127
07.04.2008

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
BRAWO Raport_XXL pięknie ująłeś to w słowa. Jest wiele zapytań! Jak to jest, że zarząd portu oraz pracownicy od trzech lat dostają pieniądze, a cała spółka utrzymywana jest z naszych podatków. Dlaczego wybudowano tą parodie portów morskich w najgorszym miejscu bez „ obrotnicy” ? Dlaczego powstał Rezerwat Zatoka Elblaska ? W końcu dlaczego władze miasta nie chcą aby port morski nie był w miejscu przedwojennego portu czyli całej zatoce. Jak to możliwe, że do powstania portu w dwóch gminach( nie wzięto pod uwagę drugiej gminy?)
Wowka (2008.04.12)

info

0  
  0
rapaport_XXL jeżeli uważasz ze węgierski Balaton i jego okolice maja więcej atrakcji turystycznych, są ciekawsze i to tam, a nie u nas turyści powinni zostawiać pieniądze(a tam zostawiają) to masz racje twoja diagnoza co do mojej osoby jest słuszna. A swoja drogą, czy musisz zastępować argumenty osobistymi wycieczkami. Mogę się nie zgadzać z twoimi poglądami i argumentami, ale nie będę cię obrażał. Ja nie twierdze ortodoksyjnie ze przekop musi być. Chce zobaczyć profesjonalna diagnozę strat i zysków. Dla całego regionu. Ja nie widzę innego pomysłu na rozwój tej części polski jak turystyka. Jedna z najbardziej dochodowych branż gospodarki na świecie. No, ale może jestem idiotą, tak jak to diagnozujesz.
WojŁawrynowicz (2008.04.12)

info

0  
  0
Podczas podsumowania projektu „ Porozumienie na rzecz zatrudnienia” 10 na 10 powiatów regionu elbląskiego uznało ze największą szansa dla ich rozwoju jest turystyka. I CO ? Słowa, słowa, słowa. .. .
WojŁawrynowicz (2008.04.12)

info

0  
  0
Szanowny WojŁawrynowicz. Sparafrazowanie przeze mnie znanego aforyzmu Oskara Wilde " jeśli ktoś ci powie, że jesteś idiota, to nie jest to obelga, tylko diagnoza" w żadnej mierze nie odnosiłem do Pańskiej osoby. Jeżeli poczuł się Pan w jakikolwiek sposób urażony, to absolutnie nie było moim zamiarem. użyłem go w kontekście sytuacyjnym, wyobrażając sobie taką właśnie scenkę. Jeżeli chodzi o projekty zalewowe dotyczące rozwoju turystyki i rekreacji szeroko pojmowanej, to jestem absolutnym zwolennikiem takiej strategii rozwoju. Tylko rozsądne inwestycje w infrastrukturę turystyczną mogą spowodować rzeczywiste ożywienie terenów nadzalewowych. Jako człowiek, który żegluje od ponad 35 lat doskonale zdaję sobie sprawę z tego, jak marnowany jest fantastyczny akwen, jakim jest Zalew Wiślany i jego okolice. Jeżeli miałby powstawać przekop, to pozostałe pieniądze powinno się zainwestować właśnie w infrastrukturę turystyczną. W przystanie, porty jachtowe, ośrodki a nie w utopijne tajne projekty ukraińskich autonomicznych stref w Elblagu.
rapaport_XXL (2008.04.13)

info

0  
  0
Mądry człowiek powiedział ". .. jeżeli poważnie myślimy o perspektywie doprowadzenia do „ dobrego stanu wód” w Zalewie, to już dawno powinna powstać infrastruktura blokująca, a przynajmniej minimalizująca dopływ ścieków i biogenów do Zalewu. Tu chodzi oczywiście, o sprawne, nowoczesne oczyszczalnie ścieków i kanalizację w miejscowościach nadzalewowych, ale również w zlewni Pasłęki, Nogatu i innych dopływów. Żadne działania rekultywacyjne i oczyszczające wody Zalewu nie przyniosą skutku, jeżeli nie odetniemy na początku dopływu zanieczyszczeń. Tu zaległości do odrobienia są bardzo znaczne. Jest to moim zdaniem o wiele bardziej strategiczna i potrzebna inwestycja dla Zalewu i nadzalewowej społeczności niż przekop przez Mierzeję!
Wowka (2008.04.13)

info

0  
  0
Mówiąc w wielkim skrócie, na podstawie w latach 2006-2007 badań monitoringowych wykorzystujących innowacyjną technikę satelitarnych obrazów wielospektralnych (Projekt MONTRANSAT w ramach Programu UE INTERREG III a) okazało się, że stan trofii (przeżyźnienia) wód Zalewu jest w miesiącach maj-wrzesień z reguły sięga stanu wysokiej trofii i hipertrofii (wg ogólnie przyjętej klasyfikacji Carlsona są to wody nie nadające się użytkowania rekreacyjnego i chowu cennych gatunków ryb). Podstawowym mankamentem są znacznie podwyższone stężenia fosforu. Pierwiastek ten uruchamia żywiołowy wzrost fitoplanktonu, a przede wszystkim niepożądanych sinic, które dzięki możliwości wiązania azotu bezpośrednio z powietrza wygrywają konkurencję z innymi grupami glonów. Stan zanieczyszczenia, szczególnie zachodniej części akwenu, sąsiadującej z Żuławami, wynika z nagromadzenia na tym obszarze zawiesiny gromadzonej tam w efekcie dynamiki pływów. Jest to zgodne z kilkoma ogólnie przyjętymi modelami hydrodynamicznymi dla Zalewu Wiślanego. Innym czynnikiem powodującym pasmowe, wzdłuż Zalewu, zmiany stężeń chlorofilu a (wskaźnika produktywności glonów), zawiesiny, azotu i fosforu jest wiatr. Dla rejonu Zalewu Wiślanego charakterystyczne są wiatry prostopadłe do linii brzegowej i w związku z tym, często można zaobserwować strefowe nagromadzenia zawiesiny, fosforu i azotu wzdłuż Mierzeji Wiślanej. Szczegóły omawianych badań monitoringowych umieszczone są na stronie projektu: www. zalew-wislany. pl
Wowka (2008.04.13)

info

0  
  0
". .. Sprawa rtęci z Zatoce Elbląskiej jest przykładem potrzeb specjalistycznych badań biogeochemicznych nad środowiskiem Zalewu. Z dostępnych badań przeprowadzonych przed kilku laty przez Instytut Geologiczny w Warszawie wynika, że zawartość rtęci wynosiła w osadach dennych Zatoki Elbląskiej ok. 1 mg/kg i była podwyższona w stosunku do wyników z Zalewu. To jest ponad trzykrotne przekroczenie normy dla zawartości rtęci w stałych komponentach środowiska i żywności. To jednak dość pobieżna ocena oparta na niewielkiej ilości prób. Trzeba zbadać jak związki rtęci (przede wszystkim z metylem) są rozmieszczone w profilu osadów, ile przedostaje się poprzez zwierzęta bentosowe do ryb, a ile uwalnia się do wody. Ile wynosi bioretencja Hg w fito- i zooplanktonie. A przede wszystkim, jak dystrybucję rtęci zmieniają zabiegi pogłębiania toru wodnego w Zatoce. Biogeochemia rtęci w środowisku wodnym należy do wyjątkowo trudnych zagadnień badawczych. Dopiero na podstawie poznanych procesów geochemicznej transformacji i biologicznej akumulacji związków rtęci można proponować środki zaradcze. Tym zaawansowanym naukowo zagadnieniem może w przyszłości zająć się np. Centrum Jakości Środowiska, we współpracy międzynarodowej w ramach projektu z programów UE. .. ."
Wowka (2008.04.13)

info

0  
  0
Analiza SWOT - S(Strengths) mocne strony - niezła zabawa - „ robota” przez długi czas + perspektywy. W (Weaknesses) słabe strony - może się urwać ale raczej nie bo wybory są wystarczająco często i wizje przekopu są niezbędne. O (Opportunities) szanse realizacji - realnie żadne co jest podstawowym i fundamentalnym założeniem, wszystkie opracowania, „ prace” nie skutkują jakąkolwiek odpowiedzialnością. T (Threats) – zagrożenia – ci co naprawdę chcą kopać i przeforsują przekop oraz przeciwnicy przekopu. Obie grupy mogą złe rzeczy spowodować – konsekwencje prawne, odpowiedzialność polityczną i inną jak nie wypali lub decyzje o zakończeniu i zakręcenie kurka budżetowych pieniędzy, obie grupy są jednak nieskuteczne i nie przeforsują swoich stanowisk. Wniosek - sia la la la la zabawa w przekop trwa.
URUK (2008.04.13)

info

0  
  0
Uruk co do : „ Wniosek - sia la la la la zabawa w przekop trwa. ” Niestety pełna zgoda. Bo moim zdaniem powinna powstać dokładna analiza i po jej diagnozie powinien paść werdykt kopać lub nie. A tak bijemy pianę.
WojŁawrynowicz (2008.04.13)

info

0  
  0
Szanowny rapaport XXL dzięki za wyjaśnienie. Nie ma sprawy. Co do sprawy ukraińskiej się nie wypowiadam. Za mało wiem. Wiem jedno prawie nikt nie patrzy na problem kompleksowo. Toczymy spory o fragmenty. W wszystkie one to puzzle jednej wielkiej układanki: potencjalnie REGION ELBLĄSKI JAKO JEDEN Z NAJCIEKAWSZYCH REGIONÓW TURYSTYCZNYCH W EUROPIE i wchodzi w to: przekop, Truso +(Goci, Prusowie, Wikingowie, św. Wojciech, Krzyżacy, Hanza itd. ) Malbork, Frombork, zabytki techniki na Żuławach, Kanał Elbląski, Zalew Wiślany jako akwen turystyczny i Mierzeja Wiślana, kolej nadzalewowa, rezerwaty(turystyka ekologiczna) Wzniesienie Elbląskie – małe Bieszczady, agroturystyka itd. Turystyka to ekologia - oczyszczalnie i czysty zalew. Turystyka to także kultura - imprezy kulturalne, festyny, festiwale. Turystyka to infrastruktura - mariny, drogi, parkingi, toalety. Wreszcie najważniejsze, TURYSTYKA TO NAPŁYW KAPITAŁU I MIEJSCA PRACY. Do tej układanki należy dołożyć jeszcze bezpieczeństwo przeciw powodziowe, rybactwo i transport wodny. A takiej szansy jak programy Europejskie 2007-2013 już możemy nigdy nie mieć.
WojŁawrynowicz (2008.04.13)

info

0  
  0