Co słychać na budowie S7

23
13.03.2017
Co słychać na budowie S7
Kierowcy korzystający z trasy nr 7 muszą jeszcze przez półtora roku ćwiczyć cierpliwość (fot. Michał Skroboszewski)
Półtora roku pozostało do planowanego terminu oddania do użytku drogi ekspresowej S7 z Elbląga do Gdańska. Sprawdziliśmy, co obecnie dzieje się na każdym z dwóch budowanych odcinków.
Budowa trasy S7 będzie kosztować 3,2 mld złotych, ma być ukończona do października przyszłego roku. Prace realizują dwie firmy: Metrostav (odcinek Nowy Dwór Gdański – obwodnica Gdańska) i Budimex (z Elbląga do Nowego Dworu Gdańskiego). Co obecnie dzieje się na placu budowy?
   - Kończy się okres zimowy i wznowiono realizację prac, które można wykonywać w tych warunkach. Rozpoczęto budowy nasypów na wzmocnionych fragmentach pod przyszłą drogą ekspresową, w pozostałych miejscach w dalszym ciągu trwają prace polegające na wzmocnieniu podłoża. Trwają końcowe roboty przy odcinkach, na których planowane są kolejne przełożenia ruchu na drogi objazdowe (przyszła S7 jest budowana częściowo na drodze krajowej nr 7 – red.). Jeśli chodzi o roboty mostowe, idą one normalnym trybem, zgodnie z harmonogramem. W tym miesiącu planowane jest betonowanie pierwszego przęsła mostu na Wiśle (to dwa największe obiekty na przyszłej S7 o długości około kilometra). Obecnie wykonywane są podpory w nurcie rzeki i prace przy przyczółkach - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która prowadzi tę inwestycję.
   Prace nad wzmacnianiem gruntu cały czas trwają też na odcinku Elbląg – Nowy Dwór Gdański. - Wbudowywano materace wzmacniające, wykonywano nasypy drogowe oraz nasypy przeciążające, które także rozbierano na określonych odcinkach trasy zasadniczej. Trwają prace na licznych obiektach inżynierskich w zależności od postępów prac: zbrojenie i betonowanie, montaż dylatacji, wykonywanie izolacji – dodaje rzecznik.
   W kilku miejscach kierowcy muszą korzystać z objazdów. Kolejne zmiany w organizacji ruchu – dotyczące m.in. rejonu ulicy Żuławskiej - są dopiero planowane i mają być wprowadzone dopiero za kilka miesięcy.
   
RG

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
1km -800000 zeta
(2017.03.13)

info

8  
  12
Sprawdziliście co się dzieje na S7 i raczyliście zrobić tylko jedno zdjęcie. Toż to więcej fotek robicie na marszach KODziarzy :D
ddddrgr (2017.03.13)

info

66  
  12
Dziadoski artykół. .. wstyd, kamieni kupa panowie z POrtelu !!!!!
Lol645 (2017.03.13)
cała budowa ma kosztować 3,2mld zł, cały odcinek drogi to 39,6km. Czyli 3200,000,000zł : 39,6km = 80,808,080zł Co daje 1km=80,808,080zł, czyli 1m drogi = 80tyś zł
Kalkulator (2017.03.13)
@Lol645 - Jeżeli już, to artykuł. Wstyd być takim nieukiem.
(2017.03.13)
Ciekawi mnie dlaczego pracowano między 15.12 a 15.03 mimo, że wcześniej podawali iż tego terminu nie wlicza się do czasu budowy. powinni więc chyba oddać wcześniej do użytkowania niz w październiku 2018.mnie wychodzi najpóźniej kwiecień 2018.
kierowcazElbląga (2017.03.13)

info

6  
  10
Dobrze, że S7 przebiega w innej strefie klimatycznej niż nasz tor łyżwiarski, przynajmniej będą lali beton. U nas za to beton zamiast na torze jest w UM.
(2017.03.13)

info

33  
  5
@Kalkulator - To daje ok 3500 zł za m2 ( przy szerokości pasa 11,5 m). Nie jest tanio, ale w tych warunkach gruntowych do tego z tyloma mostami to chyba nie jest najgorzej. Do tego dochodzą jeszcze drogi serwisowe ok 18 km
elblągpieknemiasto (2017.03.13)
W drogownictwie pozbyli się Nowaka i robota ruszyła z kopyta. Czas pozbyć się Nowaka z UM.
(2017.03.13)

info

17  
  5
jest ok za 2 lata bedziemy smigac jak trala!!!!!
pawian (2017.03.13)

info

13  
  1