106
20.01.2020

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Jak dalej będzie wybierać komunistów na rządzących miastem to się nigdy nic nie uda.
Gdgdg (2020.01.20)
I znowu wraca utopijny pomysł. Wywalić prawie 500 mln na co na puste wagony. A koszty utrzymania i konserwacji kto będzie ponosił. nasze biedne gminy województwa szuwarno bagiennego ??. Dlaczego nie przyjmujecie do wiadomości, koncepcje ścieżki rowerowej. Na całym świeci i w naszym kraju również takie ścieżki zbudowane na podłożu strych nieczynnych torów kolejowych robią furorę. Tym bardziej, że jest to szlak bardzo popularny przez rowerzystów. A na rowery w tej chwili jest sezon cały rok. Może warto zmienić myślenie życzeniowe na realistyczne.
MBKK (2020.01.20)
Pieniądze na rewitalizację i ponowne uruchomienie kolei były do "podniesienia" już dobrych kilka lat temu. Gdy zarządzałem Ełcką Koleją Wąskotorową zastanawialiśmy się nad ponownym uruchomieniem trasy z Sypitek do Turowa. W związku z tym, że tereny te nie są atrakcyjne pod kątem turystycznym, samorządy zdecydowały się na zachowanie trasy z Ełku do Sypitek, czyli do końca jeziora Selment Wielki. I słusznie. W przypadku Kolei Nadzalewowej temat rewitalizacji został przespany i tyle w temacie. Były widocznie jak zwykle sprawy ważne i tzw. ważniejsze. Gdyby wziąć się za to kilka/naście lat temu, koszty byłyby o kilkadziesiąt procent niższe, ze względu na tańszą siłę roboczą. To co mamy teraz, to horror cenowy związany z bumem budowlanym. Koncepcja budowy drogi rowerowej w przypadku tak pięknej pod względem atrakcyjności turystycznej trasy jest jedynie tzw. protezą, która również nie będzie tania w realizacji. Czy radny wymieniony w artykule orientował się, czy i w jakiej wysokości projekt ten uzyskałby dofinansowanie zewnętrzne? Temat ten krążył już w środowisku odkąd pamiętam, czyli dobrych 5 lat wstecz. Czy dłużej, tego nie wiem, wcześniej w Elblągu nie mieszkałem. Być może warto przeczekać ciężkie czasy i odbudować to, co było takie piękne i do dziś wywołuje pozytywne wspomnienia wśród Elblążan i turystów?
Instruktor WOPR (2020.01.20)

info

26  
  1
@asio - Mniej spalin? A ile energii ten pociąg potrzebuje który jezdzi obojętnie czy pasażerowie są lub nie???? O reszty jeszcze nie mówię. ..
rrrrrr (2020.01.20)
Zamykam oczy I widze te tysiace.Garbusiarz cyklista
Zbyszek 1 (2020.01.20)
Kolej I Gora Chrobrego.Jak spiewa poeta "ale to juz bylo I nie wroci wiecej" pa,pa Garbusiarz cyklista
Zbyszek 1 (2020.01.20)

info

8  
  6
Wszyscy z was to nieudacznicy. Przyklad Kurzętnik i ich góra podobna do góry Chrobrego i co mają sztuczny śnieg i kasę tłuką turystów pełno i to z daleka a Elbląg. NIEPOTRAFIA NIC. To samo kolej nadzalewowa brak kasy i blokada tematu co marszałka. Jak na olsztyn i mazury kasa jest na nowe torowiska kolejowe i dworce. Tylko tu na Żuławach mają się samorządy zrzucić na remont kolei. TO WAS ZE STOLKOW TRZEBA NA KOPACH POGONIC.
(2020.01.20)
Kolej uruchomić i sprowadzić na te trasę stare parowozy. Mało kto ma taką trasę i zabytkowy przejazd. ODBUDOWAĆ I JUŻ.
(2020.01.20)

info

26  
  2
Reanimacja trupa. Tyle mam do powiedzenia. Tak wam szkoda, to wykupcie i odnawiajcie. Kto to będzie utrzymywał poza sezonem? Żeście się uparli na to jak nie wiem..
(2020.01.20)
Niech podniesie rękę ten, który w ostatnich 5 latach pojechał pociągiem na lokalnej trasie, choćby do Pasłąka lub Braniewa. Pociągi jeździłyby puste, jak elbląskie tramwaje po 20-tej.
(2020.01.20)