Spektakl "Tajemniczy ogród" na podstawie książki Francis Hodgson Burnett, adaptował na potrzeby sceny i opatrzył piosenkami Cezary Domagała. Reżyser ma na swoim koncie m.in. przygotowaną półtora roku temu w Elblągu pełną wdzięku inscenizację powieści Kornela Makuszyńskiego "O dwóch takich, co ukradli księżyc".
Opowiastka XIX-wiecznej angielsko - amerykańskiej autorki "Małego lorda" i "Małej księżniczki" wydaje się dziś już nieco przyblakła. Cezary Domagała zrobił z niej jednak zupełnie przyzwoite przedstawienie, które z taką samą przyjemnością obejrzy i dziecko, i jego rodzic. Jest więc tu i dramat mężczyzny, któremu umarła ukochana żona, i dziewczynka, która po śmierci rodziców z Indii trafia do ponurej Anglii, jest niepełnosprawne dziecko, jest wreszcie smutny dom - ludzie w nim, i w końcu zakazany, tajemniczy ogród...
Spektakl został sprawnie zagrany i wyreżyserowany, ma tempo i dynamikę, której nie ma literacki pierwowzór. To zabawna, ciepła i nastrojowa opowieść o młodych i starszych ludziach, którzy potrafili odnaleźć w sobie radość z małych spraw. To spektakl także o tym, że nie zawsze jesteśmy tymi, jakimi się wydajemy. Czasem wystarczy ktoś lub coś, co sprawi, że stajemy się zupełnie inni, niż dotychczas.
Na uznanie zasługuje rola Teresy Suchodolskiej - Wojciechowskiej, która w "Tajemniczym ogrodzie" gra rolę ochmistrzyni domu Crevenów. Aktorka jest pełną energii, niezwykle dowcipną i lekko sarkastyczną panią Medlock. Oprócz Teresy Suchodolskiej - Wojciechowskiej, w spektaklu zobaczyć też można debiutantkę - Monikę Andrzejewską, młodzieńczą i znakomicie odnajdującą się w roli nastolatki Martę Masłowską, Mariusza Michalskiego, debiutującego Tomasza Muszyńskiego, Marcina Tomasika i znakomitego w roli ogrodnika Bena Weatherstaff 'a Lesława Ostaszkiewicza.
Cały zespół udowadnia, że znany z ekranizacji Agnieszki Holland "Tajemniczy ogród", może być też interesujący w teatralnym opracowaniu.
***
Francis Hodgson Burnett, "Tajemniczy ogród"; reżyseria i adaptacja - Cezary Domagała; scenografia - Jerzy Rudzki, choreografia – Tomasz Tworkowski, muzyka - Tomasz Bajerski; wyst.: Monika Andrzejewska, Marta Masłowska, Mariusz Michalski, Tomasz Muszyński, Lesław Ostaszkiewicz, Teresa Suchodolska - Wojciechowska, Marcin Tomasik; premiera – 3 października 2003, Teatr Dramatyczny w Elblągu.
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter