Certyfikat potwierdzający trzy gwiazdki (w skali czterogwiazdkowej) został wręczony dziś (27 czerwca) przez Justynę Szostek, dyrektora Biura Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
- Gwiazdki najczęściej kojarzą nam się z hotelami, ale te mają pokazywać turyście, jakich usług, w jakim zakresie mogą spodziewać się w danym punkcie - wyjaśniała. - Trzy gwiazdki mówią o tym, że obsługa jest w języku obcym (co najmniej jednym), o dobrej lokalizacji, o dostępności 7 dni w tygodniu (w sezonie), ale punkt musi również spełniać szereg innych kryteriów. Informacja Turystyczna w Elblągu działa od kilku lat, ale teraz nabrała rozpędu, co widzimy po ilości kontaktów, przedsięwzięć i planów na przyszłość - dodała Justyna Szostek.
W regionie działa 40 certyfikowanych punktów informacji turystycznej. Każdy otrzymuje takie wyróżnienie na dwa lata.
- Bardzo cieszymy się z certyfikatu, poprzednia informacja też go miała, więc trzymamy poziom - przyznał Leszek Marcinkowski, prezes oddziału PTTK Ziemi Elbląskiej. - Będziemy walczyli o cztery gwiazdki. Co prawda, warunki do spełnienia są poważne, ale mam nadzieję, że uda nam się je spełnić.
- Przede wszystkim musielibyśmy mieć miejsce do przechowywania bagażu, liczniejszą kadrę oraz inne godziny otwarcia - dodał Kamil Zimnicki, wiceprezes elbląskiego oddziału PTTK.
Informacja Turystyczna jest w rękach PTTK zaledwie od lutego br., ale widać jej rozwój. Pracownicy wzięli udział w kilkunastu szkoleniach, prelekcjach, spotkaniach warsztatowych, IT organizuje i współorganizuje wydarzenia m.in. Ogólnopolskie Forum Fotografii Krajoznawczej PTTK, Międzynarodowy Dzień Przewodnika Turystycznego czy Noc Muzeów.
A do Elbląga coraz chętniej zaglądają turyści. Od 1 lutego do 26 czerwca punkty IT odwiedziło łącznie 9077 osób. W porównaniu z rokiem poprzednim to skok o 1910 osób.
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter