Zarząd Miejski jednogłośnie zatwierdził werdykt 7-osobowej komisji przetargowej świadczenie usług autobusowej komunikacji miejskiej
w Elblągu i na trasach podmiejskich.
Założeniem przetargu było to, że wygrywające przedsiębiorstwa muszą zapewnić remonty i odnowę użytkowanego taboru z własnych środków. Kryterium była też proponowana przez oferentów cena 1 wozokilometru.
W warunkach przetargu wyodrębniono 4 pakiety :
Pakiet I – linie nr 8, 11, 14, 18 i 31 ;
Pakiet II – linie nr 5, 6, 9, 13 i 16 ;
Pakiet III – linie nr 7, 10, 15, 17 i 30 ;
Pakiet IV – linie zamiejscowe i nocne nr 20, 22, 23 i 100.
Do przetargu przystąpili czterej przewoźnicy : PKS, Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej, Zakład Komunikacji Autobusowej oraz Prywatne Linie Autobusowe ALP.
Zwycięzcą rywalizacji o Pakiet I został PKS, zapowiadając obsługę swoich linii 25 autobusami ( w tym 5 nowymi ).
Pakiet II uzyskało PKA, które swoje linie obsłuży 22 autobusami.
Pakiet III przypadł ALP, który zadeklarował, że do końca br. Spośród 19 swoich autobusów przewidzianych do obsługi zawartych w tym pakiecie tras, wyremontuje gruntownie 14 i zakupi 5 nowych.
Pakiet IV przypadł ZKA, które zadeklarowało obsługę linii przez 5 autobusów.
Obsługa autobusowej komunikacji miejskiej w Elblągi rozpocznie się
1 stycznia 2000 roku. Będzie się odbywać łącznie 71 autobusami, które w tym czasie pokonają 3437 tyś. wozokilometrów.
W następstwie przetargu konieczne będzie dostosowanie zatrudnienia – szczególnie w PKA i ZKA – do zadań przypadających na poszczególnych przewoźników. W związku z tym, ALP zgłasza już gotowość przejęcia
30 kierowców, a PKS – 20 kierowców i 3 mechaników.
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter