Czterech ludzi z KUH-u

18
21.05.2009
Czterech ludzi z KUH-u
(fot. PS)
Rozbawienia studentów podczas tegorocznych Juwenaliów oraz przed nieuchronnie zbliżającą się sesją podjął się Kabaret Ułomnego Humoru z PWSZ. Wczoraj (20 maja) w wypełnionej do ostatniego miejsca sali teatralnej przy ul. Wspólnej studencki kabaret świętował swój skromny, dwuletni jubileusz.
W ponad godzinnym programie elbląscy kabareciarze przedstawili swoje najlepsze skecze. Zarówno te nowe, jak i już dawno niegrane. Publiczność, wśród której była m.in. Halina Piekarek-Jankowska, rektor PWSZ, żywo reagowała na każdy żart. Chłopcy z KUH-u nagradzani byli rzęsistymi brawami. KUH dorobił się już nawet własnego, co prawda na razie dwuosobowego, fanklubu, który z okrzykami „We love you guys!” i własnoręcznie wykonanym transparentem wiernie oklaskiwał każdą scenkę. Widać nie tylko gorzowska publiczność potrafi docenić dowcip elblążan. Podczas Juwenaliów rządzą studenci i z tego prawa nie zamierzał rezygnować Kabaret Ułomnego Humoru podczas wczorajszego jubileuszu. Dlatego na scenie oprócz kabareciarzy znaleźli się m.in. wykładowcy, których poproszono o ich własny skecz. Występ wykładowców publiczność nagrodziła brawami, co nie uszło uwadze Michała z KUH-u, który w żartobliwym stylu skwitował: „Teraz to się śmiejecie, a na wykładach mówicie, że nudni”. [fotor] Zajrzeliśmy do garderoby chłopaków zaraz po zakończeniu występu. Maciej, Michał, Damian i Piotr, choć zmęczeni popisami, zapewniali, że tak brawurowe reakcje publiczności dodają im skrzydeł i zachęcają do dalszej pracy. Dowiedzieliśmy się, że cała przygoda z kabaretem zaczęła się od napisanego przez Michała monologu o programie telewizyjnym. Tak od żartu do żartu, od próby do próby zebrał się materiał, z którym mogli pokazać się widowni. Zapytaliśmy, jak wyobrażają sobie przyszłość KUH-u, skoro licentcjat tuż, tuż i pewnie niedługo ich studenckie drogi się rozejdą. Przy wejściu do pokoju za sceną nie zauważyliśmy jednak napisu: „ porzućcie wszelką nadzieję na poważne odpowiedzi, wy, którzy tu wchodzicie”. Chłopcy bowiem nie tracą swojego humoru także poza sceną, dlatego też zanim usłyszeliśmy, że nie chcą rezygnować ze swojej kabaretowej działalności, lecz wszystko zależy od tego, gdzie ich los rzuci po zakończeniu rozdziału pt. PWSZ, dostaliśmy sporą dawkę żartu spod znaku KUH-u. Zainteresowanym, jaki rodzaj humoru czują i prezentują studenci z Kabaretu Ułomnego Humoru, radzimy nie przeoczyć następnego występu.
kos

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Świetnie, że powstał taki twór w elblągu, mam nadzieję, że już wkrótce będzie można ich zobaczyć live. W tym momencie chciałem podziękować radzie studentów PWSZ, która zasponsorowała brak KUH-u na juwenaliowym podzamczu
śmieszek (2009.05.22)

info

0  
  0
Zasponsorowała?? Ja słyszałam informację, ze wystąpią. .. potem, ze im scena nie pasuje. .. Potem, ze jednak wystąpią. .. Potem znowu się rozmyślili. .. A potem znowu mieli wystąpić. .. Tylko, ze ściągnięto ich z plakatu, bo dzień wcześniej się rozmyślili. .. Więc, nie wystąpili, bo ich na plakacie nie było. .. No wybaczcie, ale jak się co 5 min zdanie zmienia, to ja się nie dziwię, że tak wyszło. .. Odegrali się na RSie w środę podczas oficjalnego otwarcia. .. Jak było naprawdę, tego chyba nikt dokładnie nie wie, bo wersji jest tyle ile ludzi znających sprawę. ..
sirocco (2009.05.22)

info

0  
  0
Szczerze KUH to nie kabaret do występów na wolnym powietrzu. Widać że ich skecze są tworzone z myślą o konkretnych warunkach. nic na siłe! Dobrze że jesteście panowie!
domino (2009.05.23)

info

0  
  0
"KUH to nie kabaret do występów na wolnym powietrzu. " No proszę Cię. .. Chcieć to móc, jak mawia przysłowie. .. Poza tym, te "skecze tworzone" no cóż. .. Kabarety, na których wzorowane są skecze KUH-u jakoś potrafiły na Mazurskiej Nocy Kabaretowej wystąpić "pod chmurką". .. Np. Kabaret DNO z ich "Fristajlem". ..
sirocco (2009.05.23)

info

0  
  0
"kabarety, na ktorych wzorowane sa skecze KUH-u". .. - potrafisz mi podac choc jeden przyklad?? bo moim zdaniem KUH jest oryginalny, a z drugiej strony wiem, ze to wlasnie KUH zostal okradziony z kilku pomyslow. .. Ale tak to juz jest, ze skoro kabaret jest "studencki", to na pewno sciagal od "mistrzow", a nie odwrotnie, prawda? takie o to proste myslenie prostych ludzi. .. nie wystapili pod chmurka, poniewaz RS potraktowala ich na tyle "powaznie", ze w lokalu rowniez sami musieli sobie wszystko organizowac. smiem zatem twierdzic, ze wystep w plenerze wygladalby co najmniej zenujaco - i to nie z winy chlopakow. wiec skoro KUH nie moze sie doprosic podstawowych rzeczy, to niech ma chociaz mozliwosc wyboru, gdzie wystapi. i slusznie ktos napisal, ze ich skecze sa tworzone do konkretnych watunkow i nie ma to nic wspolnego z tym, skad czerpia inspiracje! widzialam K. Moralnego Niepokoju na zywo i co? i lipa wielka panie i panowie. .. kabarety maja swoj specyficzny klimat i kontakt z publika, ktory jest zamkniety w 4 scianach i wtedy jest the best - wezmy Rotunde, dlaczego najwiecej kabaretonow jest w zamknietych pomieszczeniach hm?? oczywista sprawa. jeszcze jedno - KUH jest elastyczny i wystapi na zywo w plenerze - w Tolkmicku na dniach tego miasta. pozdrawiam fanow KUH-u.
studentka PWSZ (2009.05.23)

info

0  
  0
"kabarety, na ktorych wzorowane sa skecze KUH-u". .. - potrafisz mi podac choc jeden przyklad?? bo moim zdaniem KUH jest oryginalny. .. Ależ oczywiście, ze mogę. .. Nawet zrobiłam to już we wcześniejszym komentarzu. .. Szczerze? Widziałam ich na żywo. .. Przy dwóch skeczach uśmiałam się do łez, to fakt. .. Ale reszta, była rozszerzoną kopią innych Kabaretów. .. Oczywiście, ze początki zawsze są trudne i najlepiej czerpać od mistrzów. .. Zgadzam się z tym w 100%. .. Ale samo wzorowanie się na najlepszych nie sprawia, ze KUH znajdzie się w ich gronie. .. Nie wiem jak wyglądały "negocjacje" KUHu z RSem, bo nie brałam w nich udziału. .. wiem tylko, jak wygladały prace nad plakatem, który poprawiany był kilka razy, właśnie z powodu kabaretu. .. Piszesz o Tolkmicku. .. Jak widać, można jednak wystąpić "pod chmurką" tylko wystarczy chcieć. .. A kontakt z publicznością?. .. Wybacz, ale w moim mniemaniu to czy kabaret łapie kontakt z publiką, nie zależy od czterech ścian, tylko charyzmy i kreatywności. .. To chyba tyle na ten temat. ..
sirocco (2009.05.23)

info

0  
  0
No wlasnie teraz sama widzisz z wlasnej wypowiedzi - "chciec, to moc", jak piszesz - a zatem: organizatorzy z Tolkmicka chca, zeby KUH wystapil pod chmurka i KUH wystapi, wszyscy sie o to WSPOLNIE staraja, a organizatorom Juwe widac nie za bardzo zalezalo, bo olali kabaret, widac slowo WSPOLPRACA jest im obce. A teraz zastanow sie, prosze, dlaczego KUH "zmienial zdanie" "tyle razy" a propos swojego wystepu w plenerze. Swoje rozwazania zacznij od tego, ze nikt ich sie nie zapytal wczesniej o zdanie, czy chca/moga wystapic, tylko dowiedzieli sie o wlasnym wystepie ze strony PWSZ. Fair prawda? Pomoge Ci w dalszych refleksjach: jak zareagowalabys na ich miejscu, gdyby Twoje nazwisko pojawilo sie w planie Juwe bez Twojej wiedzy? Fajnie bys sie czula? To nie jest kabaret NALEZACY do PWSZ, zeby sobie nim szastac na lewo i prawo i robic z niego zapchajdziure, kiedy tylko jest nam wygodnie. Nalezala sie chlopakom przynajmniej informacja, ze planowany jest ich wystep, co? Czy nie? Jak myslisz? Wniosek: RS miala w d. .. zdanie chlopakow: zalozyli, ze wystapia i juz, niewazne, co oni na ten temat mysla. Od tego rozpoczely sie analizy, czy KUH wystapi czy nie.
studentka PWSZ (2009.05.23)

info

0  
  0
Jeszcze jedno: "Oczywiście, ze początki zawsze są trudne i najlepiej czerpać od mistrzów" - alez Ty sie nie musisz ze mna zgadzac w tej kwestii poprzez swoje "oczywiscie", bo ja niczego takiego nie napisalam. .. Pragne tez zauwazyc, ze wciaz nie podalas mi konkretnych przykladow "plagiatowania" przez KUH zawodowych kabaretow, chodzi mi o konkretyyy! :) a nie "przy 2 sie smialam, reszta to rozszerzona wersja" itd. W ogole to przepraszam KUH za smiecenie pod ich artykulem, mysle, ze ludzie, ktorzy zagladaja na te stronke nie chca czytac naszych przekomarzan. Za duzo wiem o kabarecie i jego wzmaganiach z orhanizatorami, by przejsc obojetnie wobec takich wspisow jak Twoj, droga kolezanko. Mysle, ze ten dyskurs nie bedzie mial konca, zatem ja sie wylaczam, pozdrawiam i niech ludzie oceniom sami, ile wart jest KUH. W jego imieniu zapraszam na najblizsze wystepy :)
studentka PWSZ (2009.05.23)

info

0  
  0
hehehe ale beka ej sirocco choc sie pobawimy ja znam wszystkie skecze chlopakow bede ci pisal ich nazwy a ty dopiszesz do nich nazwy kabaretow i skeczy z ktorych zostaly sciagniete co???? zobaczymy!!!! i zobaczymy tez co RS zrobi za rok na dyplomatorium i wogole czym zapchaja swoj plan i czy ktos bedzie taki wyrozumialy jak kuh. .. popieram tam ziomka co na wstepie pisal ze skecze kuhu sa na konkretne warunki a co ty dziewczyno myslisz ze jak staniesz lub gibniesz z piwem na trawie w plenerze dwa kilometry od sceny to zobaczysz kazdy szczegol i to co jest wyswietlane na wizjerze???? raczej nie no wiec pomysl czy napewno kabarety sie nadaja na plener a jak zawodowcom za plenery placa to niech sobie wystepuja kuh nie musi elo :D
absolwent (2009.05.23)

info

0  
  0
Macie rację, nie ma sensu wywlekać tego wszystkiego pod tym artykułem, więc na tym poście zamykam swoje stanowisko w tej sprawie. Przyznaję, nie znam szczegółów "negocjacji" o ile były takowe, dlatego więc nie wypowiadam się na ten temat. Tylko jedno małe sprostowanie: nigdy nie napisałam, ze KUH plagiatuje kabarety, więc proszę nie przekręcać kota ogonem.
sirocco (2009.05.23)

info

0  
  0