Na posiedzeniu Komisji Polityki Regionalnej i Promocji Miasta (9 maja) podsumowano wydatki poniesione w ubiegłym roku na promocję Elbląga. Łącznie było to 1,3 mln zł. - Bezpośrednio na promocję przeznaczona została kwota 1 mln zł. Pozostałe wydatki to te przeznaczone na zakupy i usługi związane z różnymi wydarzeniami i imprezami miejskimi - mówiła Rozalia Grynis, skarbnik miasta.
Na promocję gospodarczą Elbląga wydano w ubiegłym roku łącznie około 70 tys. zł.
- Tutaj największe działania promocyjne są prowadzone w zakresie terenów inwestycyjnych. Na ich reklamę w prasie i na stronach internetowych wydano 26 tys. zł. Udział miasta w targach Baltic Expo kosztował 23 tys. zł - mówiła skarbnik miasta.
Na promocję ubiegłorocznych wydarzeń miejskich, między innymi na Lato w Formie, Elbląskie Święto Chleba, Świąteczne Spotkania Elblążan i Dni Elbląga wydano łącznie około 73 tys. zł. Ubiegłoroczne wydatki na promocję turystyczną to 15 tys. zł.
- Przeznaczono je głównie na promocję szlaków turystycznych, a konkretnie na aktualizację aplikacji mobilnych (Elbląg Szlaki - red. ) - wyjaśniła Rozalia Grynis.
Ogólnopolska i regionalna kampania promocyjna miasta kosztowała 100 tys. zł, w tym największy udział finansowy (67 tys. zł) miały wejścia na żywo z Elbląga w programach telewizyjnych. - Na promocję walorów miasta w ogólnopolskich i międzynarodowych portalach internetowych wydano ok. 12 tys. zł, na promocję poprzez sport 260 tys. zł
- Produkcja i emisja materiałów filmowych kosztowała miejski budżet ok. 60 tys. zł. Na inne materiały w prasie lokalnej wydano 70 tys. zł - mówiła Rozalia Grynis.