpierw ABB potem Alstom, teraz nic nie znaczące spółki.
Przekop? Po co? Po to by pogrążyć do reszty miasto. Unurzać w jeszcze wiekszej bidzie. I co znowu nikt nie bedzie odpowiadał za grzech bezmyslości. Żnowu usłyszę argument. Nikt nie był winien. Wszyscy tego chcieli.
Chello, ależ skąd, winien będzie Olsztyn. Jak nie będzie przekopu - powiedzą Olsztyn nie pozwolił, Olsztyn nie dał pieniędzy. Jak przekop powstanie i utopi ekonomicznie miasto, powiedzą : Olsztyn winien, bo pozwolił na bezsensowną inwestycję. Olsztyn wiedział, że to bez sensu i specjalnie utopił Elbląg.
Nie wiesz, że tu wszystkiemu winien jest Olsztyn ?:)))
Do XXL: juz dawno stwierdzilem ze nie ma co przejmowac sie "zwolennikami przekopu", bo sa to ludzie ktorzy nie nigdy nie mieli do czynienia z rachunkiem ekonomicznym i inwetycyjnym. Wszelka dyskusja jest zbedna, z ludzmi ktorzy sa glusi na argumenty. Poprostu ci ludzie nie wiedza ze zostana wydane w sumie ich pieniadze, na bezsensowna inwestycje. Argumenty typu "nie ma drogi, nie ma ruchu" mnie raczej nie przekonuja, bo droga jest (Szkarpawa), a ruch wystarczy poobserwowac w srodku lata te tabuny jachtow czekajace na otwarcie mostu zwodzonego. No koniecznie trzeba kopac dla tych 2 -3 lodek o malym zanurzeniu.
No ale taki juz nasz narod, zacietrzewienie i arogancja. Gdzie dwoch Polakow tam trzy zdania. Na pocieszenie, gdzie indziej nie jest lepiej jezeli chodzi o inwestycje panstwowe.
Większość z tych argumentów była już wcześniej przedstawiana w http://www.portel.pl/artykul.php3?i=28451 i http://www.portel.pl/artykul.php3?i=28482
. .. udrożnienie Szkarpawy hehe - rozumiem, że to jest Twoim zdaniem zasadne ekonomicznie? I pewnie tańsze niż przekopanie Mierzei Wislanej i utrzymanie toru żeglugowego na Zalewie Wislanym? Coś mi sie wydaje, że powoływanie sie na ten argument jest słabe.
Wyprowazenie ruchu z Elbląga na zatokę poprzez sieć rzeczną, to jest z jednej strony duży koszt, z drugiej korygowanie fuck up-ów, które juz na tej drodze mają miejsce (choćby most w powiecie nowodworskim, który stoi ukosem do nurtu rzeki), a i wydłużenie drogi, która dzięki przekopowi będzie zdecydowanie krótsza (co pozwoli oszczędzić przewoźnikom czas i pieniądze, a i jednocześnie wyemituje mniej zanieczyszczeń do środowiska - a tak proekologicznie sobie zabrzmię). :)
Jeśli chodzi o wątek ekonomiczny samego przekopu, raz jeszcze powtórzę, skoro z końcem miesiąca ma pojawić się oficjalny dokument, którzy stwierdza, że kanał jest zasadny z ekonomicznego punktu widzenia, to dlaczego tworzycie własne dywagacje? Wiadomo, że będą dwie strony: ci, którzy są za i ci przeciw. Ja jestem tym pierwszym i cieszy mnie to, że póki co sprawa przekopu idzie po mysli takich jak ja. Kontrargumenty będą zawsze, ale to ślijcie do tych, którzy opracowują ekspertyzy.
Co do portu w E-gu - przyznaję rację piszącym, że pan Kołtoński czasem wypowiada się nazbyt optymistycznie, ale może wie o czymś, co czeka ten port, bo ogłoszeniu przekopu. Może wie o czymś o czym my nie mamy pojęcia, może ma wiedzę o jeszcze jakichś dodatkowych środkach poza tymi, o których ostatrnio wyczytałem (ok. 20-30 mln. zł ze środków unijnych na rozbudowę portu).
Przekop mierzei i port e elblagu jest zlym pomyslem Zgodzilbym sie na przekop za krynica morska i na port w okolicach tolkmicka poniewaz jest to najprostrzy sposob i najtanszy bez utrudnien komunikacyjnych dla mias krynica, rzeka
elblag jest zbyt plytka i waska by wprowadzac statki ktore musza sie wymijac problem z nowakowem. czy widzial ktos kto robi plany portu w elblagu jak wygladaja statki, to nie lajby lub canu aby wprowadzac statek w tak mala rzeke Niema co sprowadzac do histori Elblaga to sa inne czasy, wiadomo ze statek musi cos przewozic, wiec musi byc duzy. Statki maja wyokosc 35 metyrow i zanurzenie od 6 metrow chyba ze sa tylko rzeczne a niejest to taki cel. a wiec opowiadam sie za przekopem tylko w ok piaskow i portem w tolkmicku lub w poblizu
Bardzo sie ciesze, miasto odżyję trochę. Jestem na tak
Do Matexa: Nie jestem za udroznieniem Szkarpawy, bo jest to tez w tym momencie zbedne. Jeszcze nie wiem jaki problem ma zlikwidowac przekop, bo nie widze ani wzmozonego, wodnego ruchu turystycznego, ani towarow czekajacych na rozladunek w Elblagu. Mysle ze pewnie i tak bedzie kopane bo chyba sporo lobbystow juz sie kreci wokol tej inwestycji, ktorym obojetny jest rachunek ekonomiczny. Ja jestem za ulozeniem sie z Rosjanami, chyba najtansza alternatywa, chodzi przeciez tylko o to by bandery innych krajow niz Polska i Rosja mogly przechodzic przez ciesnine Pilawska. Chociez widze ze wielu "zwolennikow" widzi przekop chyba tez jako "wbicie drzazgi w d. .e niedzeiedzia". Dla turystow wodnych bedzie to chyba wystarczajace rozwiazanie. Tu powinni wykazac sie nasi politycy, wkoncu eksport miesa zalatwiono dosc szybko, wiec moze teraz ciesnina Pilawska??
Okazuje sie, ze istnieje specjalna komorka wywiadu zagranicznego, ktorej zadaniem jest dezinformacja na temat korzysci z przekopu mierzeji wislanej. Jak podaje informacja wojskowa, Polska moze wystosowac w tej sprawie note dyplomatyczna. Najtansza i sprawna forma dezinformacji sa roznego rodzaju blogi internetowe. Straszenie i dzielenie spolecznosci aby zgasic entuzjazm lokalny. Dziwnym trafem niektore umieszczone to wypowiedzi wpisywane sa zza niedalekiej granicy. Latwo to mozna sprawdzic. Agentow pozdrawiam!