A moim zdaniem... (od najstarszych)
Pokazuj od
najnowszych
najnowszych
Największe
emocje
emocje
No i ok, zdaje się, że jedna utopia właśnie została spuszczona tam, gdzie jej miejsce. Teraz czas na " Karaibską Polskę" A co, nasi coraz częściej wypoczywają na Karaibach, trzeba koniecznie zrobić tam projekt :). Dobra, teraz poważniej. Szanowni zwolennicy przekopu : czy ktoś z Was pokusi się o przytoczenie statystyk, ile zagranicznych jachtów odwiedziło polskie wybrzeże w tym sezonie ? Mamy odnowione porty wzdłuż całego wybrzeża. Gdynia, Port jachtowy w centrum Gdańska, Ustka, Łeba, okolice Szczecina, piękny Zalew Kamieński. .. i co ? Jakoś nie walą drzwiami i oknami. .. A jest infrastruktura, są akweny. .. I jest dupa blada. I konkretne pytanie no 2.Jakie towary chcecie wozić przez "port Elbląg" ? Skąd, dokąd i ile ? Gdzie je chcecie składować, gdzie przeładowywać ? Konkretnie i bez emocji proszę.
Rapaport_XXL ja pochodzę z Koszalina miasta które budowało od 1976 drogi na wyrost - śmiałe wyburzenia, by pościć drogi dwu pasmowe (w obie strony), duże ronda, przelotówki, obwodnice i trasy przejazdowe. Po latach okazuje się, że ci co wbrew głosowi sceptyków (bardzo podobnych do głosów przeciwników przekopu) postawili na myślenie przyszłościowe i podjęli odważne decyzje, mieli racje Koszalin ma układ komunikacyjny jeden z najlepszych w Polsce. Rewelacyjnie dostosowany do obecnej ilości samochodów. Bo ktoś miał odwagę myśleć 20 - 30 lat do przodu. A co do marin, statystyk nie znam. Ale będąc wielokrotnie w Gdańsku nie widziałem wolnych miejsc na marinie, za to widziałem wiele luksusowych jachtów pełnomorskich zarówno polskich jak i zagranicznych. A i na Wolinie widziałem sporo niemieckich jachtów.
Do rapaporta: chcemy wozić: białoruskie traktory, nawozy potasowe, drewno, meble, białoruskie zboże i produkty spożywcze, autobusy MAZ, a także towary produkowane przez inwestorów rozlokowanych w Warmińsko-Mazurskiej SSE, Grodzieńskiej i Brzeskiej strefach ekonomicznych, strefie Interport-Kowel oraz planowanej strefie ekonomicznej w Rawie-Ruskiej. Towary te będą wożone w kontenerach, koleją, po zmodernizowaniu linii kolejowych na Warmii i Mazurach, Podlasiu i Lubelszczyźnie (to element projektu Bałtycka Ukraina). Ilość: szacuje się, że ok. 2020 roku ponad 3 mln ton. Dokładnej ilości wyliczyć się nie da, nie da się to przewidzieć również menedżerom w Gdańsku i Gdyni. Port w Elblągu będzie współpracował z Gdynią przy projekcie SONORA dla udrożnienia linii kolejowych, o których napisałem wcześniej, a także z Euroregionem "Bałtyk" i urzędami marszałkowskimi. Wystarczy?
Panie rapaport, dlaczego nie zapyta mnie o to jak cywilizowany człowiek, drogą mailową. Uzyskałby Pan wszystkie informacji, które są Panu potrzebne, zamiast ujadać. Dodam jeszcze, że przedsięwzięcie, o którym mowa, jest realizowane z myślą o perspektywie i wyzwaniach dłogookresowych - na 30 lat do przodu. W przypadku dalszych pytań zapraszam do kontaktowania się za pośrednictwem serwisu www. baltic-ukraine. com/pl - do tego on służy. Pozdrawiam sceptyków i życzę udanej kampanii wyborczej
Losie słodki, jak ta Ukraina przetrwala te wszystkie lata bez transportu via Baltyk? Ze tez nie dostala zapasci ekonomicznej. Teraz to dopiero rozkwitnie. Wszystkie te autobusy, traktory i inne badziwie jak tylko bedzie moglo poplynac z Elblaga przekopem do Gdyni - nastapi oczekiwany cud gospodarczy. Tylko jaki?
Czy to możliwe, że dyżurni przeciwnicy przekopu sa agentami KGB?; ) Bo ja nie wierzę, żeby elblażanie byli aż tak głupi żeby być przeciw rozwojowi własnego miasta!!!
PiSior, tobie jak kazdemu PiSiorowi wszystko kojarzy sie z KGB i teoria spiskowa dziejow? Pomysl PiSuarze o pseudorozwoju jaki twoja partyja jedynie sluszna dala Polsce i zamknij sie na zawsze.
A przeciwnicy przekopu nie sa rownowazni z przeciwnikami rozwoju miasta. Chodzi cepie tylko o skutecznosc inwestycj? Kapewu? Po co, prosty czlowieczku, wydawac grube miliony na cos co nigdy nie spelni planowanych (czyt. wyimaginowanych) funkcji? Inwestycja ma sie do rzeczywistosci jak elektrownia jadrowa w Zarnowcu. Wydamy kase na przekop i bedziemy patrzec jak piekne sie zamula i marnieje na przestrzeni kolejnych lat rozwoju. Dotarlo??!!
Panie Łaginow, odpowiedz Pan na bardzo proste pytanie i skończmy tę jałową dyskusję, kopać czy nie kopać: kto jest lub ma być płatnikiem tej inwestycji? Już ktoś o to pytał, ale nikt nie raczy odpowiedzieć.
krejzi ty chamski pomiocie elblaskiej zaściankowości i krótkowzroczności!!! Ty i tobie podobni jesteście kompletnie porąbani!!! Jak można być przeciwko budowie kolejnej drogi do własnego miasta!? Może ktoś z was jeszcze stwierdzi że ten przekop zaszkodzi Elblągowi?! Martwicie sie pieniędzmi? To niech dotrze do waszej świadomości, że to nie sa pieniadze z budżetu miasta i że nie dostaniemy tych pieniedzy na inne inwestycje!!! Jeszcze rozumiem, gdybyście byli chociaż pseudoekologami i byli przeciw przekopowi z powodu biednych kwiatków i robaczków! Zrozumcie jak państwo nie wyda tych pieniedzy na przekop, pójda one do innych czesci kraju gdzie żyją mądrzejsi ludzie którzy wiedzą że inwestycje w infrastrukturę to inwestycje w lepsza przyszłość!!!
Szanowny Panie zPiSkowiec,Szanowny Pan Jakub Łoginow, kopać, ale prace rozpocząć od nowo wybudowanego nabrzeża i to na 4 metry głębokości. Mam nadzieję,że do wiosny pogłębiony będzie tor wodny do Stawy Elbląg.O ile trzeba pogłębić jest na stronie http://www.rafzen.pl/Kulas/wiecejbatymetrii.html Z poważaniem Jerzy Kulas
do krejzi. nazwa adekwatna do tego co wypisujesz. jestes bardziej zamulony niz ten przekop, prawdziwa v kolumna.