Mało kto lubi rozliczenia z fiskusem. Jednak wypełniając PIT można stać się pożytecznym dla harcerzy. Związek Harcerstwa Polskiego został wpisany do rejestru sądowego jako organizacja pożytku publicznego. Dlatego też jeden procent z podatku można wpłacać na działalność tej organizacji.
- Pozyskane w ten sposób pieniądze przeznaczymy m.in. na dofinansowanie obozów dla najuboższych dzieci, biwaków i rajdów harcerskich, zakup i remont sprzętu obozowego, zakup materiałów programowych - mówią elbląscy harcerze. - Dzięki nowym środkom również lepiej przygotujemy festyny, festiwale, imprezy dla harcerzy i mieszkańców Elbląga.
Jak przekazać procent naszych podatków harcerzom? Na początku należy ustalić wysokość podatku należnego za miniony rok. Następnie trzeba obliczyć jeden procent. Przy wypełnianiu formularza PIT w części zatytułowanej "Obliczenie zobowiązania podatkowego" znajdziemy rubrykę "Kwota zmniejszenia z tytułu wpłaty na rzecz organizacji pożytku publicznego - na podstawie art. 27d ustawy". Tu należy wpisać obliczoną kwotę.
Jeden procent naszych podatków trzeba wpłacić w terminie składania zeznania na rachunek bankowy ZHP: 82 116022020000000050257259. Przelew - dokument wpłaty powinien zawierać: imię i nazwisko oraz adres wpłacającego, kwotę wpłaty. Tytuł przelewu powinien brzmieć: "dla ZHP - 1 proc. podatku zgodnie z art. 27d ustawy, Hufiec Elbląg". Aby przekazać wpłatę na konkretną jednostkę harcerską (np. szczep, krąg, drużynę, gromadę), należy podać po przecinku numer lub nazwę drużyny - np. "Hufiec Elbląg, 12 EDH". Potwierdzenie przelewu trzeba zachować przez 5 lat. Natomiast wypełniony formularz PIT należy wysyłać do urzędu skarbowego, który po rozliczeniu podatku, powiększy zwrot o wpłaconą na konto harcerzy kwotę.
Zobacz także: "Pożytek z fiskusa"
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter