UWAGA!

[X]

Zgłaszanie opinii do moderacji

Kto oprócz Pana Pezydenta stawia na terminal do którego nie mozna dopłynąć Kto się podpisał za przyznaniem 25 % z naszych podatków na inwestycję delikatnie mówiąc bez uzasadnienienia. Jak można wpłynąć na zalew Jerzy i Marco Kulińscy ZALEW WIŚLANY przewodnik dla żeglarzy wydanie II GDAŃSK 2000 Po Zalewie Wiślanym mogą żeglować jachty żaglowe i motorowe tylko w porze dziennej, które mają ważną KARTE BEZPIECZEŃSTWA wystawioną przez Urząd Morski w Gdyni, Urząd Morski w Szczecinie lub Urząd Morski w Słupsku na żeglugę co najmniej w rejonie PT( żegluga portowa i na akwenach treningowych).Aby uzyskać w/w Kartę należy: 1.1.Zarejestrować jacht w Zarządzie Polskiego Związku Żeglarskiego w Warszawie (ul.Chocimska14) u pani Teresy Semreu tel. 848-53-29.Tam następuje zatwierdzenie niepowtarzalnej nazwy jachtu. Nazwę należy namalować (nakleić ) w części dziobowej kadłuba jachtu po obu burtach. Jachtowi zostanie nadany numer rejestracyjny POL-dddd ( np.POL-4837) Numer Pol-dddd jachtów żaglowych umieszcza na żaglu a jachtów motorowych na kadłubie w części rufowej burty. 1.2. Zgłosić się do inspektora ZNT-PZŻ( wykaz inspektorów do wglądu w PZŻ oraz w nadmorskich OZŻ-etach),który dokona przeglądu jachtu, wystawi Wykaz Wyposażenia Ruchomego Jachtu, a po skompletowaniu tego wyposażenia i ewentualnym sprawdzeniu stateczności- wystawi ORZECZENIE ZDOLNOŚCI ŻEGLUGOWEJ (OZŻ) 1.3. Z pismem o rejestracji jachtu w PZŻ z WWRJ,OZŻ oraz dokumentami potwierdzającymi własność jachtu ( lub oświadczeniem o budowie amatorskiej z rachunkami na podstawowe materiały) należy zgłosić jednostkę do Urzędu Morskiego (Gdynia, Szczecin lub Słupsk) które przeprowadzą inspekcję końcową jachtu i wystawia KARTĘ BEZPIECZEŃSTWA. 2.Niezatapialne jachty śródlądowe, mogące lądować na plaży mogą uprawiać żeglugę przylądową w odległości do 2Mm od brzegu na podstawie ważnego dowodu rejestracji śródlądowej PZŻ. Powyższe wynika z uzgodnień pomiędzy PZŻ a Urzędami Morskimi z 1994 roku i dotyczy także Zalewu Wiślanego. Jachty te niezależnie od wpisu w dowodzie o rejestracyjnym , że są niezatapialne, powinny być wyposażone w kamizelki ratunkowe oraz pławkę dymną pomarańczową. 3.Obecnie jest uzgadniane z Urzędami Morskimi porozumienie, aby jachty żaglowe i motorowe o długości do 8 m metrów mogły uprawiać żeglugę po Zalewie Wiślanym i Zatoce Puckiej na podstawie dowodu rejestracji śródlądowej lub rejestracji w PZŻ ( numer POL-dddd) w okresie od 1 czerwca do 30 września bez Karty Bezpieczeństwa, jeżeli są wyposażone w środki ratunkowe ( pasy ratunkowe lub kamizelki ratunkowe i jedno koło ratunkowe) oraz pławkę dymną pomarańczowy dym. Jak się dowiedzieliśmy od zainteresowanych – Kapitan Portu w Elblągu dopuszcza też jachty śródlądowe do krótkiej, np. dwutygodniowej żeglugi po Zalewie Wiślanym ale po doraźnej inspekcji, podczas której trzeba się wykazać posiadaniem środków ratunkowych (koła, kamizelki typu asekuracyjnego oraz pławka pomarańczowy dym) i czegoś tam jeszcze. Chyba, kompasu ,latarki i mapy. Jeśli inspekcja zakończy się werdyktem „OK.” skip per dostaje specjalne zaświadczenie okazywane później w bosmanatach portów Zalewu. Oczywiście zaświadczenie kosztuje. Ile?- tego rozmówcy nie pamiętali. ”Da się przeżyć” czyli chyba rzeczywiście nie drogo. Kapitan portu jest członkiem Rady Nadzorczej Portu ustanawia prawa dla dyrekrora Zarządu Morskiego Portu Elbląg a jednocześnie pilotem jako prywatna firma. Nadzór nad dzialalnością wszystkich firm i Urzędów działających na terenie Miasta Elbląga sprawuje Prezydent Miasta a jednocześnie Przewodniczący Zgromadzenia Wspólników Zarzadu Portu. Polak to brzmi dumnie nie w każdy przypadku


Anuluj