A moim zdaniem... (od najstarszych)
Pokazuj od
najnowszych
najnowszych
Największe
emocje
emocje
A moim zdaniem trzeba wykonac dwie żelbetowe palisady w odległości 100 m od siebie, wzdłuż granicy z Ruskimi. Następnie przestrzeń między palisadami wypełnic osadami dennymi z Naszej części Zalewu, a potem posadzic sosny i inne krzaki. Przekop wykonac tuż za Piaskami, no i jakiś falochron na 10 mil w morze po linii palisady. I teraz nasi kochani Sąsiedzi niech sobie wymyślają KWADRATOWE JAJA, bo do tego to Oni mają talent.
Przeczytałem opinię Grzecha i cóż. .. .. , uważam ją jedną z najbardziej trafnych opinii jaką czytałem na temat strategii w zakresie Zalewu. Ponieważ nie jestem specjalistą w zakresie Zalewu (i polityki) a tylko w miarę inteligentnym obywatelem, więc mogę sobię pofantazjować (i zapewne mieć większą rację niż tacy specjaliści). Rosjanie zawsze będą nas szantażować otwarciem/zamknięciem żeglugi. Może nie koniecznie chcemy pływac do Kaliningradu a wystarczy nam ruch turystyczny po tej stronie Morza. Nie powinniśmy tylko przeliczać wielkości statków, ktore do nas potencjalnie mogą wpłynąc - czasami warto pokazac, że po prostu zrobimy to na co mamy ochotę, a jak naszym sąsiadom to się nie podoba -to jest to ich problem. Tak więc propozycja Grzecha jest jak najbardziej sensowan. Oczywiście kwestia techniczna to inna sprawa - ale od tego są właśnie Specjaliści. Pozdrawiam Grzecha.
A co z tym:
http://www.petycje.pl/petycja/4195/szybka_kolej_elblssko-mazurska.html
Podpisujcie!
GRZECH ma zupełna rację, po co debatry w którym miejscu ma być przekop, po co zbędne wydatki na budowy mostów nad przekopem, na samym końcu naszej części mierzei zrobić wykop, tańsze, prostsze i można robić cały rok bez względu na to czy jest sezon czy nie, nie zakłucając ruchu turystycznego po mierzei.
No ale czy Ci rządzący to widzą ?
No z tymi Piaskami to troszkę nie tak.
Jeśli chcemy mieć pełnowartościowy przekop to tylko najkrótszą drogą od ujścia rzeki do mierzei.
Zauważcie, że przy pełnowartościowym przekopie trzeba pogłębić tor wodny na zalewie i pogłębiać go co jakiś czas.
Droga od ujścia rzeki do projektowanego miejsca przekopu jest o wiele krótsza niż do jakiś Piasków.
Wykopanie na całej polskiej długości zalewu rowu o głębokości 5m i pogłębianie go co jakiś czas chyba będzie bardziej kosztowne niż jakiś most nad przekopem w Skowronkach.
I ze względu na ochronę natury łatwiej, bo mniej sie zakłoca faunę zalewu kopiąc o wiele krótszy odcinek, i ekonomicznie lepiej.
No i droga dla statków też krótsza np do Gdyni z którą w założeniu port w Elblągu ma współpracować.
Jedynym plusem przekopu w Piaskach jest to, że nie będzie przeszkadzał 300 czy tam ilu ich jest mieszkańcom Krynicy.
Taki przekop nawet uatrakcyjni takie miejsce jak Krynica Morska czego nie raczą dostrzegać tamtejsi włodarze.