Zdaniem Zarządu Portu budowa kanału mogłaby być zakończona w krótszym czasie, gdyż sama budowla nie jest technicznie skomplikowana. Najprawdopodobniej na okres przygotowany w harmonogramie znaczący wpływ mają możliwości sfinansowania tej inwestycji przez budżet państwa.
Jest to bardzo dobra wiadomość nie tylko dla samego portu elbląskiego, ale również dla miasta i całego regionu. Oznacza ona uzyskanie w nieodległej perspektywie przez elbląski port, a także inne porty i przystanie nadzalewowe, w pełni swobodnego dostępu do Morza Bałtyckiego, niezależnego od obecnego przejścia przez Cieśninę Piławską. W konsekwencji wpłynie to aktywizująco na gospodarkę subregionu, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju turystyki i żeglarstwa. W przypadku Elbląga pogłębienie toru wodnego zapewni wejście do portu statków pełnomorskich o zanurzeniu do 4m, zabierających 5 razy więcej ładunku niż obecnie pływające po zalewie zestawy pchane.
Przez okres 9 lat, czyli do czasu oddania inwestycji do użytkowania, Zarząd Portu Morskiego w Elblągu czeka wiele wytężonej pracy i wyzwań. Równolegle z budową kanału trzeba bowiem pozyskać inwestorów, stworzyć niezbędną infrastrukturę portową do obsługi dużych jednostek pływających w nowe terminale, magazyny i składy, bocznice kolejowe, drogi dojazdowe, a także uzbroić tereny w niezbędne sieci z mediami itp.
Liczymy bardzo na aktywne wsparcie tych działań przez władze miejskie oraz na pomoc środowiska przedsiębiorców elbląskich. Port w nowym wymiarze stworzy bezpośrednio i pośrednio wiele nowych miejsc pracy dla mieszkańców naszego miasta i regionu.
Zarząd Portu Morskiego Elbląg
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter