Most będzie wyremontowany

7
09.03.2006
Prezydium MRN wyjaśnia, że znajdujący się most nad torem kolejowy przy ul. Lotniczej wymaga kapitalnego remontu, informował Elbląski Głos Wybrzeża z 9 marca 1955 r.
W związku z notatką z dnia 31 stycznia br. pt. „Most należy do Prezydium Miejskiej Rady Narodowej”. Prezydium MRN wyjaśnia, że znajdujący się most nad torem kolejowy przy ul. Lotniczej wymaga kapitalnego remontu. W roku 1955 z braku kredytów remont nie został wykonany, ale w br. kredyty są przyznane, więc nic nie stoi na przeszkodzie wykonania remontu.
oprac. Olaf B.

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem...

No i cos widac stanelo na przeszkodzie, bo czy ten most wyremontowano? Do tej pory go nie ma!!!
(2006.03.09)

info

0  
  0
W którym to miejscu było? Dzisiaj nie ma śladu są za to plany.
Ciekawy (2006.03.09)

info

0  
  0
juz został rozebrany w ubiegłym wieku.
kk (2006.03.09)

info

0  
  0
Towarzysz Szmaciak (ten od "wicie, rozumicie") za ten stan był odpowiedzialny, gdyż nie dojechał na posiedzenie Biura Politycznego (napity bimbrem zasnął w pociągu i wysiadł w Otwocku) i Polbiuro most wybudowało, ale w Ełku!
zapl.karzełreakcji (2006.03.09)

info

0  
  0
''zapluty karle reakcji'' - pisz poprawnie. konstrukcja kładki nad torami była od czasów wojny.skorodowana do tego stopnia iż groziła zawaleniem.z szacunku kosztów i efektów wynikał jeden wniosek. demontaż.przy dużum ruchu kolejowym brak kładki był bardzo dotkliwy. teraz jest ok.kiedy bedzie duży ruch kolejowy ??? pewnie nie prędko.a decyzje podejmowano na trzezwo i przytomnie.a tak ku ogólnej jasności- złe emocje leczą psychiatrzy.polecam dra marca.
kk (2006.03.09)

info

0  
  0
kk ma racje ale nie ma słuszności. W istocie nad dawną Fliegerstrasse a dzisiejszą Lotniczą były dwie kaładki - fakt, nie mosty. To były kładki tylko dla ruchu pieszego. Pierwsza funkcjonowała przy dzisiejszej Giełdzie Elbląskiej, na ulicy Fredry mieściła się filia KL Stutthoff - dzisiaj są tam ogródki działkowe. Meczono ludzi i aby nie stwarzać problemów ( to byli głównie Pomorzacy, znali język niemiecki, siedzieli za nic i słusznie się burzyli, towarzysze gestapowscy obawiali się ich kontaków z miejscową ludnością) zbudowano w 1941 roku bezposrednie połącznie do zakładów Schichauowskich.To było bardzo tymczasowe ustroistwo, bardzo tandetne. Nie ma chyba żadnych fotografii bowiem był to obiekt militarny. Druga kładka znajdowała się zdecydowanie bardziej na południowy zachód - za dworcem kolejowym. Jeżeli chciałoby się komuś spaceru, to na końcu Lotniczej, prawie pod jednostką a na przeciw wyższej szkoły humanistycznej ( czy jak to sie teraz nazywa?) dostrzeże po lewej stronie solidny schron paliwowy. Właśnie na wysokości tego schronu - lokomotywownię, która tam się znajduje wybudowano około 1975 roku - była owa kładka. Wychodziła na Grunwaldzką, mniej więcej tam gdzie teraz jest wjazd do składu węglowego. W tym artykule najprawdopodobniej jest mowa o kładce przy Fredry, rozebrano ją około 1957 roku, była stara a poza tem nie miała społecznego sensu.
warmiak (2006.03.10)

info

0  
  0
dziekuje za szczegóły warmiakowi.
KK (2006.03.10)

info

0  
  0