Z korzyścią dla Elbląga

17
12.02.2004
W Urzędzie Miejskim w Elblągu odbyło się robocze spotkanie dotyczące składania wniosków o dofinansowania projektów zgłaszanych do programu „Spójność Społeczna-Gospodarcza”. Rozmowa z Waldemarem Nalewajko, dyrektorem Żeglugi Ostródzko – Elbląskiej.
Praktycznie na całej długości kanału nie ma ani bazy turystycznej i hotelowo-gastronomicznej, ani ścieżek rowerowych, dobrych dróg dojazdowych i parkingów - wszystkiego, co jest nieodzowne do obsługi turystów, chcących zobaczyć jedyną tego typu na świecie atrakcję turystyczną. Program „Spójność Społeczna-Gospodarcza” jest szansą na przyszłość kanału. Kiedy jednak będą z tego pierwsze pieniądze? Oczywiście, że nie w tym roku, ale to nie oznacza, że na sezon 2004 nie wykonuje się poważnych prac. Zeszłoroczne starania przyniosły ponad 2 mln zł na pogłębienie newralgicznego odcinka kanału – od pochylni w Całunach do końca toru wodnego przez jezioro Druzno. Prace powinny być ukończone w kwietniu i - pomimo opóźnień - ja na to mocno liczę, gdyż planuję rozpoczęcie sezonu 30 kwietnia. Czy władze Elbląga wykazują zainteresowanie Kanałem Elbląskim? W odróżnieniu do znanego mi do zeszłego roku stanowiska, na tym spotkaniu po raz pierwszy usłyszałem, że prezydent Elbląga rozważa wystąpienie do Rady Miasta z wnioskiem o przystąpienie Elbląga do Związku Gmin Kanału Ostródzko - Elbląskiego. Rokuje to nadzieję na wreszcie dobre oznakowanie dojazdu do punktu wsiadania turystów na statki przy Bulwarze Augusta, a może też stworzenie przystani z prawdziwego zdarzenia. W każdym razie jest sygnał, że Elbląg zaczyna doceniać potęgę korzyści dla promocji miasta, jaką daje Kanał Elbląski, który przecież może być największym magnesem dla turystów i poważnego kapitału, wizytówką Elbląga na cały świat. Ilu turystów wypłynęło z - lub przypłynęło do Elbląga w zeszłym roku na pokładach statków Żeglugi Ostródzko- Elbląskiej? Tylko do samego Elbląga i z tego miasta – blisko 35 tysięcy osób! To liczba działająca na wyobraźnię, ale przy wspólnych działaniach można ją nawet zwielokrotnić – z korzyścią dla Elbląga i regionu.
rozmawiał Lew Rywinsky

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Dostarczającą wizytówką Elbląga jest śliczny stopień bezrobocia. Wszyscy z pośredniaka na rejs po kanale E-O, frekwencja murowana. Tylko jeszcze potrzeba sponsora ...
Darecki (2004.02.12)

info

0  
  0
To fachowcy z RCIT-u nie dostrzegali wcześniej istnienia kanału, a może i pochylni? Dopiero teraz Elbląg zaczyna doceniać walory kanału? Ciekawe jak długo prezydent Słonina będzie rozważał wstąpienia do Związku? Oby nie do czasu następnej kampanii samorządowej ;-). Zresztą, o czym tu pisać. Pieniędzy nie ma dość, aby utrzymać szlak żeglowny, a co dopiero mówić o kasie na tworzenie infrastruktury. Jeszcze będzie tak, że powstanie baza, a Drużno umiemożliwi rejsy na szlaku. Ps. Albo w międzyczasie rozkradną pochylnie na złom :-]]. Przecież to sporo metalu.
MARECKI (2004.02.12)

info

0  
  0
A gdzie jest mój komentarz, Redakcjo?
MARECKI (2004.02.12)

info

0  
  0
A KASIORE!!!! WEŹMIE OSTRÓDA NIC NIE INWESTUJĄC W INFORMACJĘ NA TERENIE PRZYSTANI , A TYLKO WYSTAWI JEDNĄ MARNIE WKONANĄ TABLICĘ. A GDZIE WYDALAJĄ ŚCIEKI ZE STATKÓW ? / TYLKO DWA POSIADAJĄ ZBIORNIKI !!/ GDZIE JEST KASA BILETOWA / NA TERENIE CAMPINGU OK 1 KM / DLACZEGO NIE SZANUJĄ POLSKIEGO TURYSTY / BRAK WIĘKSZEJ INFORMACJI DLA POLAKÓW !!/I CO AN NA TO PANIE DYR.
Z (2004.02.12)

info

0  
  0
Lew Rywiński ???
Lew Salonowy (2004.02.12)

info

0  
  0
Dziękuję Redakcji.
MARECKI (2004.02.12)

info

0  
  0
A ja się Słoninie nie dziwie jak Elblag ma przystapic do Związku Gmin Kanału Ostródzko - Elbląskiego, przeciez taki kanał nie istnieje!?:) Proponuje niech Elblag założy Związek Gmin Kanału Elbląskiego i wtedy wszystko będzie oki!!!:)
zgryźliwy (2004.02.12)

info

0  
  0
MARECKI - chcący nas odwiedzić najczęściej pytają o Kanał Elbląski, RCIEiT podaje im numery telefonów do Żeglugi... w "rozważaniach" nt. wstąpienia do związkuKanalarzy chodzi o wysokość składki - płacąc tym samym procentem od ilości mieszkańców, co inne gminy... zarządcą drogi wodnej KanałuE jest http://www.rzgw.gda.pl (jak tam widać - do 30kwietnia br. Druzno ma być pogłebione) ~~~ zgryźliwy - dla większości to jest właśnie najistotniejszy temat w ratowaniu Kanału przed zamknięciem...
rwel (2004.02.13)

info

0  
  0
Jak nie masz pojęcia o kanale i żegludze to nie zabieraj głosu jeden z drugim. Poczytajcie sobie historię żeglugi kanałowej , ilu było armatorów na tej trasie na przestrzeni od lat 60-tych, i nikomu to się nie opłacało. dopiero Ośtróda a osobiście Dyrektor Zakładu Komunikacji Miejskiej pokazał wielkim armatorom Zegludze Gdańskiej, Bydgoskiej, że można utrzymać historyczną żeglugę i jeszcze na tym zarobić. A nawet wybudować nowy statek "OSTRÓDA" i remontować pozostałe, a są one wybudowane w latach 60-tych. Przy czym jednocześnie prowadząc szeroko zakrojone działania na rzecz utrzymania żeglowności ponad stuletnich pochylni jedynych na świecie będących w eksploatacji. Drugi taki zespół pochylni istnieje w Kanadzie ale tylko jako muzeum. A co się dotyczy fekalii to po przypłynięciu statku popatrz sobie panie Z jak firma Cleaner je odbiera. I nie liczcie cudzych pieniędzy. policzcie swoje. Albo stancie się sami Armatorami, to wtedy zarobicie. Z poważaniem.
EL-. (2004.02.14)

info

0  
  0
Elbląg może przystąpić do związku gmin ale po zmianie nazwy; wiadomo ,że na kanału Elbląskiego, bo tylko taki istnieje. Ponadto niech Ostróda ma swoją żeglugę Ostródzką i Elblag w końcu swoją - żeglugę elbląską. Nie bedzie okazji do przekretów w nazwie kanału. To co jest najcenniejszew w kanale Elbląskim to jest oczywiście do pochylni Buczyniec i to wszystko jest w powiecie elbląskim. Ostróda niech sie panoszy na swoim terenie.
Karina (2004.02.14)

info

0  
  0