Dzięki temu urzędnik od razu wprowadza dane, które podatnik przynosi na swoim rocznym zeznaniu i już po chwili otrzymuje potwierdzenie, że zeznanie nie zawiera błędów. To ważna nowość - podkreślają elbląscy urzędnicy - bo choćby w ubiegłym roku co dziesiąty podatnik już po złożeniu zeznania był wzywany do urzędu i musiał poprawiać błędy lub składać wyjaśnienia.
- Dla nas oznacza to szybszy obieg dokumentów, a dla klientów skrócenie okresu wyczekiwania na zwrot nadpłaconego podatku - mówi rzeczniczka elbląskiego Urzędu Skarbowego, Aneta Szyc.
Aby mieszkańcom Elbląga i powiatu elbląskiego ułatwić złożenie swojego zeznania, Urząd Skarbowy uruchomił również drugą salę obsługi klientów. Obie sale, duża i mniejsza, znajdują się na parterze. W sumie do dyspozycji podatników są dwie kasy i aż 21 stanowisk.
- Wcześniej były oddzielne stanowiska dla osób, które chciały załatwić np. sprawy związane z podatkiem od osób prawnych, fizycznych czy VAT, wszystkie dokumenty czyli deklaracje, informacje i zeznania roczne - tłumaczy Aneta Szyc.
Na korytarzach pojawiły się też półki z ulotkami, broszurami i kartami informacyjnymi. Można na nich znaleźć niezbędne formularze oraz porady i podpowiedzi, jak szybko załatwić swoją sprawę w urzędzie.
- Zapraszamy na naszą stronę internetową - dodaje rzeczniczka. - Umieściliśmy tam wiele pomocnych informacji m.in. o systemie podatkowym, są też karty informacyjne oraz formularze, które można wydrukować i już wypełnione przynieść do nas.
Przypomnijmy, na złożenie zeznań podatkowych za ubiegły rok mamy czas do 2 maja br.
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter