Marszałek buduje drogi

11
05.01.2006
Zarząd województwa warmińsko-mazurskiego przyjął zasady kształtowania sieci dróg wojewódzkich na Warmii i Mazurach do 2021 r.
- Stawiamy na rozwój gospodarczy regiony, a nie ma rozwoju bez dróg – mówi marszałek Andrzej Ryński. – Stan naszych dróg stale się poprawia, w 2005 roku przeznaczyliśmy na ten cel rekordową sumę 700 mln zł. Gros funduszy unijnych i samorząd województwa, i samorządy lokalne przeznaczają właśnie na poprawę infrastruktury. Ale wieloletnich zaniedbań nie da się nadrobić szybko. Dlatego z pomocą naukowców wytyczamy perspektywę rozwoju. Przyznaję, są to plany bardzo ambitne, ale od tego zależy dalszy rozwój, atrakcyjność inwestycyjna i nowe miejsca pracy na Warmii i Mazurach. Program został opracowany pod kierunkiem prof. Leszka Rafalskiego we współpracy z samorządami lokalnymi, Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim, Instytutem Badawczym Dróg i Mostów oraz Warmińsko-Mazurskim Biurem Planowania Przestrzennego. Wytycza plany inwestycyjne na drogach wojewódzkich Warmii i Mazur aż do 2021 roku. Jego realizacja wymaga nakładów rzędu 1 miliarda 265 milionów zł, czyli 85-90 milionów zł rocznie. Plany zakładają zapewnienie odpowiednich połączeń pomiędzy regionem a innymi centrami gospodarczymi w kraju i zagranicą – Warszawą, Gdańskiem, Bydgoszczą, Kaliningradem, Wilnem, a także stworzenie sprawnego systemu komunikacyjnego wewnątrz regionu. Sieć dróg wojewódzkich na Warmii i Mazurach jest – zdaniem ekspertów - ukształtowana prawidłowo, ale została uformowana jeszcze przed rokiem 1914, na potrzeby niewielkiego ruchu, głównie konnego, więc nie spełnia dzisiejszych warunków w zakresie geometrii łuków i szerokości jezdni. W dodatku na terenie znajdują się 104 mosty nie spełniające obecnych norm, które trzeba zmodernizować albo wybudować nowe. - Dokument wprowadza także zupełnie nowe spojrzenie na drogi rowerowe, szczególnie w rejonie Pojezierza Iławsko-Ostródzkiego oraz Wielkich Jezior Mazurskich – mówi marszałek Ryński. – Bardzo mnie to cieszy, bo to zwiększy atrakcyjność tych turystycznych regionów. Jeśli te ambitne plany uda się zrealizować, wyraźnie skorzysta na tym cały region.
PD

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Oczywiscie zgadzam sie, nie na darmo zostala przystosowana do ruchu konnego i tak powinno pozostac! Natomiast wokol Elblaga powstala autostrada Berlin-Elblag-Kaliningrad. Tochyba o czyms swiadczy.
(2006.01.05)

info

0  
  0
Ciekawi mnie szczegółowa dyslokacja budowy tych dróg w rozbiciu na: b. woj. olsztyńskie, b. woj. elbląskie i b. woj. białostockie. Coś mi się wydaje, że gros inwestycji obejmie region olsztyński, a nam przypadną ochłapy, chociaż logika wybudowanej jeszcze przez Niemców infrastruktury drogowej mówi inaczej. Po kiego wała drogi w kierunku np. Górowa, Gołdapi, czy Olecka (w układzie południkowym), gdy natężenie ruchu będzie rozwijało sie w kierunku Gdańska (przez Elbląg), Królewca (prawie w całości przez Elbląg), czy z Gdańska (przez Elbląg) do Wilna.
JeanChaussee (2006.01.05)

info

0  
  0
Interesuje mnie ten ostatni akapit,jak sie ma rozwój turystyki, również tej rowerowej na wspomnianych terenach do intensywnej wycinki drzew która sie prowadzi a która słuzy tylko celom zarobkowym.
(2006.01.05)

info

0  
  0
No nareszcie coś dla ludzi, a nie tylko dla towarzystwa wzajemnej adoracji. Cieszą szczególnie te drogi rowerowe - ino co by nie wygladały jak ta namiastka elblasko-olsztyńska. Ano od komunikacji czas poloneza zacząć szlachetni wodzowie.
AborygenMiejscowy (2006.01.05)

info

0  
  0
Na pewno za te pieniadze z kasy województwa zmodernizuje się najpierw wszystkie drogi w samym Olsztynie a następnie wszystkie drogi prowadzące do Olsztyna!!!:) A reszta powiatów niech sama daje sobie radę!:)
k (2006.01.05)

info

0  
  0
Zacznijmy od tego ,że siódemka od Elblaga do Gdańska i od Eg. do Płońska powinna byc droga szybkiego ruchu ,czyli powinna być 4 pasmowa
(2006.01.06)

info

0  
  0
a po tych drogach będą pędzić karkonosze w tych swoich beemkach.czas umierać...
tato (2006.01.06)

info

0  
  0
Drogi w wojwodztwie war-maz sa chyba najgorsze w kraju ,kto jechal DK 16 w strone granicy litewskiej to wie o czym pisze , Mragowo-Elk jak w Somalii resztki asfaltu miedzy glebokimi dziurami, dopiero po wjechaniu na Litwe mozna normalnie jechac
turysta (2006.01.08)

info

0  
  0
a dokladnie kiedy bedzie mozna pojechac droga do warszawy i gdanska ktora ma po 2 pasy ruchu w jedna strone ? ? ? Do tego monentu kiedy to niezostanie spelnione nie mamy co liczyc na jakies inwestycje w regioniei rozbudowe portu i prawidlowe jego dzialanie.
Nowy (2006.01.11)

info

0  
  0
ble,ble ble.....i nic ,zadnych konkretów .Tylko ogolnik lucjan
(2006.01.11)

info

0  
  0