Czesław Dębski

36
27.10.2002
Jako menedżer wiem doskonale jak ważna jest skuteczna promocja...
Jako menedżer wiem doskonale jak ważna jest skuteczna promocja, zwłaszcza na bardzo konkurencyjnych rynkach inwestycyjnych. Poprzednie władze nie podjęły zdecydowanych działań w celu wypromowania walorów Naszego Miasta, wypromowania również samej nazwy Elbląg, mogącej stać się czytelnym znakiem firmowym. Co zrobimy, aby promocja miasta była skuteczna i w Elblągu pojawili się nowi inwestorzy? Przede wszystkim wdrożymy profesjonalną strategię promocyjną dla miasta Elbląga, która oparta będzie o wspólne działania z gminami regionu elbląskiego. Będziemy promowali Elbląg jako regionalne centrum gospodarcze. Poniżej przedstawiam konkretne przykłady działań, które podejmę jako Prezydent Miasta Elbląga: 1. Utworzymy stanowisko Pełnomocnika do spraw inwestorów zewnętrznych, którego zadaniem będzie aktywne pozyskiwanie inwestorów oraz wspomaganie działań inwestycyjnych na każdym etapie (nawiązywanie kontaktów z inwestorami, obsługa procesu inwestycyjnego, itp.). 2. Utworzymy specjalne Biuro Obsługi Przedsiębiorczości, którego zadaniem będzie udzielanie wszelkich informacji o ofertach inwestycyjnych oraz pomoc w załatwieniu niezbędnych formalności. 3. Całkowicie zmienimy zadania i rolę Biura Promocji Elbląga, które będzie obejmowało swym zasięgiem krąg miast zaprzyjaźnionych z Elblągiem, państw basenu Morza Bałtyckiego, Rosji i innych sąsiadów Polski oraz państw Unii Europejskiej. Biuro Promocji będzie współdziałało z takimi instytucjami, jak Biuro Euroregionu Bałtyk, Regionalne Centrum Informacji Europejskiej, Związek Miast Polskich, Związku Gmin Nadzalewowych i Związek Miast Hanzeatyckich. Jego głównym zadaniem będzie kształtowanie pozytywnego wizerunku miasta i jego mieszkańców oraz promowanie dobrego klimatu inwestycyjnego w Elblągu. 4. Utworzymy stałe przedstawicielstwa Elbląga w różnych państwach i powołamy Instytut Bałtycki i Wschodni, który stanie się międzyuczelnianą placówką badawczą zajmująca się problematyką bałtycką i wschodnią. 5. Przeprowadzimy kierunkową kampanię promocyjno - lobbystyczną do zarządów znaczących firm inwestycyjnych i finansowych oraz organizacji biznesowych w kraju i zagranicą, np.: zorganizujemy w Elblągu sesje wyjazdową Business Center Club; konferencje i spotkania, w których uczestniczyć będą osoby wpływowe ze świata biznesu i polityki; doprowadzimy do Zjazdu Hanzy w Elblągu. 6. Będziemy obecni na wszystkich liczących się w kraju i Europie imprezach targowych i wystawienniczych, np. na Międzynarodowych Targach Nieruchomości i Inwestycji w Cannes (Francja), Międzynarodowych Targach Finansowania Przedsięwzięć Inwestycyjnych EXPO – REAL w Monachium (Niemcy). Będziemy w nich uczestniczyć nie w roli obserwatorów, ale aktywnych kontrahentów. 7. Wprowadzimy doroczną nagrodę Ambasadora Elbląga za osiągnięcia w promowaniu miasta. Nagradzać będziemy zarówno osoby prywatne jak i małe, średnie i duże firmy, dzięki którym Elbląg będzie odbierany jako miasto atrakcyjne. 8. Będziemy dążyli do stworzenia silnego lobby dla spraw elbląskich w ważnych instytucjach. Wielu elblążan opuściło nasze miasto i robi kariery w kraju i na świecie. Dotrzemy do nich i zaproponujemy, aby byli ambasadorami spraw elbląskich. 9. Wprowadzimy profesjonalną promocję w Internecie. Po pierwsze stworzymy wielojęzyczną (polski, angielski, niemiecki, rosyjski) stronę Urzędu Miejskiego, która ma być wizytówką miasta i regionu. Linki do strony UM zostaną umieszczone na najważniejszych portalach internetowych: onet, wp, interia, a osoby zainteresowane będą otrzymywały na swoje prywatne skrzynki informacje o Elblągu (newsletter). 10. Działania promocyjne oprzemy o prestiżowe krajowe i zagraniczne media, np. „Rzeczpospolita”, „Bussinesman Magazine”, „Washington Post”, „Financial Times”, „Newsweek”, „Spiegiel”, „Focus”. 11. Zrealizujemy wspólnie z okolicznymi gminami film reklamowy promujący Elbląg i region, który będzie emitowany w prestiżowych stacjach telewizyjnych, np. TVN 24, TV POLONIA, BBC WORLD, CNBC. 12. Katalogi reklamowe Elbląga i regionu umieścimy w najważniejszych ciągach komunikacyjnych: samolotach, promach pasażerskich, kolei – wszędzie tam, gdzie poruszają się ludzie biznesu. 13. Zintensyfikujemy działania mające zlokalizować w Elblągu instytucje ułatwiające rozwój kontaktów z Rosją. Będziemy zabiegali o utworzenie w Elblągu konsulatu rosyjskiego i placówek obsługujących handel międzynarodowy. Podane powyżej przykłady działań stanowią jedynie część kompleksowego programu promocyjnego Elbląga i regionu. Zawarte będą one w Strategii Promocji Miasta Elbląga, która będzie kluczowym dokumentem opisującym zestaw narzędzi i środków służących profesjonalnej promocji Naszego Miasta w kraju i zagranicą.
Pozostaję z szacunkiem Czesław Dębski

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Plany ma Pan piękne i życzę z całego serca, aby się ziściły. Tylko jedno mnie martwi, czy liczył się Pan z tym, że w kasie miejskiej nie będzie na to pieniędzy. Nie wszystko da się zrobić ze środków unijnych itp.
iness (2002.10.08)

info

0  
  0
Pan Dębski podał listę działań promujących Elblag czytając którą dostaję czkawki ...niestety ze śmiechu. Może prowadząc taką firmę jak Browar , która ma pełno keszu można prowować się w Timesach i innych zagranicznych gazetach , uczestniczyć w różnych targach , promować się na samolotach , otwierać biura w innych państwach. Koszty takich zabaw (bo de facto do tego to się sprowadza) sięgną setek tysięcy dolarów (jeżeli nie więcej). Pan Dębski niestety nie podał źródeł finansowania takich (poronionych)pomysłów.Dodatkowo Elblag jest miaastem polskim , wię jak mozna mówić o ambasadorze miasta.Nie wiem czy właśnie przez te gejzery pomysłów nie przestał być szefem browaru. Czytają jego wypowiedzi dostaję gęsiej skórki i podejmuję mocne przekonanie , że takich ludzi trzeba niestety izolować w stworzonych do tego celu placówkach , a i na pewno nie bedę na niego głosował.
łysy (2002.10.08)

info

0  
  0
No cóż P. Dębski. Brawo! Ksiązki Panu pisać. No dobrze, a teraz tak bez odrywania się od rzeczywistości. jakie plany promowania miasta?
Maciek (2002.10.08)

info

0  
  0
Panie Kandydacie Cz. Dębski proszę odpowiedzieć na zadane pytania ze strony ,,skończę ręczne sterowanie".
jeszcze niezdecydowany wyborca (2002.10.08)

info

0  
  0
Panie kochany, jedno ogłoszenie w Washington Post kosztuje więcej niż wynosi cały budżet Wydziału Promocji, czy jak on się tam zwie. A utrzymanie przedstawicielstw miasta za granicą? Pan wiesz ile to kosztuje? Przecież to czyste farmazony.
dyzio realista (2002.10.08)

info

0  
  0
plany niezłe, ale nic na temat finansowania tych przedsięwzięć....
(2002.10.08)

info

0  
  0
plany niezłe, ale nic na temat finansowania tych przedsięwzięć...
FX (2002.10.08)

info

0  
  0
Panie Debski, opowiada Pan bajki. Jestem pracownikiem najbardziej poczytnego dziennika w Polsce. Cena tzw. rozkladowki w kolorowym magazynie tegoz dziennika to 120 000 zl netto. Skad Pan wezmie na to pieniadze, nie mowiac juz o promocji w gazetach zachodnich i innych dzialaniach promocyjnych przez Pana wymienionych. Prosze przestac fantazjowac i przedstawic konkrety
a (2002.10.08)

info

0  
  0
ŁOŁ, normalnie wielkie ŁOŁ...
Mleko (2002.10.08)

info

0  
  0
obawiam się, Panie Dębski, że dzięki tym wypowiedziom wiele Pan stracił...i nie ma co ukrywać ośmieszył sie. Pozostali kandydaci może rzeczywiście nie przedstawili żadnych konkretów, ale przynajmniej nie potraktowali Czytelników jak idiotów.
iness (2002.10.08)

info

0  
  0