63
23.11.2009

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Autor tego artykułu to Jaromir Rowiński z Gdańska. Ten typ tak ma. ..
(2009.11.23)

info

0  
  0
A czy, JR, zauważyłeś, że tory wodne już istnieją i trzeba je pogłębiać, tyle że dla kilku statków, że istnieje niewykorzystana infrastruktura w Elblągu, Tolkmicku itd, a ty martwisz sie o infrastrukturę w Gdańsku? Dlaczego mamy pozwalać bez konkurencji zarabiać portom w Enklawie Kaliningradzkiej ? Czy znasz przepisy na podstawie których statek może przepłynąć przez cieśninę Bałtijską ? Czy znasz dane, ile dni w roku wieje od północy z siłą 8-9 B ? Czy wiesz, że ma być przy wejściu do Kanału wyciągnięty w morze falochron ? Jakie konsorcjum prywatne wybuduje Kanał, gdy zyski mają mieć wszyscy, którzy mieszkają w obrębie Zalewu, hotelarze, restauratorzy, obsługa jachtów itd, a sam Kanał rzeczywiście tych zysków nie wygeneruje? Ja też płacę podatki w Polsce, patrzę na mapę, idę po rozum do głowy, ale swój własny, tutejszy, lokalnie patriotyczny, a nie ruski czy trójmiejski, i mówię: Kanał przez Mierzeje to unikalna szansa na powstrzymanie degeneracji Elbląga i potem jego rozwój. Jakim trzeba być wrogiem Elbląga, by odmawiać mu szans na rozkwit?
MaSer (2009.11.23)

info

0  
  0
Więcej jadu rodacy, więcej jadu. ..
obiektywni (2009.11.23)

info

0  
  0
Autorze pisząc negatywny artykuł na temat przekopu należy czytelnie podpisać i podać miejsce zamieszkania ! Czytelnik będzie wtedy wiedział czy jest to własne stanowisko, czy artykuł sposorowany!
Bronisław Zimnoch (2009.11.23)

info

0  
  0
Znów bijemy piane, ale nich tam. JR pisze: ". .. Kochani „ kanało-entuzjasci” ! Wydajcie dychę na kalkulator, spójrzcie na mapę i pójdźcie po rozum do głowy. .. " a może by sam poszedł po wiedzę i rozum i dowiedział się, że turystyka to jedna z najbardziej dochodowych i rozwijających się branż na świecie. Będę nudny, bo dyskusja jest cały czas ta sama". .. Parafrazując Katona Starszego Cenzora, ,. .. POZA TYM UWAŻAM, ŻE TRUSO NALEŻY ZBUDOWAĆ” / Czy to tak ciężko zrozumieć, że przekop przez mierzeje, + Kanał Elbląski + replika Truso + kolej nadzalewowa + zagospodarowany Zalew Wiślany + Wzniesienie Elbląskie + Frombork + Kadyny. .. to produkt turystyczny klasy światowej? Że to tysiące dobrze płatnych miejsc pracy i rozwój Elbląga i regionu?
WojŁawrynowicz (2009.11.23)

info

0  
  0
I jeszcze raz. Do przeciwników przekopu Jest to jeszcze jedna funkcja tej inwestycji, o której się mało mówi. Tzw. „ KANAŁ ULGI” , który jest w stanie zdjąć przez dobę „ tylko” kilkanaście cm lustra wody. Swoje słowa opieram na informacjach zawartych w tekście „ Jak ożywić zalew” PRZECIWNIKA przekopu Pana Bohdana Szmery „ . .. przeliczenie wskazuje, że zmniejszenie wysokości sztormowych piętrzeń. .. wynieść by mogło kilka – może kilkanaście centymetrów. Oczywiście dałoby to pewne zmniejszenie niebezpieczeństwa powodzi, ale czy wystarczające? Niby mało, ale podczas zimowej powodzi może dać czas na URATOWANIE ŻYCIA wielu mieszkańcom terenów depresyjnych. A może to będą centymetry, które obronią wały przed przelaniem. Może wielka woda nigdy nie przyjdzie. Ale. .. da ktoś gwarancje? KTO JEST W STANIE WYLICZYĆ ILE KOSZTUJE ŻYCIE LUDZKIE? ILE KOSZTUJE ODTWARZANIE ZALANYCH GOSPODARSTW I TERENÓW NA ŻUŁAWACH? A może warto policzyć i wariant szerszy. Koszt przekopu, a koszt zalania Żuław, śmierci ludzi i straty gospodarcze + zyski z turystyki. Z tego, co wiem nie ma takich wyliczeń. Rozmawiałem z ratownikami z powodzi w latach osiemdziesiątych, mówili oni o walce z czasem i zimnem o życie ludzi. Może jestem w błędzie ale póki nie ma poważnego opracowania, które mnie przekona, UWAŻAM ŻE WARTO BUDOWAĆ PRZEKOP
WojŁawrynowicz (2009.11.23)

info

0  
  0
Bronisławie: autor nazywa się Jaromir Rowiński, mieszka w Gdańsku i jest zdeklarowanym przeciwnikiem kanału. Natomiast bardziej mnie interesuje, co z tym: http://www.baltic-ukraine.com/pl/index.php/post/523/ Bo jeżeli Gdańsk lub Gdynia przechwycą "Bałtycką Ukrainę", to być może i tak port elbląski mógłby w tym układzie uczestniczyć, np. jako parking dla kontenerów, czy też zaplecze odciążające port gdański. Wiedza i kontakty, które zgromadził Port Elbląg w ramach "Bałtyckiej Ukrainy", jest naszym atutem, z którego nie powinniśmy tak łatwo rezygnować.
AV (2009.11.23)

info

0  
  0
A moim zdaniem zabito nas wlasnie deska jedna.
(2009.11.23)

info

0  
  0
nie wiem pisal ten felieton ale nie podoba mi sie podejscie tej osoby. wydaje mi ise ze jedynie gdanszczanin lub olsztynianin moglby tak podejsc dosprawy. niestety ja place podatki w wielkiej brytanii a tacy jak autor tekstu nie robia nic zeby takich jak ja powstrzymac przed opuszczeniem naszego miasta. przybij piatke Słoninie. wierze w Elbląg bo ma potencjał. ale radni i prezydent to jak kij w szprychy. czytalem juz opinie ze dziekuje
el (2009.11.23)

info

0  
  0
Kretyńskie wypowiedzi w postach pod artykułem to jedno, a ocena za artykuł aż nadto wymowna. Normalni ludzie nie komentują faktów tylko się z nimi zgadzają. To jest logicznie napisane? Mam nadzieję dla większości z Elbląga. Dla tego matoła, co twierdzi, że przez kanał w Skowronkach zwiększy się turystyka jachtowa, matole żaden jacht pełnomorski nie nadaje się do pływania po Zalewie Wiślanym i cóż to za przyjemność żeglowania po torze wodnym? Do Wojaławrynowicza słuchaj twoje wypowiedzi powielane od lat w niezmienionej formie to już przesada. Nie powielaj bajek o kanale ulgi-to bzdura co piszesz. Nikt ciebie nie przekonał bo nie dopuszczasz do siebie innej myśli niż ta którą głosisz, nie chodzisz na spotkania tematyczne i nie bierzesz udziału w konferencjach. Robić aby robić i najlepiej za cudzą kasę to się może uda uszczknąć co nie co. Jak w filmie Bareji.
SBk z zamiedzy (2009.11.23)

info

0  
  0