A moim zdaniem... (od najstarszych)
Pokazuj od
najnowszych
najnowszych
Największe
emocje
emocje
Powyzszy cytat z "Misia" - bezcenny!! Ot i prawda ponadepokowa Stanislawa Barei zawsze na czasie!! Hahaha! Pozdro dla autora ww. posta.
Perspektywa blisko 1500-set jachtów na Zalewie Wiślanym, bez mała spędziła mi sen z powiek. Ale zaraz przyszło otrzeźwienie, wynikające z wiedzy na temat jakości portów nadzalewowych. Obojętne, czy to będzie perspektywa roku 2032,czy 2132,tam się niewiele zmieni. Dopóty, nie będzie przekopu, dopóty nikt nie zainwestuje w żadną infrastrukturę. A nawet jak przekop się dokona, i ruszą (w co nie wierzę) inwestycje, to pewnie okaże się, że są one spóźnione i nikt nie przypłynie. A nawet jak nie będą spóźnione, to skutecznie potencjalnych żeglarzy zalewowych zniechęcić mogą praktyki stosowane np. w Krynicy Morskiej, tej marinie nad mariny, perle żeglarstwa na Zalewie wiślanym. Ot choćby informacja, że ciepła woda jest dostępna w godzinach 8-9 rano i ewentualnie 18-19 wieczorem. Numer rodem z filmów Bareji. Jak to wszystko do mnie dotarło, natychmiast zasnąłem i śniły mi się urokliwe zatoczki Mierzei Wiślanej między Krynicą a Piaskami, odwiedzane z rzadka przez żeglarzy. I kilkadziesiąt jachtów różnej urody (a nie tysiące), żeglujących po Zalewie I niech tak zostanie. Amen.
A ja tam chciałbym wypłynąć sobie z Elbląga i dopłynąć do Gdańska lub na Hel żaglóweczką. .. bez załatwiania formalności i opłat u Rosjan! Pływałem już po Zalewie i sądzę że znalazłoby się sporo chętnych gdyby akwen miał bezproblemowe połączenie z Morzem Bałtyckim. Jest bezpieczniejszy od morza a żeglowanie daje frajde jak na otwartych wodach. ..
Mało jachtów + mało żeglarzy = małe wymagania. .. .zadnej konkurencji bo co kolwiek zrobimy lub nie to i tak bedzie dobrze. .. i mniej luksusów tym mnie chetnych mniej chetnych mniej roboty a dotacji na utrzymanie marin jakie one by nie był. .to są bo to da wujt bo mu na głosach zależy marszłek bo dba o turystyke chwali pieta itp. itd. wiec po co robic i sie starac tak tez jest dobrze przynajmniej co niektórym. .. .Tak sytuacja trwa bez mała 50 lat zalew uważano. .. .był, jest i bedzie. .. nikt o niego niedbał nikt nic nie robił przez palce patrzono jak umiera turystyczna perełka północnej polski. .. bo po co były potrzebne oczyszczalnie siciekow. .. teraz trzeba zrobic syzyfowa prace wydac miliardy BY COS CO BYŁO. .. .ZNÓW BYŁO. .. .i tak to już jest przekop - przekopem, zwolennicy - przeciwnicy. .. .. odpowiedzcie wszystkim co dalej z tym zalewem, co z miastami które 30 lat temu zyły z tyrystki, gdzie dawne znane w polsce ośrodki wczasowe zarastają trawą. .. co powiedziec tym ludziom tam mieszkającym. .. .. ze mają pecha ze tam mieszkają co ?. .. .. i tak sobie odpóścić coś co znów moze dać pracę. .co może ziścić niejeden sen o wlasnym biznesie. .sen POLAKA mieć swoja firme. .. .taka analogia do amerykańskiego snu wykorzystującego każdą okazję by wejść na szczyt. ..
Wowka sznuje twoje zdanie i twoja troske o publiczne pieniądze ale powiedz jaki ty masz pomysł który pozwoli ozywic regin zamieszkny prze zponad 200 tys ludzi i to tylko w najbliższej okolicy. .nie licząc turystów
Do Wowki. „ . .. Prowadzący na dzień dobry stwierdził, że przekop nie spowoduje wpływania niezliczonej ilości jachtów pełnomorskich z całej Europy tak jakby to chcieli zwolennicy przekopu bo to jest po prostu nie realne. .. .” ← i dla tego Sopot planuje wybudowanie sztucznej wyspy na Zatoce Gdańskiej z wielką mariną na setki jachtów, centrum sportów wodnych, restauracjami itp. no ale w Sopocie żądzą „ same gamonie, nie znające się na ekonomi” i nie mają dostępu do wiedzy prowadzącego Seminarium organizowanym przez Instytut Budownictwa Morskiego PAN w Gdańsku. „ Głupki” liczą że jednak jachty przypłyną.
Wowka czy drogę szybkiego ruchu „ siódemkę” każesz budować kierowcom „ Za swoje własne pieniążki” , bo ona nie przynosi dochodów, a wymaga utrzymania?
Do Wojaławrynowicza: po raz kolejny mylisz się i źle mnie rozumiesz, widocznie nie chcesz. Szanuję twój pogląd lecz przeraża mnie pewność, że to Wy macie rację!! !Nigdy nie porównywałbym Elbląga do Sopotu, Gdańska czy Gdyni! Mieszkałem przez ponad 10 lat w trójmieście tak więc nie karm mnie tymi banialukami. Może przypominasz sobie jaki budżet ma Sopot, od kiedy jest kurortem ? Pojmij, że akwen zalewu leży w dwóch województwach na granicy Państwa, a władza samorządowa rozproszona jest na kilka naście gmin. Jak Ty sobie wyobrażasz współpracę i podział ról kiedy Związek Gmin Nadzalewowych to lipa!
Do Wojaławrynowicza: po raz kolejny dajesz bardzo błędny przykład! Drogą numer 7 w ciągu doby przejeźdza powiedzmy 10 tysięcy samochodów. Przy założeniu, że obecnie w każdej rodzinie jest dwa lub nawet trzy samochody z pewną dozą nieśmiałości lecz pewnie można stwierdzić, że samochód to podstawowy i najpowszechniejszy środek transportu! Tak więc budowa 7 była jest i będzie potrzebna. Dziwię się, że nie widzisz, że nasza władza samorządowa i państwowa po raz kolejny wytworzyła bubel lipę ! Przyznasz, że to skandal żeby droga międzynarodowa, szybkiego ruch była jednopasmowa!? Zadaj sobie trud i dowiedz się ile jachtów jest w Elblągu ile osób ma uprawnienia to może również będziesz łapał się za głowę jak przeczytasz, że już niedługo Elblążanie łodzią będą mogli pływać do Antwerpii!!!!
Panie Wowk, pyta pan "o co chodzi ze stroną Bałtycka Ukraina" - proszę więc wejść na tę stronę i sobie poczytać, a w przypadku pytań, na dole strony, jest napisana wyraźna prośba o "zadawanie pytań, zgłaszanie uwag lub propozycji" - na podany tam adres mailowy.
Ja uważam, że najważniejszą rzeczą jest czystość wody!!! Jasne i klarowne zasady pomocy władzy dla tego regionu. Przyjaźni urzędnicy i jak najmniej polityków! Po prostu kaznodziejom i złotoustym krasomówcom mówimy dziękuje!! Akwen zalewu, wysoczyzna Elbląska, szlak bursztynowy, osada” Truso” tylko w Janowie, kolej nadzalewowa, Frombork, Tolkmicko, Suchacz, … … . piękne czyste plaże, wypożyczalnie sprzętu, pola biwakowe… . .Wcześniej jednak drogi dojazdowe, oczyszczalnie ścieków … … Pomysłodawcom stawiania kolejek linowych polecamy zmienić lekarza!