Z życia hejtera, czyli nowa społeczna kampania w mieście

16
30.12.2016
Z życia hejtera, czyli nowa społeczna kampania w mieście
W roli głównej w spocie zagrał Michał Jagaciak, towarzyszyli mu wychowankowie Młodzieżowego Domu Kultury (fot. Anna Dembińska)
Może być wszędzie. W jakimś domu na uboczu albo w centrum miasta. Sam albo z kolegami. - Zaczynamy standardowo: ciota, pedał, frajer, odmieniamy przez wszystkie przypadki – mówi dyrektor Hejted Company – bohater kolejnego spotu lokalnej telewizji, który powstał na zlecenie Urzędu Miejskiego. Dzisiaj odbędzie się jego premiera, my byliśmy obecni podczas produkcji spotu.
Po rewelacyjnie przyjętym w całej Polsce spocie, ostrzegającym przed oszustwem „na policjanta i wnuczka”, telewizja Truso.tv zrealizowała kolejny film poruszający ważny społecznie temat. Tym razem na ekranie możemy zobaczyć hejterów, a spot jest częścią kampanii społecznej, którą przeprowadzi Urząd Miejski w Elblągu.
   - W Hejted Company zajmujemy się profesjonalnym gnojeniem ludzi w internecie – zapowiada makiaweliczny dyrektor grany przez Michała Jagaciaka, mającego na koncie epizody w najpopularniejszych polskich serialach.
   To główny bohater spotu – wcielenie hejterskiego zła. Oprócz niego na planie pojawiła się silna ekipa z Młodzieżowego Domu Kultury. - Kazali nam się ubrać elegancko, bo będziemy coś kręcić – śmieje się Weronika Guzenda, jednak z występujących aktorek.
   Elbląscy statyści nie znali wcześniej scenariusza. Po przyjściu na plan założyli białe maski i wcielili się w role szeregowych pracowników hejterskiej korporacji. Role rozmaite: pracowników działu memów, wyzwisk itp. - co przy okazji pokazuje jak wieloma środkami mogą posłużyć się prześladowcy w internecie. Czy są anonimowi? Nie do końca.
   - Jeżeli jest to publiczne pomawianie, mowa agresji, naruszanie dóbr osobistych, można to zgłosić na policję. Mamy środki i możliwości, aby zablokować takie forum i wyciągnąć konsekwencje prawne wobec osoby, która się tego dopuszcza – wyjaśnia podkomisarz Krzysztof Nowacki, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Elblągu.
   
   To po prostu zazdrość
   
Siedzibę imperium zła zagrał budynek Elbląskiego Parku Technologicznego. To stąd makiaweliczny dyrektor zarządza atakami na wybranych internautów. - Gram dyrektora Hejted Company, obrzydliwego bezczelnego typa, zakompleksionego, który ma za zadanie zhejtować biednych ludzi w Internecie – wyjaśnia Michał Jagaciak.
   - Gramy w działającym przy MDK zespole Blind Box. I zespół, jak każda osoba mniej lub bardziej publiczna ma swoich hejterów. Musimy ich niestety akceptować. Czasami przez kogoś przemawia zazdrość, że po prostu dobrze nam idzie – mówili Bartłomiej Michalczyk i Oskar Pałasz z Młodzieżowego Domu Kultury, którzy również wystąpili w roli pracowników fabryki nienawiści.
Z życia hejtera, czyli nowa społeczna kampania w mieście
(fot. AD)

   Spot powstał jako pierwszy etap kampanii Urzędu Miejskiego w Elblągu przeciwko hejtowi. Kampania ma uzmysłowić młodzieży zagrożenia związane z falą mowy nienawiści.
   Pracownik elbląskiego ratusza, obecny na planie filmowym, nie krył, że chciałby, aby historia dyrektora Hejted Company odniosła taki sam sukces jak film o fałszywym policjancie, realizowany na zlecenie Komendy Miejskiej Policji w Elblągu.
   
   Spot dla młodzieży
   
Podobnie jak w historii babci Leokadii i tutaj ekipa producencka z Truso.tv potraktowała temat niestandardowo. Tak jak nieszablonowo trzeba podejść do młodego widza, do którego adresowany jest spot. Większość młodych osób w taki, czy inny sposób padła ofiarą internetowej przemocy, a część z nich niestety nie widzi nic złego w hejtowaniu.
   - Problem hejtu dotyczy ludzi młodych, gimnazjalistów, uczniów szkół średnich i studentów. To jest ta grupa młodzieży, która jest szczególnie wrażliwa na ten rodzaj nazwijmy to dokuczania w sposób publiczny, na publicznym forum internetowym – zwraca uwagę podkomisarz Krzysztof Nowacki.
   Film będzie można obejrzeć w internecie, będzie też wykorzystywany podczas spotkań z młodzieżą. Premiera dzisiaj podczas konferencji prasowej dla dziennikarzy. Po południu spot powinien być już dostępny w sieci, pokażemy go też na portEl.pl
   
Sebastian Malicki

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
I potem rosną cio... w rurkach które nie radzą sobie w życiu bo od małego uczony jest że wszystko jest piękne i słodkie. A ludzie gadają i zawsze będą gadać różne rzeczy i trzeba z tym żyć i tego należy ich uczyć.
morsnerk (2016.12.30)
Widzę, że zaprzyjaźnione z portelem media doją kasę z pieniędzy podatników. Brzydko. Na pewno będą o tym pamiętać przed wyborami.
RedaktorJabłkalski (2016.12.30)
Problem hejtowania wszystkiego i wszystkich nie jest pomysłem nowym i na pewno nie został wymyślony przez ludzi młodych. Co najwyżej został przez nich zaakceptowany i rozpowszechniony do gigantycznych rozmiarów. Młodzi ludzie mają niebywały dar przyswajania wszystkiego, co łączy się z źle pojętą dorosłością, a szczególnie podatni są na wszelkie manieryczne zachowania dorosłych. Często z racji wieku dorosłych, bo o innych znamionach dorosłości nie może być mowy. A przykładem niech będzie zachowanie się niektórych posłów w sejmie. Zwłaszcza ich wypowiedzi po udostępnieniu ich poczynań w trakcje przeszukiwania cudzych rzeczy. Te cudze rzeczy, to rzeczy pozostawione przez posłów opozycji. To też jest forma hejtowania, tym bardziej, że nosi znamiona przestępstwa. Nie ma wystarczająco mocnych słów, aby nazwać właściwym określeniem ludzi przeszukujących cudzą własność i ich zachowanie. I kiedy padają słowa przykre, ale pełni właściwe na określenie tego typu zachowań, czy to jest hejt, czy dobitne stwierdzenie zaistniałego faktu. Oczywiście, że jest to, dobitne stwierdzenie faktu. Podłe, łotrowskie zachowanie innych można określać tak, jak na to zasługują. Prawda zawsze jest gorzka i nie ma co ubierać jej w szaty damy, tym bardziej, że dama zachowuje się i ma maniery dziwki.
mieszkaniec. (2016.12.30)

info

3  
  3
@RedaktorJabłkalski - Ktoś tu chyba już zaczął się starać o posadę w Hejted Company. Na pewno Pana przyjmą.
stophejterom (2016.12.30)
Zaczynamy standardowo: ciota, pedał, frajer, . Dlaczegopotrtel używa takich brzydkich wyrazów??
(2016.12.30)
Jak Pani/Pan pewnie zauważył, to jest cytat z wypowiedzi głównego bohatera spotu. W naszym tekście użyty tylko po to właśnie, by zwrócić uwagę na problem hejtu.
redaktor (2016.12.30)
Mówiąc wprost, główny bohater spotu to dorosły. W końcu dyrektor. W wieku p. Lisa lub p. Petru, a nie można było znaleźć rówieśnika tych dla których przeznaczony jest filmik o kulturze lub raczej jej braku. A i akcję filmu umieścić gdzieś w złym domu, bez ciepła rodzinnego, bez pouczających rozmów mądrych rodziców. Coś mi pachnie tu jakąś tendencją. Złą tendencją.
ck. (2016.12.30)

info

6  
  0
twórcy tego dzieła chyba brali nauki na Nowogrodzkiej. .
AMalejużniekoniecznie (2016.12.30)

info

6  
  2
To jest właśnie polska mentalność, ktoś się inaczej ubiera to już jest powód do hejtu. Żałosny jesteś ty i twój wpis. Rozumiem, że musisz się dowartościować w internecie. Na przyszłość polecam, lecz swoje kompleksy.
eerh (2016.12.30)
Mam głęboką nadzieję, że na premierze filmu będzie " Główny Radny ' miasta od walki z tym zjawiskiem. Zwłaszcza wtedy. gdy zauważa ON to szalenie niepokojące, niebezpieczne dla życia i zdrowia człowieka zjawisko, gdy Ktoś wytyka mu nie zrealizowane obietnice przedwyborcze, które obiecał ' skutecznie " " stworzyć " cytując słowa. .. deklarującego. .. przed wyborami samorządowymi. No cóż. .. widocznie taki " mamy teraz klimat "
Wyrzuconynaf.zznajomych:( (2016.12.30)

info

4  
  0