Niebieskie znikają, powstają „elektryczne”

38
25.01.2021
Niebieskie znikają, powstają „elektryczne”
Jedno z miejsc dla niepełnosprawnych zniknęło z ul. Bałuckiego. W tym miejscu będzie punkt ładowania aut elektrycznych (fot. Anna Dembińska)
Dlaczego w Elblągu są likwidowane niektóre miejsca do parkowania dla osób niepełnosprawnych, pomalowane na niebiesko? - pyta nasza Czytelniczka. Jak się okazuje, ma to związek z planem budowy ogólnodostępnych stacji ładowania aut elektrycznych.

O budowie w Elblągu 60 ogólnodostępnych punktów doładowania aut elektrycznych pisaliśmy kilka tygodni temu. Okazuje się, że  niektóre z nich powstaną w miejscach, pomalowanych dotychczas na niebiesko i przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Tak stało się z miejscami przy ul. Bałuckiego, Łączności, Krótkiej i Przymurze.

- Departament Zarząd Dróg zweryfikował racjonalne wykorzystanie istniejących miejsc postojowych i zgodnie z art. 12a ustawy o drogach publicznych (w formie obowiązującej od 2016), dostosował ilości stanowisk dla osób niepełnosprawnych do  ogólnej ilości  miejsc postojowych na danej ulicy w SPP - informuje Łukasz Mierzejewski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Elblągu.

Zgodnie z przepisami, jeśli parking ma między 6 a 15 miejsc dla osób niepełnosprawnych przeznaczone jest jedno niebieskie stanowisko do parkowania, jeśli między 16 a 40 – dwa stanowiska, jeśli między 41 a 100 – trzy stanowiska, a jeśli więcej niż 100, to miejsc dla niepełnosprawnych musi być 4 procent ogółu.

- Według tych przepisów zmniejszono ilość stanowisk dla osób niepełnosprawnych po jednej sztuce na ul. Bałuckiego, ul. Łączności, ul. Krótkiej i na  ul. Przymurze. Rzeczywiste potrzeby parkingowe miejsc dla osób niepełnosprawnych, na wyżej wymienionych ulicach w SPP, będą  przez ZKM  monitorowane, a w przypadku zwiększonego zapotrzebowania Departamentem Zarząd Dróg podejmie starania  o stosowne ich zwiększenie – dodaje Łukasz Mierzejewski. - W Elblągu stacje ładowania będą miały po dwa stanowiska o szer. 2,5m i 3,6 m (jak dla pojazdów osób niepełnosprawnych). Miejsca te będą oznaczone białymi poziomymi kopertami z symbolem EE i znakami pionowymi  D-18a z tabliczką informująca, że miejsce jest dostępne tylko na czas ładowania pojazdu elektrycznego.

Przypomnijmy, że w Elblągu 60 ogólnodostępnych punktów (w 27 lokalizacjach) do ładowania pojazdów elektrycznych buduje Energa Operator na własny koszt. Mają by gotowe jeszcze w tym roku. Kiedy będzie można będzie w nich ładować auta? O tym zdecyduje Urząd Regulacji Energetyki, który wyłoni operatora do obsługi takiego systemu ładowania.

RG

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
A dlaczego jedni kupują miejsce parkingowe za 40 tys złoty netto, a inni dostają je całkowicie za darmo z pieniędzy podatnika, jak to się dzieje np na Kościuszki, czy Mickiewicza?
Łapówki od wspólnot mieszka (2021.01.25)
@Łapówki od wspólnot mieszka - Gdzie na Mickiewicza? Bo parking przy budynku 33 został zbudowany za kasę mieszkańców!
(2021.01.25)
Nie dość, że miejsc parkingowych jak na lekarstwo, to jeszcze urząd zabiera istniejące. Ciekawe, kto będzie ładował samochody w tych miejscach? Ile jest samochodów elektrycznych w Elblągu? Wystarczyłoby jedno stanowisko, na parkingu przed Urzędem Miejskim.
(2021.01.25)
Albo na parkingu przed Energą.
(2021.01.25)
Juz widze jak gupki rzuca sie na elektryczne padaczki o zasiegu hulajnogi za 200tys. i beda je ladowac. Chyba, ze nasze demokratyczne panstwo pis wie lepiej i nas zmusi kolejna nocna ustawa do jezdzenia tym badziewiem w imie wyimaginowanej ekologii.
Blik (2021.01.25)

info

11  
  16
@Gość musze przyznać racie, że Mickiewicza 33 jak i sąsiadujące bloki z parkingami za szlabanami maja bardzo porządnie zagospodarowany teren wspólnoty. Porządni ludzie tam muszą mieszkać.
Łapówki od wspólnot mieszka (2021.01.25)
Ladowanie elektryka to koszt rzedu 70gr do 1zl za 1km. Wiec auto o zasiegu 300km potrzeba bedzie zaladowac za ok 250zl. Gdzie tu oszczednosc? Koszty przejazdow wieksze niz przy spalinowych
Dobrze zorientowany (2021.01.25)
Myślę, że to dobra decyzja. Po zmianie przepisów, które pozwalały na otrzymanie uprawnień do parkowania na niebieskich miejscach postojowych, są miejsca wcześniej wyznaczone, które są nie zajęte. Dobrze, że będzie to monitorowane. Chyba wspólnoty mieszkaniowe powinny zacząć więcej budować miejsc postojowych. Miejsca ogólnodostępne w drogach powinny być przeznaczane np. na ładowanie pojazdów.
Zmotoryzowany (2021.01.25)

info

5  
  5
@Zmartwiony Lekarz - A co on ma na głowie? Okulary słoneczne co mózg przed słońcem chronią?
Mózg (2021.01.25)
Elbląg miasto przyjazne niepełnosprawnym
(2021.01.25)