Dlaczego nikt z Urzędu Miasta tych aż tak rażących w oczy wypowiedzi internautów nie skomentuje czy zdementuje? Jak choćby przy artykule
Prezydent Elbląga całym sercem z WOŚP .
Ja zadaję publicznie pytania, co z programem „Bałtycka Ukraina”, czy powstanie w Parku Technologicznym Centrum Jakości Środowiska?
Rzecznik prasowy - definicja
Rzecznik prasowy to profesja z pogranicza public relations oraz dziennikarstwa. Z jednej strony osoba, która wykonuje ten zawód, musi stosować metody inne niż dziennikarskie, a z drugiej dobrze, jeśli wie, jak działają dziennikarze i jakich informacji potrzebują.
Rzecznik prasowy odpowiada za całość informacji na temat firmy lub urzędu, która przedostaje się do mediów. Jego obowiązki to nie tylko sporadyczna informacja, ale także stała strategia stosowana wobec mediów. Jest więc z jednej strony osobą świetnie poinformowaną o tym, co w firmie się dzieje (zwykle wykonuje także inne zadania, związane z komunikacją wewnętrzną w firmie), a z drugiej musi przekazywać tę informację na zewnątrz.
Predyspozycje
Dobry rzecznik prasowy ma kilka niezbędnych cech. Po pierwsze, jest medialny, to znaczy otwarty na media, na pytania, na problemy i nigdy nie zbywa dziennikarzy byle czym. Komunikatywność i otwartość na otoczenie oraz umiejętność rozmowy, perswazji i negocjacji to rozwinięcie tej pierwszej cechy. Rzecznik prasowy musi także być elokwentny, logiczny w myśleniu i słowie oraz opanowany i odpowiedzialny za to, co mówi. Musi także znać odpowiedź na niemal każde pytanie dziennikarza (jeśli jej nie zna, obiecuje zdobyć informacje, ale nie może dać się zbić z tropu) i nie wolno mu tracić zimnej krwi.
Współczesny rzecznik prasowy zmienił swoje metody pracy. Posługuje się już prawie wyłącznie komputerem, internetem i radiem czy telewizją. Zakres jego zadań obejmuje wiele dziedzin: informację i kontakty z mediami poprzez konferencje prasowe, wydarzenia medialne, stały kontakt z dziennikarzami, którym podsuwa on ciekawe tematy związane z firmą, poprzez rozsyłanie do nich biuletynów i czasopism oraz materiałów prasowych.
Ale rzecznik prasowy musi też dogłębnie znać firmę. By tak było, konieczna jest współpraca z zarządem (czasem uczestnictwo w jego spotkaniach) a także dowiadywanie się, o wydarzeniach w firmie. Naturalnie jego obowiązki składają się z dużo większej liczby szczegółowych zadań, takich jak monitoring prasy branżowej i ogólnej [w tym przypadku przede wszystkim lokalnej - autor] przygotowanie konferencji prasowych, pisanie artykułów sponsorowanych czy opracowanie informacji o firmie lub instytucji, która ma trafić do mediów.”
Źródło
Gazeta Praca .