26
20.05.2008

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Bardzo nie lubię jak czymś ktoś się chwali i nie podaje konkretów Np. „ Po drugie, zrobiliśmy wrażenie, prezentując nasze doświadczenia z pozyskiwaniem i wykorzystywaniem energii odnawialnej. ” Czy można się dowiedzieć jakie to wrażenie i co je spowodowało? Bo Elbląg i okolice to akurat w tym temacie kojarzy mi się z zepsutym wiatrakiem w Pagórkach czy z elektrownią EPWIK na biogaz która nie produkuje energii. Może gdzieś indziej jest inaczej ale bez konkretów można pomyśleć, że ten tekst to zwykła lipa takie ble ble ble
URUK (2008.05.23)

info

0  
  0
Ci którzy krytykują "Bałtycką Ukrainę" nawet nie wiedzą o co chodzi. Plany i obliczenia dotyczą prognozowanej wymiany handlowej Zachodniej Ukrainy ze Skandynawią w perspektywie 2030 roku i dalej. Każdy głupi wie, że portu morskiego nie buduje się z myślą o perspektywie 5 czy nawet 10 lat tylko dziesięcioleci. I to, że ten horyzont czasowy przerasta (przeraża) wyobrażenia dzisiejszych 50- 60- i więcej -latków, nie ma tu większego znaczenia. A co będzie w 2030 roku, jeśli można pokusić się o prognozy? Zachodnia Ukraina zwiększy do tego czasu swój produkt regionalny brutto kilkukrotnie, granica polsko-ukraińska będzie tylko kreską na mapie, Ukraina będzie członkiem EFTA, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a być może Unii Europejskiej. Przypomnijcie sobie malkontenci (wowka, Włodek Gęsicki, Aborygen, Rapaport), co mówiono o Słowacji w 1994 roku i jak wyśmiewano perspektywy współpracy gospodarczej z tym krajem - a teraz co - po 10 latach kraj ten stał się europejskim liderem pod względem dynamiki rozwoju i atrakcyjności inwestycyjnej. Podobnie jest z Zachodnią Ukrainą, tak wyśmiewaną przez Włodka Gęsickiego i sp. I chwała naszej władzy za to, że dogadała się z Ukraińcami teraz, kiedy gdańskiej konkurencji nie zależy na stworzeniu takiego systemu logistycznego. To jest właśnie konkretne wcielenie w życie Tuskowych deklaracji o wsparciu dla integrowania się Ukrainy z Europą. Poczytajcie sobie o BU na portalu www. baltic-ukraine. com, zamiast się wymądrzać.
vovk (2008.05.23)

info

0  
  0
Szanowny Panie HUVER przekop mnie nie interesuje. Jeżeli tego Niemcy wspaniali fachowcy od hydromechaniki, hydrodynamiki tego nie zrobili to znaczy, ze tego nie należy robić. Jako inżynier mechanik o specjalnosci maszyny i urządzenia przemysłu spożywczego szczególnie uczulony jestem na niektóre metale a przede wszystkim rtęć. Obowiązkiem władzy jest przestrzegać prawa a jak wiadomo z badań wykonanych na zlecenie byłego wojewody Zdzisława Olszewskiego w Zatoce Elbląskiej przekroczone są wszelkie normy ilości rtęci nawet normy dla ścieków odprowadzanych do wód powierzchniowych. Proszę wyjaśnić mi dlaczego tego Pan nie domaga się usunięcia rtęci z Zatoki, przecież ryby żyjące w szambie nie moga być zdrowe. Wdzięczny będe za odpowiedź. Badania i normy na stronie internetowej www. rafzen, pl/kulasj. htm Jerzy Kulas
Jerzy Kulas (2008.05.23)

info

0  
  0
no coz, czasami mozwi sie o naszym regionie"mala holandia", tylko sie mowi bo chba nie wielu z was wie dlaczego, w holandi jest wiele portow morskich bez bezposredniego dostepu do morza, dostep do morza maja te porty poprzez kanaly wybudowane dzieki determinacji i ciezkiej pracy holendrow. .. .no ale latwiej marudzic i pisac bzdury na forum niz wziasc sie do roboty, niemcy mieli port morski w Elblągu, a wiekszosci z nas wydaje sie to sf, krytykowac, biadolic, madrzyc sie, czasami "wstawic joby", wcisnac "enter" i z wielkim poczuciem spelnienia pujsc na browara do Pub-u na starowce. .. w pub-ie tez mozna pomarudzic jak jest zle i ze sie nic nie dzieje. ..
RL (2008.05.24)

info

0  
  0
Panie Jurku o ile mnie pamięć nie myli Niemcy nie mieli problemu z tak zwana granicą na Zalewie Wiślanym i problemem żeglugi ale za to domagali sie ci wspaniali technicy tak zwanego korytarza który by dzieli ziemie polskie bo nie chcieli płacić ceł tak jak my nie chcemy ponosić wielu opłat związanych z przekraczaniem cieśniny piławskiej ( z ta różnicą ze my nikogo nie napadniemy ), co do rtęci na dnie zalewu wiec skoro ona tam jest. .. co do tego chyba nie mam wątpliwości. .. .to mam pytanie czemu pan chce aby pana teren miał przywrócony status portu, skoro ruch statków spowoduje wzbicie sie i mieszanie osadów na dnie. .. bo w tym też nie widzę pana troski o środowisko. .. .. tak generalnie to z tej strony nie wiele wynika o co panu chodzi przekop nie bo kiedyś było inaczej. .. i rtęć na dnie i rezerwat to NIE bo rybki i zdrowie. .. .. ale chce pan przywrócenia dla Jagodna statusu portu i prowadzenie z Kaliningradem handlu a ja sie pytam panie KULAS. .. .. a rtęć już panu by wtedy nie przeszkadzała. .. a czy Pan wie o planie Niemców osuszenia Zalewu Wiślanego z pozostawieniem TYLKO kanału żeglugowego ale przegrana wojna ten plan skreśliła ( dokumentacja i kosztorys do zobaczenia w Muzeum Elbląskim ) i co nie było by wtedy portu w JAGODNIE był by TYLKO W PORT W ELBLĄGU !!!!! Wiec Panie JURKU z całym szacunkiem określi się pan o co PANU chodzi. .. ..
HUVER (2008.05.26)

info

0  
  0
D Pana Huvera - - - wychodzi mi, że rtęci w Zalewie Wislanym jest cała masa ( stąd ta czarna energia ). Za to bardzo dobra energia jest przy planie Niemców osuszenia Zalewu Wiślanego z pozostawieniem tylko kanału żeglugowego. I wtedy port w Elblagu także miałby szansę bardzo dobrej energii, bo teraz robi się tam tylko jakieś dziwne interesy ( ? ), może na paliwie ? - tak mi wychodzi - Magnolia
(2008.05.26)

info

0  
  0
Jeszcze raz sobie sprawdziłam - te interesy w porcie robione są na paliwie z Rosjanami - ależ to jest kasa ! szkoda, że nasze miasto Elbląg nic z tego nie ma, że mieszkańcy nic z tego nie mają ! - Magnolia
(2008.05.26)

info

0  
  0
Szanowny Panie HUVER dobrze, ze uznaje Pan badania naukowców i stwierdzenie, że rtęc jest w Zatoce Elbląskiej. Na mojej stronie www. rafzen. pl jest przedstawiona mapa z rozmieszczeniem rtęci. A prawo mówi, że takie stęzenie jest to niedopuszczalne, więc trzeba tę rtęć usunąć i nie dyskutować. Ale trzeba znależć przyczyny. Jest duże prawdopodobieństwo, że pochodzi ona z zatopionych tam przez Diaczenkę barek ile jeszcze jest rtęci na tych barkach nikt nie wie. Cieszyłbym się, gdyby Pan tez się zgodził, że cała Zatoka Elblaska to port dla Elbląga z sześcioma basenami każdy z linią kolejowa i drogą i tereny składowe większe niż w tym nabrzeżu w Elblągu. Proszę mi wytłumaczyć dlaczego barki z Kaliningradu nie rozładowywać w Suchaczu, Nadbrzeżu, Kamienicy Jagodnie, taniej szybciej i wygodnie. A może Jagodno przeznaczyć po usunięciu rtęci na miejski ośrodek sportów wodnych. Z poważaniem. Jerzy Kulas
Jerzy Kulas (2008.05.26)

info

0  
  0
Dlaczego nie rozładowywać barek z Kaliningradu np. w Suchaczu. .. bardzo proste, bo nie ma tam porzadnej drogi dojazdowej. .wyobraża Pan sobie wymijające się na tej drodze z Suchacza do Elbląga 46 tonowe zestawy aut ciężarowych???? a może koleją??? to było by dobre roazwiązanie. .. ale znowu w Elblągu przeładowywano by towar na ciężarówki, wniosek koszt przeładunku razy 2,koszt transportu tez wzrasta. .. więc opłacalność spada.
Doker (2008.05.26)

info

0  
  0
Do Pana Huvera i Kulasa. Mysle ze pan Huver ma zdecydowanie racje ze, Pan Kulas powienien byc zainteresowany popieraniem projektu budowy przekopu. Jesli juz nie ze wzgledow ideowych to pragmatycznych. Przekop spowoduje wieksze zainteresowanie i inwestycje w tym rejonie. To sprawi ze w koncu ktos zainteresuje sie ta rteca zalegajaca w basenie Zalewu Wislanego. Mysle ze taka kolejnosc ma sens i czyni mozliwym uporanie sie z tym problemem. Ta rtec wydaje sie byc troche jak puszka pandory wiec moze poczekac az przekop ruszy i powoli ja otwierac. Tak wiec i wilk syty i owca cala.
Aquarius (2008.05.26)

info

0  
  0