“Tak” dla przekopu

59
18.08.2004
Władze Elbląga są zainteresowane budową kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Jak mówi prezydent Elbląga Henryk Słonina dzięki przekopaniu Mierzei lepiej wykorzystany byłby elbląski port.
Finansowe zaangażowanie samorządu prezydent Henryk Słonina uzależnia jednak od wsparcia wojewodów: warmińsko - mazurskiego i pomorskiego oraz Ministerstwa Infrastruktury. - Jeśli byłoby wsparcie ze strony ministra i wojewodów, to miasto Elbląg wchodzi w to - powiedział prezydent Słonina. Zauważył on jednak, że poważną przeszkodą dla rozwoju żeglugi jest także most w Nowakowie. - Znajomi płynęli i okazało się, że nadal za otwarcie mostu jest taka sama zwyczajowa opłata. Tak nie może być - dodał prezydent. Żeglarze pływający tą trasą doskonale wiedzą, co to za „zwyczajowa opłata”. Koncepcja przekopania Mierzei omawiana jest w Elblągu od kilku lat. Ostatnio pomysł powrócił za sprawą fundacji Ecobaltic i Związku Gmin Nadzalewowych. Dzięki budowie kanału o 100 kilometrów skróciłaby się żegluga z Zalewu Wiślanego na Bałtyk. Nie byłoby też konieczności korzystania z Cieśniny Pilawskiej znajdującej się na terytorium Rosji. Wstępnie koszt budowy kanału oszacowano na 70 milionów dolarów.
P

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Tak Tak Panie Prezydencie całkowicie się z Panem zgadzam, ma Pan rację, całą rację i tylko rację. Inaczej być nie może, ten kto się z Panem nie zgadza nie ma racji, bo tylko Pan może mieć rację i nikt więcej. A jeżeli nawet ktoś ma rację to i tak nie ma racji ponieważ tylko Prezydent Pan HS może mieć rację!!
Racja_Panie_Prezydencie (2004.08.18)

info

0  
  0
Pana jednak panie Słonina powinien zastąpić ktoś młody kto bez interesu zadba o sprawy naszegoo miasta (bo to nie Pana miasto tylko nasze ) a te przetargi publiczne to pic na wodę najpierw robi się trawnik potem poprawia się chodnik a następnie kompleksowo remontuje się wszystko i trawnik i chodnik i jezdnię przykłady podam jak ktoś odpowie z naszych władz
korba (2004.08.18)

info

0  
  0
to jest inwestycja i decyzja na szczeblu kraju, a nie biednego miasta e-ga, co jeszcze sfinansujemy - prom kosmiczny ?
(2004.08.19)

info

0  
  0
jak bumerang!! ten bzdurny pomysl powarca co 10 lat!!! pamietam poprzedni nawrot tej choroby, opowiadam nawet ta historie na imprezach i zawsze jest smiesznie... pamietacie jak pojawily sie protesty ekologow? ze przerwany zostamie ekosystem? ze polwysep stanie sie wyspa?? a odpowiedzia byla KLADKA DLA ZWIERZAT!!! ale przeciez tam beda plywaly wielkie statki i kladka powinna byc baaaardzo wysoka - ktos zauwazyl!!! I na to znalazla sie odpowiedz: KLADKA BEDZIE ZWODZONA!! Idzie sobie taki jez czy borsuk, juz ma wchodzic na kladke, a tam rozlega sie sygnal alarmowy i zwierzak wie ze musi sie zatrzymac sie, kladka sie podnosi, statek przeplywa, kladka sie opusza i zwierzak idzie dalej!!!! JA NIE ZARTUJE, TAKIE BZDURY WTEDY MOWILI POMYSLODAWCY!!!
elwawo (2004.08.19)

info

0  
  0
Skoro od lat nikt nie potrafi się uporać z panami, którzy za otwarcie pontonowego mostu w Nowakowie biorą w łapę, to czy myślicie ludzie, że z mostem zwodzonym łączącym oba brzegi przyszłego kanału przez Mierzeję będzie inaczej? Przypłynie np. statek ze Skandynawii i będzie stał jak osioł, bo nikomu nie przyjdzie do głowy, że trzeba najpierw posmarować, żeby most się otworzył i można było płynąć dalej. A przecież każde otwarcie takiego mostu oznacza zatamowanie ruchu kołowego i pieszego przynajniej na kwadrans. Więc panowie będą mieli wymówkę, aby za często go nie otwierać. No, chyba że ktoś pomyśli o ciężkiej pracy otwierających most... To będzie dopiero posada!! Żyła złota!!
Panzerzug (2004.08.19)

info

0  
  0
Ktoś już tu podawał ten pomysł, powtarzam tylko - co stoi na przeszkodzie żeby przekop zrobić za Piaskami? Moze jest tam trochę szerzej ale wystarczy jakaś kładka lub prom i koszty eksploatacyjne będą znacznie niższe!
wg (2004.08.19)

info

0  
  0
przy tak wlk. inwestycji należałoby chyba wybudować most stały który by rozwiązał ten problem raz na zawsze
maRRio (2004.08.19)

info

0  
  0
A na tym moście: pasy dla samochodów, chodniki dla pieszych, scieżki rowerowe i pas z tabliczkami "Tylko dla zwierząt" umieszczonymi na kilku poziomach, korespondujących ze wzrostem czytającego zwierzaka.
skunx (2004.08.19)

info

0  
  0
Prawie same narzekania, nic więcej! Stale to obserwuję na portEL-u. Czuję się zniesmaczony taką postawą i takimi wypowiedziami. Typowo polskie. Lament i narzekanie. Nawet jeśli temat wraca po raz kolejny, to co w tym złego? Najważniejsze, że znowu jest na wokandzie i w nowej rzeczywistości, która ma w tej chwili miejsce. Polityka to bagno, ale może dajmy człowiekowi szansę się wykazać (tak, zaraz napiszecie: miał na to tyle lat, etc.). Mi człowiek (p. Słonina) mocno zaimponouje, jeśli pomysł przekopu, stanie się ciałem.
Matka (2004.08.19)

info

0  
  0
SPROSTOWANIE! POMYSŁ WRÓCIŁ PODCZAS PRAC NAD PROJEKTEM ,,PARTNERSTWO NA RZECZ ZATUDNIENIA'' PROWADZONYM PRZEZ STAROSTWO ZIEMSKIE ELBLĄG GDZIE JEDNA Z GRUP PRACOWAŁA NAD TEMATEM PROMOCJI IDEI BUDOWY KANAŁU PRZEZ MIERZEJE. MOTOREM TEJ GRUPY BYŁ PAN MAREK SERDYŃSKI, KTÓRY DOPROWADZIŁ DO WPISANIA TEGO PROJEKTU DO PAKTU JAKO WAŻNEGO DLA REGIONU. OBOK PROJEKTU BUDOWY TRUSO. Notabene miasto Elbląg nie podpisało tego paktu. ALE LEPIEJ PÓŻNO NIŻ WCALE. PANIE MARKU GRATULACJE NIE WIERZYŁEM, ŻE UDA SIĘ PRZEKONAĆ WŁADZE MIASTA DO TEGO POMYSŁU.
prowincjusz (2004.08.19)

info

0  
  0