55
08.07.2006

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
popieram, do pracy Rodacy, bo aż głowa boli
(2006.07.11)

info

0  
  0
Zamiast wyrzucać pieniądze na budowę kanału przez mierzeję w Skowronkach proponuje wydać je na udrożnienie żuławskich dróg wodnych w taki sposób , by jednostki turystyczne mogły swobodnie dostać się na Zalew z Zatoki przez istniejące cieki, co przyczyni się do turystycznego zagospodarowania ich brzegów. Załóżmy, że byłaby to Szkarpawa ze śluzą na połączeniu z Wisłą. Ożyły by miejscowości po drodze. Ktoś chciałby zatrzymać się w Drewnicy, by zobaczyć wiatrak, ktoś inny oglądałby mosty w Rybinie , czy wsiadł tam do wąskotorówki i pojechał do Stegny czy Sztutowa. Zresztą jak się wioskom przyjrzeć dokładniej, to zabudowa wskazuje na to, iż żyły one kiedyś z położenia nad drogą wodną, która dziś jest martwa. Ten system dróg wodnych stwarza wspaniałe warunki do rozwoju turystyki motorowodnej, a w szczególności tzw. barek , jednostek mieszkalnych poruszających sie z niewielkimi prędkościami, popularnych w Niemczech, Francji czy Anglii. Zapleczem dla tej formy turyzmu mógłby być port Elbląg. Zalew Wiślany jest płytki, więc i droga wodna nie musiałaby mieć głębokości większej niż 2 metry. Nie znam się na hydrotechnice, dobrze natomiast znam walory turystyczne Żuław i Zalewu Wiślanego, walory zupełnie niewykorzystane i nieistniejące w świadomości nawet tych, co zajmują sie organizacja ruchu turystycznego zawodowo. Z tego tez powodu sugeruję taki kierunek działania zamiast marnotrawienia pieniędzy na przekop Mierzei
przeciwnik przekopu (2006.07.11)

info

0  
  0
Wlasnie dzisiaj przeciwniku przekopu - dowidzialem sie, iz zmowu umozono sledztwo w sprawie "krzywego" mostu na Szkarpawie. Teraz to najmniejsze jednostki tam przeplyna, oczywiscie jesli bedzie w koncu dzialac tkz. podnoszenie mostu. Na razie o nim nie ma mowy. Druga blokada to most na Nogacie - objazd. Rowniez tylko przeplyna motorowki. Tak wiec kolego w obydwu tych przypadkach nalezaloby zrobic mosty powietrze, by twa koncepcja zdala egazmin, co bedzie bardzo kosztowne. Wiec Twoja teoria upada. Po prostu przeciwnicy przekopu stracili wszelkie argumenty.
PRO_przekop (2006.07.11)

info

0  
  0
Szanowny zwolenniku przekopu: A gdzie jest w takim razie współpraca Gmin Nadzalewowych ( patrz kto za to odpowiada http://www.zalew.org.pl/index2.phtml ) Nie było by problemu z przekopem jeśli zanim podjęto decyzję o budowie portu podpisano by umowę z Rosjanami. Teraz włodarze którzy forsują teorię przekopu Mierzei ( decyzja polityczna a nie ekonomiczna!) to ich być albo nie być zwłaszcza ,że zbliżają się wybory!
(2006.07.11)

info

0  
  0
Turystyka kanałami iinnymi ciekami po żuławach, jest jak najbardziej godna pochwały i rozpropagowania. Dziwne jest to, że argumentuje się w opozycji do przekopania Mierzei. To nie ma nic wspólnego i nie jest wykluczające. To jest problem kromki chleba z masłem, albo z kiełbasą. Jeżeli mamy w domu drzwi, to po co nam okno. Wyraźnie widać, że mamy wielki potencjał tkwiący w istniejącej strukturze i trzeba rozsądnie dążyć do wykorzystania tego co dane.
Ruler of Blaircourt (2006.07.11)

info

0  
  0