A moim zdaniem... (od najstarszych)
Pokazuj od
najnowszych
najnowszych
Największe
emocje
emocje
Polska jest piekna mowila Kopacz jadac pendolino, tylko nie wspomniała jaki garb zostawila w postaci dlugow, te inwestycje jak lotnisko Szynany, termy w Lidzbarku które nigy nie to ze nie będą zarabiać ale doic budżety miejskie czyli podatki. a bezrobocie coraz większe,
co mnie obchodzi jakies lotnisko na wsi 150 km od Elblaga skoro blizej mam do Gdańska? A autorzy tego nierentownego lotniska juz dawno powinni siedziec w wiezieniu za niegospodarnosc podobnie jak ten od warminskich term.
tym czasem ludzie odpowiedzialni za marnotrastwo pieniedzy zasiada sobie teraz w sejmie a jeden siedzi nawet na fotelu prezydenta miasta elblag. to jakas granda! wyslanie protasa do sejmu to nieodpowiedzialnosc i glupota wyborcow. skoro protas tak przepieprzal pieniadze w wojewodztwie to co ten nieodpowiedzialny, niegospodarny POmiot bedzie robil w skali kraju? strach myslec!
garść obliczeń: Bydgoszcz za trzymiesięczne loty do Krakowa (czyli połączenie podobne odległościowo co z Szyman i dużo krótsze niż Szymany-Monachium), także trzy razy w tygodniu zapłaciła właśnie linii AirSprint (dane zapewne nieoficjalne) 1,5 mln zł. Rocznie dałoby to 6 mln zł. Z Szyman będzie więcej tras i na dłużej, więc załóżmy, że utargowali jedną trzecią ceny, czyli zapłacą 4 mln zł za jedną (dodajmy, KRÓTKĄ) trasę rocznie. Teraz pasażerowie: 33 osoby w samolocie razy 3 loty tygodniowo razy 52 tygodnie w roku daje 5.148 (!) osób rocznie. 4 mln dopłaty podzielić na 5.148 pasażerów daje nam dopłatę do każdego potencjalnego podróżnego w wysokości 777 zł, a i to zakładając pełne obłożenie wszystkich lotów! Tyle właśnie SZACUNKOWO dopłaci szuwarowo-bagienny podatnik do KAŻDEGO biletu w Szymanach. No ale najważniejsze, że olsztyn poleci do Krakowa "od ok. 100 zł", nieważne, że 7 czy 8 razy tyle dopłacą do tego biletu wszyscy mieszczańcy szuwarowo-bagiennego, czyli także elblążanie, których kiedykolwiek skorzysta z tego lotniska może 1%. Ręce opadają. ..
@turban? - jak to co? Będzie sprzedawał za symboliczną złotówę resztki możliwości produkcyjnych, bogactw tego kraju/regionu, lasów państwowych, załatwi kolejne ulgi dla Beidronki i Lidla wykaszających cały handel w 100-tys. miastach, czy dokona kolejnych "owocnych przejęć" lokalnych spółek przez globalne korporacje -np. drygującą w stronę celowego bankructwa KGHM (!). Kto wie, może nawet przyłoży też łapkę do sprzedaży wybrzeża Bałtyku - w sumie, po co nam one, a tak, możnaby za to z X km asfaltu między "termami" a "lotniskiem" położyć. .. PS. Zobaczcie sobie np. to: Zasoby geologiczne w Polsce - prof. Mariusz Jędrysek-Orion - 21.10.2015
Dziadek na emeryturę
słowo-klucz: DOFINANSOWANIE. Firma SprintAir za KAŻDĄ trasę będzie dostawała kilka milionów złotych dofinansowania rocznie. Wszystko oczywiście z pieniędzy wojewódzkich, gdyż to województwo jest właścicielem lotniska. Dopłaty za to, że przewoźnik będzie chciał w ogóle z tego "portu" latać będą oczywiście pod przykrywką umów marketingowych, czy innej nibydziałalności przewoźnika, żeby obejść prawo i zafałszować rzeczywistość. Propagandowo nie będzie to może nawet wyglądało źle: już na starcie kilka tras (nieważne, że kosztem OLBRZYMICH dofinansowań), samoloty mogą też mieć niezłe procentowe wypełnienie (przecież będą mieścić "aż" 33 osoby). A za wszystko zapłacą mieszkańcy szuwarowo-bagiennego, czyli także my - elblążanie, mający 60 km od siebie dynamicznie rozwijający się (drugi terminal, rękawy, dojazd PKM) port lotniczy (bodaj trzeci w kraju pod względem liczby pasażerów, po Okęciu i Krakowie-Balicach), jako jeden z nielicznych w Polsce przynoszący zysk. Do tego zwróćmy uwagę, jaki sygnał dają potencjalnym następnym przewoźnikom władze lotniskaw Szymanach i województwa. Jak dla mnie przekaz jest następujący: pierwszej działającej u nas linii daliśmy ogromne dofinansowanie, żeby tylko chciała stąd latać (choćby "awionetkami"), więc jeśli nie wyciągniecie od nas równie grubej kasy, to będziecie fra. je. r. ami. Ale co tam, kto "bogatemu" zabroni, a my - elblążanie - za to zapłacimy. .. .Cóż, zrównoważony rozwój województwa według olsztyna. ..
Spokojnie, niema co się tak wnerwiać. Lotnisko skończy szybciej niż zaczęło, tak jak w Radomiu, choć Radom ma lepsze połączenia drogowe. Z Lolsztyna do gdańska zajedziesz samochodem, w tym samym czasie co do Szyman. Tym geszeftem powinno się zająć CBA. Kto to wypromował i przepchnął projekt. A może jeszcze tramwaj tam będzie jeździł???A w Elblązkowie kasy brak na wszystko.
Lotnisko kuriozum, jak wszystko w tym quazi wojewdztwie - zimne termy, olsztyn-metropolia, lotnisko u bialych niedzwiedzi-szymany. Predzej czy pozniej prokuratura weznie sie za d. .. odpowiedzialnemu.
Dobrze, że Pan Protas wyjechał na cztery lata do tej Warszaw, bo nie będzie nas raczył głupimi pomysłami.