A moim zdaniem... (od najstarszych)
Pokazuj od
najnowszych
najnowszych
Największe
emocje
emocje
świnia nasr. .. .a teraz fachowcy i patrioci niech się martwią.
Panie profesorze. Bez demagogii. Co pomógł by przekop na blokadę przez rosjan? Przecież z Kaliningradu barki przekopem nie popłyną. A to jedyny możliwy kierunek.
Jakoś Krynicy ani Tolkmicka nie blokują, a nikt tej "najtańszej" drogi transportowej nie wykorzystuje.
Owszem barki popłyną. Może przy pewnych ograniczeniach pogodwych, ale jednak. Ponadto kanal daje możliwość swobodnego ruchu statkow morskich do 2-3 tys. ton. Wymaga to połębienia toru do Elbląga do 5 m. , co projekt przewiduje. Jego realizacja może też pozwolić na całoroczną pracę portu. Były już zapytania w tej spraewie. Obecnie nie jest to możliwe, nawet przy zgodzie Rosjan. Co innego łamać lod na 10 km. , a co innego na 60.Może i jestem świnia, ale na tym poziomie dyskutowac nie będę. Gratuluje redakcji troski o wol. ność słowa.
K. Luks
Jeżeli 2-3tys, to czy nie lepiej (i taniej) przez "gdańską głowę" i Szkarpawę? Po co ryć mierzeję, której przekopanie otwiera worek problemów (łącznie z jej zanikiem- za krzyżaków był to zlepek wysepek, połączonych przez piachy wynoszone Wisłą dużo później- patrz bitwa pod suchaczem). A co do salonki wv. dr. UM pod tytułem Kontroler-8,to nie zdarzyło się, by jakiegokolwiek kłusownika on złapał. Za wolny, i pływa po torze. Wiem z autopsji, a nie zza biurka. ..
Wariant Szkarpawy był badany i okazał si e znacznie droższy /m. in. konieczność przebudowy dwóch sluz oraz znacznie większych prac pgłębiarskich/. Ponadto nie daje on możliwości ruchu całorocznego. W skrocie to jest tak: albo Elbląg chce mieć port morski, a wtedy kanał jest niezbędny dla jego rozwoju, albo nie. Co do Kontrolera 8 to nie wiem jakiego doktora jest salonką /ja mam tytuł profesora od 20 lat, a i tak gen. Jaruzelski zastanawial się lat 10/. Z mojej wiedzy wynika też, że jednak jakichś kłusowników złapal. Obecnie jest to jednak zadanie innych służb, a Kontroler jest od bezpieczeństwa żeglugi.
K. Luks