Trybunalska 7 jednak dla urzędników

30
Dzisiaj
13:03
Trybunalska 7 jednak dla urzędników
(fot. Anna Dembińska, archiwum portEl.pl)
Kamienica przy ul. Trybunalskiej 7 od 2016 roku, kiedy samorząd elbląski kupił ją od PZU, stoi pusta. Najpierw miały się tam mieścić departamenty urzędu, potem budynek miał być sprzedany, ale nie było chętnych. Teraz władze miasta wracają do pierwszego rozwiązania.

Władze Elbląga kupiły budynek przy ul. Trybunalskiej 7 razem z budynkiem przy ul. Łączności 3 w 2016 roku od PZU za 1,3 mln złotych. Pierwszy z budynków od tego czasu stoi pusty, w drugim Zarząd Budynków Komunalnych wynajmuje lokale najemcom na różnego rodzaju działalność.

Władze miasta planowały początkowo, że do budynku przy ul. Trybunalskiej – po remoncie - przeprowadzą się departamenty i miejskie instytucje z innych lokalizacji w Elblągu. Remont, co wyliczano w 2016 roku, miał wówczas kosztować 2,2 mln złotych. W przetargu, który ogłoszono w 2017 roku, oferty firm sięgnęły kwot 3,8-3,9 mln zł i prezydent Witold Wróblewski zdecydował o unieważnieniu postępowania. Kolejnego przetargu już nie ogłaszano. W zamian zapadła decyzja o sprzedaży Trybunalskiej, na co zgodziła się Rada Miejska. Nieruchomość wyceniono w 2023 roku na 3 miliony złotych. Do sprzedaży jednak nie doszło, bo nikt tym budynkiem nie był zainteresowany. Po zmianie władzy w ratuszu zapadła decyzja o powrocie do pierwotnej koncepcji, czyli wyremontowania budynku i dostosowania go do potrzeb urzędników. Planowany koszt? Wstępne szacunki mówią o ok. 8 mln zł. W budżecie miasta w tym roku zabezpieczono ponad 130 tys. zł na aktualizację dokumentacji, a kilkanaście dni temu złożony został wniosek o pozwolenie na budowę.

- Miasto zamierza przeznaczyć budynek na potrzeby własne Urzędu Miejskiego po uzyskaniu dofinansowania. Wstępnie szacowany koszt przebudowy budynku to ok. 8 mln złotych. Na początku 2025 roku Gmina Miasto Elbląg wystąpi z wnioskiem o dofinansowanie inwestycji – informuje w odpowiedzi na nasze pytania Joanna Urbanik, kierownik biura prasowego prezydenta Elbląga.

Budynek przy ul. Trybunalskiej 7 jest nieużytkowany, pięciokondygnacyjny, z niewielkim poddaszem użytkowym, w pełni podpiwniczony, wzniesiony metodami tradycyjnymi. Ma dwie klatki schodowe, główną z ul. Łączności w konstrukcji żelbetowej oraz drugą od ul. Trybunalskiej – pisali urzędnicy we wcześniejszych ogłoszeniach przetargowych.. Powierzchnia użytkowa nieruchomości to ponad 1,7 tys. m kw. Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego może być ona przeznaczona pod zabudowę mieszkaniową wielorodzinną i usługową.

RG

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Kolejne wnioski o dofinansowanie a efektów brak... Już tyle lat niszczeje to i kolejne może.
(2024.12.04)
Już kolesiostwo z pseudo departamentów nie ma gdzie się POmiwścić trzeba dobudować. Ważniejszych spraw w Elblągu nie ma tylko rozpasły urząd. Z Legionów na Piłsudskiego ciężko wyjechać ale co tam urząd ważniejszy.
L T. (2024.12.04)
@L T. - Trzeba poupychać gdzie się da. Czy to nie jest tragiczne jak śmieszne?
(2024.12.04)
Tak rzadzi obecna władza w Elblągu. Mieszkancy nie mają nic do powiedzenia.
(2024.12.04)
Idealne miejsce na stworzenie nowego departamentu ścieżek rowerowych! Oficer rowerowy zasługuje na zastępce, zatrudni sie tez tęczowych do malowania chodnika i tych co blokują ulice w imię ratowania klimatu :D
(2024.12.04)

info

21  
  11
Zatrudnijcie AI i nie potrzeba urzędników. Z ich picia codziennej biurowej kawy nie ma żadnego przychodu, a tacy " goście" kosztują.
(2024.12.04)

info

16  
  10
Po jaką cholera wywalać 8 milionów na kolejnych urzędasów. Mało ich w ratuszach. Wystarczy zobaczyć ją pracują. Więcej latają z kubeczkami i talerzykami po pokojach socjalnych. Mieszkania z tego zrobić.
(2024.12.04)
I to i tak nie skończy się na 8 milionach ! Później napiszą że koszt kolejnego Bizancjum dla urzędasów wyniesie 20 milionów
(2024.12.04)

info

13  
  4
@L T. - Urząd wynajmuje budynki np. od pks na placu dworcowym, myślę, że wiecej kasy zostanie w kieszeni jeśli swoje wyremontują i przeniosą departamenty na swoje bliżej a i szary człowiek nie będzie musiał latać po całym mieście żeby załatwić swoje sprawy.
joooo (2024.12.04)
Było kupować! od 2016r było wystawione. Jak zobaczyli, że stropy to glina i słoma to nikt hajsu nie chciał wykładać. Chciałbyś w takim mieszkać i słuchać jak sąsiad pierdzi i drapie się po dupie? lepiej niech sobie urząd tam bytuje
joooo (2024.12.04)