Kolejny krok do przekopu

63
23.01.2019
Kolejny krok do przekopu
(wizualizacja Urząd Morski w Gdyni)
Dyrektor Wód Polskich w Gdańsku wydał pozwolenie wodnoprawne na wykonanie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. To jeden z dokumentów, które musi uzyskać inwestor, by rozpocząć budowę nowej drogi wodnej między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską - informuje portalsamorządowy.pl
Mimo wielu znaków zapytania dotyczących realizacji inwestycji, państwowe instytucje krok po kroku realizują harmonogram określony uchwałą rządu. Urząd Morski w Gdyni jest coraz bliżej uzyskania pozwolenia na budowę kanału przez Mierzeję Wiślaną. Kolejny krok do wydanie przez dyrektora Wód Polskich w Gdańsku pozwolenia wodno-prawnego dla tej inwestycji. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
   - Pozwolenie wodno-prawne jest dokumentem niezbędnym dla uzyskania przez inwestora zgody na rozpoczęcie prac, którą wydaje wojewoda. Bez tego dokumentu inwestycja nie może ruszyć - podkreślił Bogusław Pinkiewicz, rzecznik prasowy Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Gdańsku, cytowany przez portalsamorządowy.pl
   Jak już informowaliśmy, ogłoszenie o przetargu na wykonanie prac (wykonanie przekopu wraz ze śluzą i portem wewnętrznym oraz wyspą na Zalewie Wiślanym) ukazało się na początku stycznia. Przewidywany termin otwarcia ofert to marzec 2019 roku, choć na razie sprawą zajmuje się prezes Krajowej Izby Odwoławczej, bo skargę na zapisy przetargu złożył  Polski Związek Pracodawców Budownictwa.
   Jak informowała rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska, jest to pierwszy z trzech przetargów związanych z tym projektem. Drugi, planowany w pierwszej połowie 2019 roku, ma dotyczyć prac na rzece Elbląg, polegających na obudowie brzegów oraz robotach czerpalnych. Termin trzeciego przetargu - na roboty pogłębiarskie na Zalewie Wiślanym - zależy od stanu zaawansowania budowy wyspy; inwestor przewiduje, iż nastąpi to za półtora do dwóch lat.
   
   Źródło: Portal Samorządowy
oprac. red

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
O zle sie dzieje w panstwie dunskim! Garbusiarz cyklista
Zbyszek1 (2019.01.23)

info

4  
  15
BRAWO !! Niemcom i Rosjanom pękną tyłki :D
(2019.01.23)

info

46  
  13
Ciekawi mnie ile osób po drodze musi coś swojego dorzucić i po tym przytulić co nie co zanim państwo na swoim terytorium dla swoich obywateli coś wybuduje Tak czy inaczej kopać kopać kopać
Z i e l a r z (2019.01.23)

info

31  
  5
za chwilę zobaczymy głupkowate wpisy troli kodowych, totalniaków POpapranych że przekop nie potrzebny itd itp. .. ..
bolekmolek (2019.01.23)

info

33  
  31
wreszcie coś się ruszy w tym Elblągu BRAWO a POpaprańcom dziękujemy za komentarze
jaaaaaaaaaaaaaaaa (2019.01.23)
Teraz dla tych, co twierdzą, że Rosja nie blokuje i nie blokował nam Zalewu: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,3331869.html
Gienek (2019.01.23)
Niech PiSiory budują sobie ten kanał ze składek członkowskich, a nie z naszych podatków. Wtedy nie będę miał nic przeciwko. Mogą nawet dwa albo i trzy wykopać.
(2019.01.23)
@Gienek - Spojrzałeś Gieniu na datę?
(2019.01.23)
To może ty nie dzwoń po karetkę czy straż, która zarządza PiS jak będziesz potrzebował ich pomocy tylko korzystaj prywatnie i płac ze swoich. Ciekawe czemu takim jak Ty nie przeszkadzały milionowe dotacje na prywatne teatry np. pani Jandy, czy na Instytut Wałęsy, albo pożyczka dla Grecji czy pożyczka z naszych podatków na budowę dróg na Ukrainie, ale przekop, który uniezalezni nas od Ruskich i pozwoli rozwinąć Elbląg już Ci przeszkadza?
(2019.01.23)
Ruski mają w głębokim poważaniu ten przekop. Tylko się śmieją z tej głupoty. Sami już sobie kiedyś wybudowali kanał Białomorski (później nazwany kanałem Stalina). Cytuję "Inwestycja miała być przede wszystkim demonstracją siły i sprawności władzy sowieckiej wobec własnych obywateli, nie zaś służyć praktycznym celom ekonomicznym czy choćby politycznym." Mam niestety dziwne wrażenie, że historia lubi się powtarzać.
(2019.01.23)