Nie ma chętnych na „park and ride”

24
06.03.2017
Nie ma chętnych na „park and ride”
(fot. MS, archiwum portEl.pl)
Opracowanie dokumentacji dotyczącej modernizacji zajezdni tramwajowej i pierwszego w mieście parkingu typu „park and ride” może przeciągnąć się w czasie. Na pierwszy przetarg ogłoszony przez miasto nie wpłynęła ani jedna oferta.
Ratusz planuje stworzenie w okolicy dworca pierwszego w Elblągu parkingu „park and ride”, modernizację zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej i budowę ścieżki rowerowej w ciągu al. Grunwaldzkiej. Przygotowanie dokumentacji dla tych inwestycji ujęto w jednym przetargu, by zaoszczędzić na czasie i mieć szansę na dofinansowanie unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury z części przeznaczonej na tzw. „zrównoważony transport miejski”.
   Przetarg na opracowanie dokumentacji cieszył się zainteresowaniem firm, skierowały do ratusza pięć pytań w sprawie szczegółowych zapisów przetargu. Sugerowały m.in., by wydłużyć termin przygotowania dokumentacji z 30 czerwca na 30 października. Urzędnicy nie chcieli się jednak na to zgodzić, bo w przeciwnym razie miasto nie zdążyłoby złożyć wniosku o unijne dofinansowanie.
   W efekcie żadna z firm nie złożyła oferty i przetarg trzeba będzie powtórzyć.
   Same prace budowlane są zaplanowane do realizacji do 2019 roku. Miasto na modernizację zajezdni tramwajowej wraz z zakupem tramwajów zaplanowało w najbliższych trzech latach 11 mln złotych.
   
RG

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
przyjade autem zeby potem kupic bilet i jechac dalej komunikacja miejska ? co za baran to wymyslil
(2017.03.06)
pomysł jest delikatnie mówiąc poroniony
zssypt (2017.03.06)

info

29  
  5
park and ride, fajnie amerkancko, bajer językowy. TYLKO DLACZEGO NIE PO POLSKU, a, bo wieśniacko brzmi "zaparkuj i w drogę"
(2017.03.06)

info

27  
  3
Obok ma być "zaje .. " mega WiaDukt - tam park&drive miałby sens(oczywista dla dojeżdżających do pracy np. w trójmieście). Ktoś chyba nie zrozumiał na czym P&D polega, albo po prostu rżnie głupa dla Marszałkowo-brukselkowej kasy?A na placu przydworcowym zostałby dotychczasowy "porządek". ..
ratuszowydemotywator... (2017.03.06)

info

8  
  0
W infrastrukturze planowanego wiaduktu na Zatorze taki P&D miałby sens(dla dojeżdżających koleją np. do trójmiasta), komuś się kierunki i idea P&D pokićkały coby tylko z marszłkowo-brukselkowej "pomocy" skorzystać?Punk dla biznesu za "chodzenie po ziemii". ..
ratuszowydemotywator... (2017.03.06)

info

8  
  0
Pomysl absuradalny!!! Nikt nie bedzie jechal samochodem, zeby wsiadac do tramwaju. To moze miec sens w, ale w ogromnych alomeracjach, zakorkowanych, zasmogowanych. Niech Ci ludzie w UM zaczna w koncu logicznie myslec. Inny durny pomysl jaki usluszalem od "wirtuozow" to liwidacja zatoczek autobusowych w Elblagu, aby spowolnic ruch.
gosc1 (2017.03.06)

info

21  
  3
te 11 mln powinno trafić do Olsztyna, chętnie zostawię moje autko na Zatorzu, pospaceruję po olsztyńskim Starym Mieście a potem skoczę tramwajkiem do Galerii Warminskiej. Przenoszenie wielkomiejskich pomysłów do miast prowincjonalnych typu Elbląg to po prostu schizofrenia urbanistyczna.
mieszkanieczawady (2017.03.06)
Ohoho, Olsztyn to taka metropolia, że ojej takie samo zadupie jak i Elbląg, tylko rozciagniete na wiekszym terenie, tak czy siak pomysł niedorzeczny
Tak tak (2017.03.06)
Szkoda
MARECKI (2017.03.06)

info

0  
  4
Szkoda, bardzo szkoda. ..
MARECKI (2017.03.06)

info

1  
  4