Finansowe zaangażowanie samorządu prezydent Henryk Słonina uzależnia jednak od wsparcia wojewodów: warmińsko - mazurskiego i pomorskiego oraz Ministerstwa Infrastruktury.
- Jeśli byłoby wsparcie ze strony ministra i wojewodów, to miasto Elbląg wchodzi w to - powiedział prezydent Słonina.
Zauważył on jednak, że poważną przeszkodą dla rozwoju żeglugi jest także most w Nowakowie.
- Znajomi płynęli i okazało się, że nadal za otwarcie mostu jest taka sama zwyczajowa opłata. Tak nie może być - dodał prezydent.
Żeglarze pływający tą trasą doskonale wiedzą, co to za „zwyczajowa opłata”.
Koncepcja przekopania Mierzei omawiana jest w Elblągu od kilku lat. Ostatnio pomysł powrócił za sprawą fundacji Ecobaltic i Związku Gmin Nadzalewowych. Dzięki budowie kanału o 100 kilometrów skróciłaby się żegluga z Zalewu Wiślanego na Bałtyk. Nie byłoby też konieczności korzystania z Cieśniny Pilawskiej znajdującej się na terytorium Rosji. Wstępnie koszt budowy kanału oszacowano na 70 milionów dolarów.
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter