UWAGA!
[X]lub zarejestruj konto na portElu.
No z tymi Piaskami to troszkę nie tak. Jeśli chcemy mieć pełnowartościowy przekop to tylko najkrótszą drogą od ujścia rzeki do mierzei. Zauważcie, że przy pełnowartościowym przekopie trzeba pogłębić tor wodny na zalewie i pogłębiać go co jakiś czas. Droga od ujścia rzeki do projektowanego miejsca przekopu jest o wiele krótsza niż do jakiś Piasków. Wykopanie na całej polskiej długości zalewu rowu o głębokości 5m i pogłębianie go co jakiś czas chyba będzie bardziej kosztowne niż jakiś most nad przekopem w Skowronkach. I ze względu na ochronę natury łatwiej, bo mniej sie zakłoca faunę zalewu kopiąc o wiele krótszy odcinek, i ekonomicznie lepiej. No i droga dla statków też krótsza np do Gdyni z którą w założeniu port w Elblągu ma współpracować. Jedynym plusem przekopu w Piaskach jest to, że nie będzie przeszkadzał 300 czy tam ilu ich jest mieszkańcom Krynicy. Taki przekop nawet uatrakcyjni takie miejsce jak Krynica Morska czego nie raczą dostrzegać tamtejsi włodarze.
Abdul