A moim zdaniem... (od najstarszych)
Pokazuj od
najnowszych
najnowszych
Największe
emocje
emocje
Ciągłe spotkania, wyjazdy, wizyty, z których nic nie wynika i które nic nie wnoszą. Niedługo będzie papa, żeby patronat nad imprezą obejmowal Prezydent Elbląga, bo jak na razie tylko to mu wychodzi idealnie!
hehehehe tak wogóle to brak słów na to wszystko tak sobie myślę, ,, ludzie listy piszą, ,, ,, i cooooo?????
kiełbasa przedwyborcza już dawno przestałem wierzyć w takie bajki i na pewno NIE oddam głosu na nowaczyka
hero, ty pustaku pospolity jak sie nie czepiasz tramwaiow elblaskich, to teraz czepiasz sie portu. w glowie masz "kielbie welbie" inie wiesz co piszesz. wstydy wasc oszczedz i wylacz kompa. brednie tylko umiesz pisac. jako emeryt to chyba w stolarni pracowales, bo w mozgu to masz tylko sieczke.
Bardzo proszę o kontakt z ta byłą studentkę zafascynowana elokwencja i dobrocią Waldzińskiego. Bardzo mnie interesuje do jakich to dokumentów dotarłaś i o jakich układach politycznych mówisz? Najważniejsze o jakim przedziale czasowym???? wowka07@02.pl
UWAGA!!! Najważniejsze aby wszyscy zrozumieli jak wielki zaszczyt spotkał Elbląg oraz port w Elblągu! wstąpienie do Organizacji Portów Bałtyckich daje nieograniczone możliwości! Właściwie od teraz możemy mówić, że mamy port morski! Brawo Prezydent Nowaczyk poczytajcie http://www.port.szczecin.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=61:baltic-ports-organisation&catid=31:organizacje&Itemid=50
Serdeczne pozdrowienia Panie Profesorze. Nie zapomnę pana wykładów, opowieści około ekonomicznych i opowieści o podróżach. Jest pan wybitnym elblążaninem i żadne zawirowania polityczne czy nienawiść zgorzkniałych maluczkich tego nie odbiorą. Seminarzystka
Z dużym zainteresowaniem śledzę dyskusję na temat portu w Elblągu i "Przekopu" ale przemawiają do mnie raczej argumenty szyderców.
W dyskusji szczególnie zaciekawiła mnie podana przez Pana / Profesora Krzysztofa Luksa - a raczej Krzyśka, bo byliśmy w dzieciństwie niemal sąsiadami - liczba o przeładunkach w elbląskim porcie. Przeładowywano tam - ponoć - w sezonie do 600.000 ton ładunków.
Rzadko jestem w Elblągu, ale nie zauważyłem szczególnego ruchu pociągów z i do "Portu", więc przeliczyłem to na ciężarówki:
TIRy ładują na pakę 27 ton, 600.000 ton ładunku odpowiada 20.000 załadowanych ciężarówek. Wychodząc z założenia, ze przeładowywanie "w sezonie" odbywa się przez 3/4 roku a tydzień roboczy ma 5 dni, oznaczałoby to ruch ok. 20.000 samochodów w ciągu 150 dni roboczych, co odpowiada ok. 130 ciężarówkom dziennie. Przy dziesięciogodzinnym dniu pracy 13 ciężarówek na godzinę czyli jedenTIR co 5 minut.
Teraz tylko stanąć na moście i liczyć. .. ..
Mam nadzieję, że ś. p. Pani Nowodworska wybaczy mi, jeśli się pomyliłem.
Pozdrowienia dla wszystkich bez wyjątku Elblążan, a szczególne dla absolwentów I LO.
Tylko jako dodatek informacja z mojej praktyki zawodowej:
Głębokość przy kei przeładunku węgla przy elektrowni węglowej Firmy Vattenfall w Hamburgu-Moornurgu wynosi 14 m.
Pozdrawiam
Drogi Sąsiedzie
Z punktu widzenia arytmetyki Twoje obliczenia sa chyba słuszne. Tu ekspertem nie jestem. Istotne jest jednak co innego. Port jest z założenia infrastrukturą dla różnych przedsięwzięc. Duże porty dla dużych. Małe dla malych. Porównywanie Elbląga do Hamburga czy Gdańska jest bez sensu. Elblag to port znaczenia lokalnego i takim pozostanie. Można to wykorzysać, albo nie. Co można zrobić i pod jakimi warunkami napisałem w książce Port Elbląg w polityce morskiej Polski, ktorej nikt nie czyta. I dobrze. Jak mogłeś sie zorientować z tej dyskusji miasto obfituje w mędrców, fachowców i patriotów. Niech sie martwią,
Pozdrawiam
K. Luks