Wybrany wątek opinii

Przekop to mieli już budować królowie Zygmunt August i Stefan Batory. Potem myśleli o tym najpierw Prusacy, a po zjednoczeniu Niemcy. Ci ostatni stwierdzili całkowitą nieprzydatność tej inwestycji. Po II wojnie pojawiały się, konkretnie na początku lat 50- tych XX wieku, dwie koncepcje odnośnie Zalewu Wiślanego: pierwsza to przekop, a druga osuszenie w części polskiej po wykonaniu betonowej zagrody na granicy z ZSRR. Wstępnie przyjęto do realizacji tą drugą, a na tym terenie miała powstać plantacja ryżu. Na szczęście nie doszło do jej realizacji. Ponownie sprawa przekopu pojawiła się w epoce Gierka, o czym poinformowano władze byłego województwa elbląskiego na Wojewódzkiej Konferencji PZPR w 1978 roku. W tej koncepcji przekop i Port w Elblągu miały być powiązane z budową nowej linii kolejowej Elbląg - Nowy Dwór Gdański - Szymankowo łączacej się z linią Śląsk - Porty. No ale i to nie zostało wykonane, bo przyszła nowa koncepcja przebudowy całego państwa. A trzeba przyznać, że wtedy miało to sens i był to ostatni gwizdek. Teraz to jest już tylko musztarda po obiedzie.
BDNKP. (2021.10.24)
@BDNKP. - Trochę pomieszałeś wszystko. Z. August nie planował przekopu tylko Batory w momencie, gdy Gdańsk się buntował Niemcy w latach 20stych, chcieli osuszyć zalew i zbudować przekop, ale Kryzys lat 30tych pokrzyżował plany. Poza tym nie mieli granicy na Zalewie i ciesnina pilawska lezala w ich granicach.
Ferdek.Schichau (2021.10.24)
@BDNKP. - Przestań błaznować tylko podaj źródło, że i powód dlaczego rzekomo Król chciał, a jednak nie przekopał Mierzei Wiślanej?!
Kat_Na_Idiotów (2021.10.25)
@Kat_Na_Idiotów - Nie kłócić się ! Przekop cały dostanie nazwę Jarosława, jeden most dostaje im. Wilka tego prezesa od niewidomych, wyspa nazwę "Kacza", a inne części przekopu nazwiskami innych zasłużonych "członków"i "cip"PiSu. .. .
(2021.10.25)
Powrót do komentarzy