A moim zdaniem... (od najstarszych)
Pokazuj od
najnowszych
najnowszych
Największe
emocje
emocje
Czy w tym zapale do nowego inwestowania nie chodzi przypadkiem o obrywy z unijnych [pieniędzy .Nie ważne czy cos to będzie pływało czy nie. Liczy si9ę to że uda się podpisac pare zleceń i pare przetagów.Zal sciska jak się patrzy na niedowład obecnej władzy . Szkoda ze portelowi internałci mają dostęp tylko do takigo forum. I jeszcze pra prośba do przedmówców NIE MAMAWIAJCIE DO PODAWANIA ROZWIAZAŃ I POMYSŁÓW .NIE DAWAJCIE ICH TYM KTÓRZY ICH NIGDY NIE MIELI I MIEĆ NIE BĘDĄ .POCZEKAJCIE NA WASZE PIĘC MINUT JEŻELI KTOŚ WAM JE DA. Choć na pewno nie dobrowolnie.
Chociaż nie znam się na sprawie wskrzeszenia portu w naszym miescie, to popieram panów komentujących wypowiedż H. S., a dlaczego?
Już mówię , bo nasi urzednicy i politycy sami przyznają sie do niewiedzy.
A więc jeśli nie znają się tak jak, np. ja, to niech zasięgną opinii fachowców! I to szybko, bo niedługo może być za długo!
Do roboty! Działajcie, róbcie tak, żeb ywszystko odbylo się najmniejszym kosztem, z korzyścią dla naszego miasta!
FACHOWCY, pomóżcie wszystkim laikom i POWODZENIA!
he, he, pewnie admin nie pozwala mi na replikę,
Kto oprócz Pana Pezydenta stawia na terminal do którego nie mozna dopłynąć
Kto się podpisał za przyznaniem 25 % z naszych podatków na inwestycję delikatnie mówiąc bez uzasadnienienia.
Jak można wpłynąć na zalew
Jerzy i Marco Kulińscy ZALEW WIŚLANY przewodnik dla żeglarzy
wydanie II GDAŃSK 2000
Po Zalewie Wiślanym mogą żeglować jachty żaglowe i motorowe tylko w porze dziennej, które mają ważną KARTE BEZPIECZEŃSTWA wystawioną przez Urząd Morski w Gdyni, Urząd Morski w Szczecinie lub Urząd Morski w Słupsku na żeglugę co najmniej w rejonie PT( żegluga portowa i na akwenach treningowych).Aby uzyskać w/w Kartę należy:
1.1.Zarejestrować jacht w Zarządzie Polskiego Związku Żeglarskiego w Warszawie (ul.Chocimska14) u pani Teresy Semreu tel. 848-53-29.Tam następuje zatwierdzenie niepowtarzalnej nazwy jachtu. Nazwę należy namalować (nakleić ) w części dziobowej kadłuba jachtu po obu burtach. Jachtowi zostanie nadany numer rejestracyjny POL-dddd
( np.POL-4837) Numer Pol-dddd jachtów żaglowych umieszcza na żaglu a jachtów motorowych na kadłubie w części rufowej burty.
1.2. Zgłosić się do inspektora ZNT-PZŻ( wykaz inspektorów do wglądu w PZŻ oraz w nadmorskich OZŻ-etach),który dokona przeglądu jachtu, wystawi Wykaz Wyposażenia Ruchomego Jachtu, a po skompletowaniu tego wyposażenia i ewentualnym sprawdzeniu stateczności- wystawi ORZECZENIE ZDOLNOŚCI ŻEGLUGOWEJ (OZŻ)
1.3. Z pismem o rejestracji jachtu w PZŻ z WWRJ,OZŻ oraz dokumentami potwierdzającymi
własność jachtu ( lub oświadczeniem o budowie amatorskiej z rachunkami na podstawowe materiały) należy zgłosić jednostkę do Urzędu Morskiego (Gdynia, Szczecin lub Słupsk) które przeprowadzą inspekcję końcową jachtu i wystawia KARTĘ BEZPIECZEŃSTWA.
2.Niezatapialne jachty śródlądowe, mogące lądować na plaży mogą uprawiać żeglugę przylądową w odległości do 2Mm od brzegu na podstawie ważnego dowodu rejestracji śródlądowej PZŻ. Powyższe wynika z uzgodnień pomiędzy PZŻ a Urzędami Morskimi z 1994 roku i dotyczy także Zalewu Wiślanego. Jachty te niezależnie od wpisu w dowodzie o rejestracyjnym , że są niezatapialne, powinny być wyposażone w kamizelki ratunkowe oraz pławkę dymną pomarańczową.
3.Obecnie jest uzgadniane z Urzędami Morskimi porozumienie, aby jachty żaglowe i motorowe o długości do 8 m metrów mogły uprawiać żeglugę po Zalewie Wiślanym i Zatoce Puckiej na podstawie dowodu rejestracji śródlądowej lub rejestracji w PZŻ ( numer POL-dddd) w okresie od 1 czerwca do 30 września bez Karty Bezpieczeństwa, jeżeli są wyposażone w środki ratunkowe ( pasy ratunkowe lub kamizelki ratunkowe i jedno koło ratunkowe) oraz pławkę dymną pomarańczowy dym.
Jak się dowiedzieliśmy od zainteresowanych – Kapitan Portu w Elblągu dopuszcza też jachty śródlądowe do krótkiej, np. dwutygodniowej żeglugi po Zalewie Wiślanym ale po doraźnej inspekcji, podczas której trzeba się wykazać posiadaniem środków ratunkowych (koła, kamizelki typu asekuracyjnego oraz pławka pomarańczowy dym) i czegoś tam jeszcze. Chyba, kompasu ,latarki i mapy. Jeśli inspekcja zakończy się werdyktem „OK.” skip per dostaje specjalne zaświadczenie okazywane później w bosmanatach portów Zalewu. Oczywiście zaświadczenie kosztuje. Ile?- tego rozmówcy nie pamiętali. ”Da się przeżyć” czyli chyba rzeczywiście nie drogo.
Kapitan portu jest członkiem Rady Nadzorczej Portu ustanawia prawa dla dyrekrora Zarządu Morskiego Portu Elbląg a jednocześnie pilotem jako prywatna firma.
Nadzór nad dzialalnością wszystkich firm i Urzędów działających na terenie Miasta Elbląga sprawuje Prezydent Miasta a jednocześnie Przewodniczący Zgromadzenia Wspólników Zarzadu Portu.
Polak to brzmi dumnie nie w każdy przypadku
Panie Polak to jakaś paranoiczna wizja świata, która sami sobie zgotowaliśmy - utwierdzając się w przekonaniu, że każda najnędzniejsza nawet biurwa da nam więcej niźli zwyczajna ludzka przyjazność i uśmiech na codzień. Ostatnio pływałem po Morzu Śródziemnym - i mam bardzo przyjazne i miłe skojarzenia, jeśli chodzi o wchodzenie i wychodzenie ze wszystkich napotkanych portów. Po Pańskim anonsie czuje się tak jakbym się obudził w siermiężnym socjalizmie. Nie chciałbym już więcej tego doświadczyć, to jest chwyt poniżej pasa, czy SZLACHETNI ELBLĄŻANIE tego nie rozumiecie, a może nie chcecie?
Pozdrowienia dla Asi od Kitty z N.
Admin! Zdejmij filtry dot. moich wypowiedzi, bo to wygląda jak cenzura za czasów jej funkcjionowania przy KC PZPR.
Szanowni Państwo zapraszam do przeczytania na stronie http://www.zalew.org.pl/strategia3.phtml
działu Obsługa komunikacyjna obszaru gmin Zalewu Wiślanego oraz zapamiętac nazwiska ekspertów na stronie www.zalew.org.pl jeżeli chcecie Państwo wiedzieć
dlaczego jest w Elblągu bezrobocie warto zapoznać się z opracowaniemi tych ekspertów a szczególnie zwrócic uwagę kto jest Pzewodniczącym Rady Nadzorczej Morskiego Portu Elbląg.
Znając stanowiska ekspertów będziemy znac przyszłosc naszego portowego miasta.
Polak to brzmi dumnie ale zdecydowanie nie w tym przypadku.
Ten dokument to lista poboznych zyczen. Nie ma tam ani slowa o tym czy te zyczenia maja jakiekolwiek uzasadnienie ekonomiczne, ani jak te "cele" zrelalizowac. Jesli profesorowie zalozyli, ze UE nam to sfinansuje, to czeka nas niespodizanka... Wyglada na to, ze profesorowie ta "synteze diagnozy" wydumali w swoich zacisznych gabinatach. Ciekawe kto na tym ile zarobili?
Terminal jest bezwględnie niezbędny lecz nie zapominać proszę o budowie "berlinki " , która ożywi nasz region.