Duńczycy zainteresowani elbląskim portem

87
11.04.2022
Duńczycy zainteresowani elbląskim portem
Port w duńskim Vordingborgu (fot. ze strony internetowej portu)
W maju władze Elbląga i Zarząd Portu Morskiego mają podpisać list intencyjny o współpracy z portem Vordingborg. Duńczycy, gdy już powstanie nowa droga wodna z Bałtyku do Elbląga, mają być zainteresowani transportem materiałów budowlanych, zbóż i drewna.

Vordingborg to miasto liczące 9 tysięcy mieszkańców, położone w regionie Zelandia w Danii. Miejscowy port w ostatnich latach został mocno rozbudowany, a tor wodny pogłębiony do 10,4 metra i poszerzony do 70 m. Przeładowuje on obecnie około miliona ton towarów rocznie. Elbląg – dla porównania – ok. 130 tys. ton rocznie.

- Rozmowy z Duńczykami prowadzimy od dłuższego czasu. W maju razem z panem prezydentem lecimy do Danii, by podpisać list intencyjny w sprawie współpracy obu portów. Umowa ma być podpisana jesienią – informuje Arkadiusz Zgliński, dyrektor Zarządu Portu Morskiego w Elblągu. - Vordingborg specjalizuje się m.in. w przeładunkach materiałów budowlanych, drewna itp., więc jest szansa, że współpraca z Elblągiem będzie dotyczyła np. przewozu tego typu towarów. Oczywiście wówczas, gdy nowa droga wodna z Zatoki Gdańskiej do Elbląga będzie już gotowa.

Jak informuje poniedziałkowy „Puls Biznesu”, do elbląskiego portu zgłaszają się także podmioty zainteresowane świadczeniem usług w segmencie cargo. „To np. polska agencja transportowa Okmarit, dotychczas działająca w portach Trójmiasta i Pomorza Zachodniego. Ma też biuro w Elblągu, skąd zamierza rozwijać działalność. Do tego nie wystarczy jednak przekopanie Mierzei Wiślanej - potrzebna jest także rozbudowa infrastruktury w elbląskim porcie i okolicy” - informuje „Puls Biznesu”.

Przypomnijmy, że władze miasta zgłosiły do kluczowych projektów unijnych „Rozwój elbląskiego portu”, który zakłada w perspektywie ośmiu najbliższych lat zainwestowanie w port ok. 200 mln złotych. Inwestycje mają być sfinansowane ze środków przeznaczonych przez Brukselę dla województwa warmińsko-mazurskiego. Władze Elbląga tworzą dokumentację poszczególnych inwestycji. Najpilniejszą sprawą jest budowa obrotnicy dla statków, która ma powstać w miejscu, gdzie rozpoczyna się Kanał Jagielloński. Jej szacunkowy koszt przekracza 20 mln złotych.

RG

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Już Elbląg sprzedany Dunczykom. Brawo! Przekop za pieniądze Polaków, a reszta spija śmietankę. Polska jak zwykle na kolanach i ssie Europie.
(2022.04.11)
To do Danii trzeba aż lecieć? To na co wybitnemu motocykliście lymuzyna z kierowcą pod U. M? tylko po to żeby z bankietów odwoziła?
P. Klim na Prezydenta (2022.04.11)

info

26  
  71
To jest szansa by powstały nabrzeża portowe w Elblągu takie jak w Gdyni. Wystarczy dobrze ogladac film MIASTO Z morza. Czy naprawdę przy obecnej technice nie można z Elbląga zrobić dużego. miasta portowego. Port Elblągu obecny to brak słów. Jak za faraona zaladunek towarów koparka.
(2022.04.11)
Ty masz jakiś niski iloraz inteligencji, nie zrozumiałeś o co chodzi to przeczytaj jeszcze raz przygłupie. Nikt nie chce sprzedać portu tylko współpracować matole.
(2022.04.11)
Gdzie korupa z jego arcy kanałem Piowskim dla cwaniaczków i ich jachcików? Gdzie?
TeofiI Skorupa (2022.04.11)

info

12  
  27
za pieniądze polaków to pasą się masowo niepracujące rodziny - lenie 500+
(2022.04.11)
"tor wodny pogłębiony do 10,4 metra i poszerzony do 70 m. " A Elbląg 5,8 m i 100 m... o ile GM pamięć nie myli... jednak na rzece minimum to 40 m szerokości... Kajakom i motorówkom to nie przeszkadza.
GłębokaMyśl (2022.04.11)

info

18  
  17
No, prawie jak prezes.
(2022.04.11)
I bardzo dobrze jeszcze pozbyć się Popaprańców i coś z tego będzie w dłuższej perspektywie
Dun (2022.04.11)
Dzięki Panu premierowi, prezesowi Jarosławowi Kaczyńskiemu, Elbląg wraca na portowe mapy świata. Elblążanie za tą inwestycję postawia Panu pomnik, Panie prezesie.
Kaczan (2022.04.11)