A moim zdaniem... (od najstarszych)
Pokazuj od
najnowszych
najnowszych
Największe
emocje
emocje
Panie wowka. .. a co ma pan do pana Luksa co znowu nie pasi?:)
Panie Łoginow, makaron na uszy, to może pan nawijać nieświadomym dzieciom lub naiwnym entuzjastom przekopu, ale nie mi. Miał pan mleko pod nosem, kiedy ja mieszkałem w Brześciu. Znam doskonale warunki SSE. Od 18 lat wspołpracuje z Brześciem. Tworzyłem tam pierwsze na Białorusi firmy zagraniczne, wiec nie pieprz mi tu młodzieńcze głodnych kawałków. Gdzie masz pan tych zainteresowanych inwestorów ? Na dzisiaj w SSE są może 3 czy 4 poważne zakłady. Parówki Inco Food, malutka hala meblowa BRW, ryby Santy i chłodnie, które wybudował przed śmiercią właściciel firmy rybnej z Ustki. Tylko że wszyscy oni są zainteresowani jakby jednym kierunkiem - Moskwa i ewentualnie Kijów. Trochę produkcji trafia do innych ex radzieckich republik. Ile zna pan firm spożywczych z Białorusi, które mają unijny numer eksportowy ? ( i nie mówię tu o sprzedawcach grzybów czy jagód). Może słyszał pan przypadkiem, że w unii jest nadprodukcja żywności i do tego nawet limity ? MAZ- y chcesz pan przez Elbląg wozić ? A gdzie ? bo poza 3 czy 4 egzemplarzami testowymi w Polsce, to jedynym "zachodnim " krajem który to kupuje jest Rumunia. Czyli teraz będzie "Bałtycka Rumunia" ? Z Lońką mogę się co najwyżej umówić na ryby. Nie będę Mu zawracał gitary takimi bzdurami jak mrzonki o przekopie. Ma ważniejsze sprawy na głowie. .. .. cdn
Panie Łonginow. Dlaczego chcecie wywozić swoje towary przez Elbląg? Czy ruscy postawili jakąś zaporę na drodze do Gdańska? Jak dowieziecie towar samochodami, albo koleją do Elbląga, to do Gdańska, bez rozładunku, transport trwa tylko godzinę. Po przeładowaniu na statki, transport kanałem przez Zalew trwa co najmniej 3 godziny. I godzinę dalej do Gdańska, żeby przeładować na statki pełnomorskie. Jesteście kretynami logistycznymi? A jak będzie niski poziom wody na Zalewie, albo wysoki i mostu w Nowakowie nie da się otworzyć, to zmienicie z godziny na godzinę system logistyczny? Na jaki? Pewnie lotniczy! A jak Zalew zamarznie na kilka miesięcy, to wstrzymacie produkcję w swoich fabrykach? A jeżeli chodzi o turystykę, to kiedy rozpoczną się jakiekolwiek działania w celu oczyszczenia wody i dna Zalewu z szamba? To jest rzeczywisty problem. Podobnie jak indolencja urzędników i polityków. Dla nich powrót do konnego transportu byłby najlepszym celem. Bo to przecież było i rozwijało się bardzo dobrze. Ponawiam za to apel o budowę kosmodromu.
Panie Łoginow, kontenery chcesz pan przez Elbląg wozić ? A czym ? Motorówkami ? A może zdradzisz nam pan, które to kraje są zainteresowane przenoszeniem produkcji na Białoruś i reexportem w kontenerach ? Wielce jestem tego ciekaw. Powiem panu tak. Osobiście, kiedy miałem wybór pomiędzy wożeniem miedzy Brześciem a Skandynawią, Wielką Brytania czy Islandią, spośród wszystkich możliwych tras wybierałem Kłajpedę. I chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć dlaczego.
Jak dla mnie jest to koniec dyskusji. Pytania, które panu zadałem są pytaniami retorycznymi. Ludzie inteligentni, do których nieopatrznie raczył mnie pan zaliczyć, znają na nie odpowiedzi. Uważam, że jest pan awanturnikiem nie potrafiącym realnie spojrzeć na problem. IMHO nie posiada pan ani odpowiedniej wiedzy, ani doświadczenia. Niedobre jest to, że w swoje awantury próbuje pan wciągnąć Elbląg.
Niedobre rapaporcie to jest to, że nie ma pan odwagi cywilnej podpisać się z imienia i nazwiska
Panie rapaport, zgodnie z obowiązującą uchwałą rządu RP, został ustanawowiony program wieloletni przewidujący powstanie drogi wodnej z Zalewu na Zatokę, czego konsekwencją będzie budowa od zera nowego portu na Żuławach i Warmii. Proszę podać chociaż jeden powód, dla którego tego portu nie da się zrobić tak, aby spełniał wszystkie wymagania. Nie jako małego porciku wzdłuż rzeki Elbląg, ale portu - oddziału portu Gdynia, z basenami portowymi, dostępnego dla statków o zanurzeniu do 8 m. A po drugie - kim pan w ogóle jest, skoro tak się pan wymądrza?
Szanowni Państwo przeciwnicy i zwolennicy przekopu powoli dochodzą do wniosku,że port powinien być nie na rzece Elbląg. Do takiego wniosku doszli już Niemcy 150 lat temu i zbudowali Zatokę Elbląską- Nowy Port Elbląg. Szanowni Państwo zamiast spierać się należy zacząć od oczyszczenia z fekali z rtęcią Zatoki Elbląskiej. Oczyszczona zatoka pozwoli nie tylko rozwijać transport, ale również agroturystykę całego pasa nadzalewowego oraz zwiększy się ilość ryb w zalewie. Panie Dyrektorze Wcisło kiedy Pan zacznie odbudowywać port w Zatoce Elbląskiej.Dokumentacja na stronie http://www.rafzen.pl/Kulas/Poczta_11_07_2007/ZATOKA2.jpg
Z poważaniem Jerzy Kulas
amoim zdaniem niech każdy z tych pseudo ekologow kupi sobie gumowy młotek i walnie sie pożądnie wczoło kiedy toniemy w kupach psich odchodów wmiescie które przypomina śmietnik gdzie butelki po buronach iwodzie leżą pod każdym parkowym krzakiem oni nagle stają się obroncami przyrody kormoranów ktore zniszczyly cała okolice komarów któreostro tną też wasze tyłki to nie jest wasza troska to jest wasza głupota i zacofanie nigdy do niczego nie dojdziemy bo zawsze znajdzie się jakis oszołom bo wytną mu drzewo na które jego kundel podnosił łapę i lał i tu własnie jest mądre przysłowie czemuś biedny boś głupi i odwrotnie
do ciekawskiego : kim jestem ? Kimś, kto przez kilkanaście lat zajmował się transportem kombinowanym pomiędzy krajami byłego ZSRR a resztą świata. Od Iła 76 po duże reefery. Kilka lat mieszkałem po tamtej stronie Bugu i akurat pech pana Łoginowa chciał, że gros tego czasu w Brześciu przy samej SSE, którą on tak tu szafuje. Nigdzie nie twierdziłem, że portu wybudować się nie da. Twierdzę tylko, że ekonomicznie doprowadzi to do bankructwa miasta. Elbląg jest miastem biednym i nie stać go będzie na utrzymanie toru wodnego i pozostałej infrastruktury. Puszcza się nam kolejne balony a to ukraiński, a to białoruski. Wg mnie jeżeli nawet uznać te mrzonki za realne, to w dzisiejszym świecie w biznesie nic nie da się zrobić administracyjnie. Może poza zakazami. A tu się próbuje na siłę zbudować przekop i port oszukując opinię publiczną, że np w SSE w Brześciu są jakieś firmy, które będą w stanie zapełnić ten port w granicach opłacalności. Osobiście lubię konkrety. A tu ciągle jest, że są zainteresowani jacyś tajemniczy inwestorzy, że autobusy, traktory. .. Każdy praktyk transportu powie panu, panie ciekawski, że to co chcą zrobić, to utopia.
do antyrapaporta : tak bardzo chciałbyś poznać moje dane ? To znaczy co, chcesz walczyć z człowiekiem a nie z jego poglądami ?