83
10.11.2008

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
AM - Popieram Twoją inicjatywę - uważam, że jako suwereni powinniśmy się skrzyknąć i wyznaczyć ratuszowym ( z imienia i nazwiska ) zadania do wykonania a potem ich z tego rozliczyć i stosownie potraktować przy najbliższych wyborach.
seniorek (2008.11.11)

info

0  
  0
Szanowni Państwo przeciwnicy rozwoju Elbląga osiągnęli cel. Elblążanie się podzielili za i przeciw przekopowi. Jeszcze raz podkreślam dla potrzeb przekopu tor wodny do portu w Elblągu musi mieć 4 metry głębokości. Aby statki mogły dopłynąć do nowego nabrzeża, trzeba tylko pogłębić 13 km toru wodnego na podejściu . Obecnie prawo mówi,że jest tam 2,4 m patrz strona http://www.rafzen.pl/Kulas/zarzadzenie_3_15_kwietnia_2003.html Żadne prawo nie przeszkadza, aby ten tor pogłębić. Apel do zwolenników i przeciwników przekopu rozpocznijmy inwestycję przekopu od pogłębienia podejścia do portu w Elblągu. Z poważaniem Jerzy Kulas
Jerzy Kulas (2008.11.11)

info

0  
  0
Panie Kulas. Co i gdzie Pan chce przewozić drogą wodną z wykorzystaniem "portu" w Elblągu - proszę podać trasy, ilość i rodzaj ładunku oraz cenę frachtu.
moher (2008.11.11)

info

0  
  0
Nie zważając na inne wywody, wywodzę co następuje: 1.Był czas (całkiem niedawno) kiedy Rosja nie blokowała Cieśniny Pilawskiej? - Był! 2.Czy w tym czasie kwitło żeglarstwo, transport wodny i turystyka na Zalewie i w gminach nadzalewowych? - Nie kwitły! 3.Co się zmieni, gdy znów będzie można (z pominięciem Pilawy) wpływać na Zalew? . .. .. - I tu spodziewam się odpowiedzi. .. . .. .. PS: chamów wszelkiej proweniencji odsyłam na inny 24 godzinny portal, gdzie wśród gawiedzi komentującej, powszechną radość wzbudzają śmiertelne wypadki.
Spadkobierca_Prusaków (2008.11.11)

info

0  
  0
Gratuluję odwagi. Teza, że dostęp do morza zwiększy wydatnie ilość jachtów na Zalewie jest wyłącznie pobożnym życzeniem. Hel czy Łeba maja dostęp do morza, a wpływa tam w sezonie jedynie kilka jachtów z morza. Z obcą banderą gdzieś jeden w tygodniu. Nie licząc tych na których pływają polacy nie chcący rejestrować swoich jachtów w Polsce. A pamiętajmy, że jachty morskie nie mogą najczęściej poruszać się po Zalewie ze względu na jego głębokość. Właściwie nie mogą one wpłynąć do żadnego portu. Jeżeli im się uda, to na pewno ostatni raz ze względu na ich stan sanitarny. Kluczem do udostępnienia Zalewu wodniakom jest czysta woda. Żeby to osiągnąć, trzeba przez wiele lat intensywnie pracować nad jej oczyszczeniem. W tym oczyszczeniem dna z szamba jakie na nim zalega. Studium jest rzeczywiście krańcowo stronnicze. Zrobiono to tak jak życzył sobie płacący za nie. Dziwne, że zostało podpisane. Szykuje się coś podobnego jak Port w Elblągu. Przecież port w Elblągu był i realizował spore przeładunki. Jedyną jego wadą było, że nie podlegał władzom miasta. Więć wpompowano masę pieniędzy w coś co nawet nie ma bocznicy kolejowej. Podobnie z przekopem. Nie widzi się, że już dawno jest wykopany i jest droga wodna z Zalweu na morze bez potrzeby korzystania z Cieśniny Piławskiej. Najważniejsze żeby budować pomniki. Jak najwięcej pomników głupoty.
sceptyk (2008.11.11)

info

0  
  0
A swoją drogą to ktoś pamięta kiedy zaczęła się nowożytna ( po 1989r) historia przekopu. Kto na to wpadł i kto aktualnie forsuje ten przekop. I nie mam zdania czy to słusznie czy tez nie. Nie ważne. Tylko tak sobie myślę, że przekop to sprawa poza kompetencjami Prezydenta Miasta, Gminy, poszczególnych Gmin a Związki Gmin czy jakieś inne twory to w buty wsadzić można. Ani odpowiedzialności ani kompetencji. Kiedyś Balcerowicz zrobił reformę gospodarczą i do dziś wiadomo kto jest jej autorem. I nie bał się i poniósł odpowiedzialność polityczną i moralną. Nie zasłaniał się nigdy, że rząd, ze coś. On Balcerowicz jest autorem. Kto firmuje przekop?? I poniesie odpowiedzialność jak się nie uda i zdobędzie splendor i uznanie w przeciwnym wypadku???.
Uruk (2008.11.11)

info

0  
  0
Do Wojaławrynowicza i Huvera : Przestańcie dawać przykład z wieżą w Paryżu i przekonajcie mnie i nas! Przekonajcie, że przekop jest uzasadniony ekonomicznie, że jest to decyzja nie polityczna, że rozwinie się przemysł i turystyka. Zapewnijcie mnie, że z przekopem nie będzie tak jak z mostem na Drewnicy, przejściem w Grzechotkach czy portem morskim w Elblągu ! Czyli wszystko zrobione wbrew prawom fizyki, zdrowego rozsądku i logiki. Dla uciechy gawiedzi pośmiewiska i własnego zysku finansowego i politycznego. Byłem 29 pażdziernika na Seminarium organizowanym przez Instytut Budownictwa Morskiego PAN w Gdańsku. Prowadzący na dzień dobry stwierdził, że przekop nie spowoduje wpływania niezliczonej ilości jachtów pełnomorskich z całej Europy tak jakby to chcieli zwolennicy przekopu bo to jest po prostu nie realne. Trzeba też dodać, że ewentualny przekop( o czym pisałem już trzy lata temu to wydatek miliarda zł lub jak kto woli 250-300 milionów euro) koszt jego wzrośnie o wybudowanie koniecznych dwóch falochronów każdy po 400-450 metrów oraz o przerzucanie piasku z zachodniej strony na wschodnią. powiedzcie kto na to da kasę. Potem kopcie!Za swoje własne pieniążki!
Wowka (2008.11.11)

info

0  
  0
Proponuję założyć spółkę akcję lub z o. o. udziały tej spółki zaproponować tym którzy są za przekopem za ich kasę przekopać a zyski z opłat będą dla nich. Ciekawe ilu żeglarzy zalewowych zainwestuje swoje pieniądze ? ża społeczne to i byle bubel można budować
nie żeglarz (2008.11.11)

info

0  
  0
Dzis przekopałem działkę 500 m2,jestem z tego powodu zadowolony poniewaz przyniesie mi to wymierne korzysci wiosną - wiecie trawka gryl itd. A przekop mierzei wam sie do niczego nie przyda nic na tym nie zyskacie i elblag na tym nic nie zyska. cały ten przekop nie jest wart funta kłaków, no moze tyle to akurat jest wart. Śmieszy mnie juz ta dyskusja na ten temat jest bzdurna i jałowa i tak i tak nic z tgo juz nie bedzie!
oo (2008.11.11)

info

0  
  0
"Miś: Powiedz mi po co jest ten miś? Hochwander: Właśnie, po co? Miś: Otóż to! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi? Hochwander: Protokół zniszczenia. .. Miś: Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach. "
(2008.11.11)

info

0  
  0