Wybrany wątek opinii

Gdyby jeszcze dziennikarze mogli podać zarodki prezesów i zarządów tych spółek, a dopiero potem zarobki pracowników i wtedy wyliczyć średnią, to mielibyśmy czarno na białym rozpiętość dochodową w miejskich spółkach. W dniu dzisiejszym wystąpiłem o takie informacje do Biura Prasowego UM, ale jego pracownicy odmówili obywatelowi dostępu do takich informacji, odsyłając mnie do Biuletynu Informacji Publicznej na stronach UM. Sęk w tym, że znajdują się tam jedynie ogólne zasady wynagradzania kierowników miejskich jednostek organizacyjnych czy gminnych osób prawnych, ale bez podawania żadnych kwot. Nieco informacji można uzyskać z oświadczeń majątkowych dyrektorów za ubiegły rok i z nich wynika, że np. dyr. ZKM zarabiał w 2016 r. nieco ponad 9.5 tys. zł/mies. , zaś dyr. TE ok. 6.7 tys. zł/mies. Zagadką są zarobki prezesa EPEC, bo o ile wiemy, że w 2012 r. zarabiał ok. 16.5 tys. zł/mies. (więcej, niż prezydent miasta wtedy), to z oświadczenia majątkowego widocznego na stronie BIP wynika, że w listopadzie 2016 (wtedy został zatrudniony nowy dyrektor i z tego miesiąca pochodzi jego oświadczenie majątkowe) zarobił ok. 32 tys. zł (!). Zachęcam elbląskich dziennikarzy do zawodowej ciekawości w tej sprawie:)
RobertKoliński (2017.09.05)
@RobertKoliński - Podawaliśmy to już kiedyś, ale przypomnimy wkrótce aktualne dane.
redaktor (2017.09.05)
@RobertKoliński - 6,7 tys jak na dyrektora to d. .. nie urywa.
HvK (2017.09.05)
@HvK - Może i nie, ale 1) to nie są oficjalne dane tylko szacunkowe, bo tych jeszcze miasto mi nie udostępniło, oraz 2) ta spółka przyniosła w ub. roku 20 mln zł strat;] Nawiasem mówiąc, to miasto i jego włodarze nie mają żadnego pomysłu na transport komunalny, inwestują np. w udogodnienia dla kierowców zamiast w udogodnienia dla transportu publicznego, wyrzucają kolosalne kwoty na niepotrzebne łączniki szynowe, zamiast przeznaczyć te pieniądze na remont starych torowisk i nowoczesny tabor, nie potrafią wyegzekwować kupna biletów na komunikację miejską (kto choć raz jechał autobusem w Londynie to wie, jak to się robi w normalnych miastach) etc. W ten sposób, to transport miejski zawsze będzie przynosił straty, choć oczywiście mam świadomość, że jest to usługa siłą rzeczy deficytowa, niemniej dla mieszkańców i środowiska niezwykle korzystna.
RobertKoliński (2017.09.05)
@HvK - Z tymi stratami chodzi oczywiście o ZKM (20 mln zł), Tramwaje Elbląskie to 1.1 mln zł strat, dla ścisłości.
RobertKoliński (2017.09.05)
Myślę że dyrektor epec musi mieć wyższe kompetencje i wykształcenie niż prezydent, słusznie zarabia mniej
Serwus (2017.09.05)
Powrót do komentarzy