A moim zdaniem... (od najstarszych)
Pokazuj od
najnowszych
najnowszych
Największe
emocje
emocje
Oczywiście kopać trzeba. Wowkę radzę zaprzęgnąć do łopaty i wyznaczyć mu normę 300 %. Lepsze to dla niego niż wyrok za działalność antypaństwową - bo tak należy
interpretować wyskoki przeciwników przekopu.
To dobrze, że takie merytoryczne wypowiedzi znalazły się na portalu.
Kanał jest bardzo potrzebny Elblągowi i regionowi. To nie ulega najmniejszej wątpliwości. Są pozytywne ekspertyzy, profesjonalne głosy o celowości obiektu. Są środki na inwestycję, która szybko wpłynie na gospodarcze ożywienie tej części biednego regionu. Skorzystają też mieszkańcy, turyści, słaba gospodarka.
Dyskusje krytyczne i pieniackie to szkodnictwo najwyższego kalibru. Odnoszę wrażenie, że są tacy, którzy lubią dyskutować bez argumentów. Ot tak, dla wiwatu. Bo komuś można naubliżać, kogoś zignorować lub wyszydzić. Proszę zauważyć, że ci pseudo-przeciwnicy to ludzie bez pojęcia, siedzący w Internecie i szukający okazji do głupich uwag.
". .. Wielu o przekopie mówiło, wielu pisało, jeszcze więcej uwierzyło w jego magię rozwojową – szczególnie dla Elbląga, wielu budowało już wcześniej na tej iluzji własne pomniki, jeszcze inni – swoją pomyślność i karierę, wielu już zarobiło na pisaniu projektów i opinii, ale też wielu utraciło w tym przedsięwzięciu dobre imię, bałamucąc własnymi snami… jeszcze wielu więcej. Wielu przekonywało tych bardziej opornych projektowi, zapewniało kwitnący rozwój Elbląga i Zalewu Wiślanego czyniąc jednocześnie miasto… morskim portem!
. .. "
". .. Gdy kilkanaście dni temu z wizytą wpadł do Elbląga Prezydent RP, dumnie pokazano mu kawałek portu morskiego, nie wspominając o pojawiających się zagrożeniach w planach budowy przekopu. A kilka dni później, nikt z orędowników przekopu, nie zdementował jednak szokującej informacji, że Kanału przez Mierzeję… nie będzie! Nawet nie sprawdzono, skąd i od kogo wyszła ta informacja! Aż tu nagle, pan Jerzy Wcisła informuje ponownie / choć to prawdopodobnie od niego wyszła ta szokująca wiadomość /, że Kanał nie zagraża Mierzei, i za wszelką cenę stara się zapewnić elblążan, że idea jest słuszna i przekonać społeczność Krynicy Morskiej, która ma spore obawy, bo jest sceptycznie nastawiona do przekopu i przekształcenia części Mierzei w wyspę. ."
Odnoszę wrazenie, że co niektórzy nie zwracaja uwagi na otaczającą nas rzeczywistość i nie zdążyli zauważyć, że czasy kiedy lansowano jedynie słuszną prawdę, a wszyscy myślący inaczej oskarzani byli "warcholstwo", "pieniactwo" minęły. Oczywiście mozna mieć problemy z dostosowaniem się do nowej, wolnej co do poglądów i dyskusji rzeczywistości. Niemniej jednak zasady dobrego wychowania polegajace na szacunku do ludzi wyrażajacych odmienne opinie obowiązują i dobrze byłoby, gdyby znalazłły swoje odzwierciedlenie w postach. Nie wszyscy jesteśmy fachowcami, nie wszyscy posiadamy wstarczające informacje do formułowania czasami bardzo zasadniczych sądów, jednak wszyscy mamy prawo do wrażania własnych opinii.
Szanowni Państwo jak pogodzić zwolenników i przeciwników przekopu przez Mierzeję Wiślaną.
Podczas konferencji w Gdańsku naukowcy referujący lojalnie podkreślili,że z przekopu na pewno nie będą korzystać jachty pełnomorskie, ponieważ zalew jest za płytki dla nich, a żeglowanie torami wodnymi nie należy do przyjemności. Tu naukowcy byli zgodni. Natomiast rozbieżne zdanie na temat skutków przekopu na mierzeję i zamulanie toru wodnego po stronie Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego mieli naukowcy referujący temat i naukowcy z sali. Szanowni Państwo proponuję pogodzić wszystkich i rozpocząć inwestycję od Zalewu Wiślanego, a konkretnie od portu w Suchaczu. Planowany tor wodny dla przekopu w części Zalewu Wiślanego ma mieć 4,0 metry głębokości przy średnim stanie wody i 60,0 m szerokości w dnie. Port Suchacz został pięknie odremontowany otrzymał bardzo mocne nabrzeże zajrzyj na http://www.zalewwislany.pl/zalew-wislany/suchacz-z-zamkiem oraz na http://www.rafzen.pl/Kulas/Mapki/port.JPG Nabrzeże w Porcie Suchacz nie jest w pełni wykorzystane, ponieważ podejście jest za płytkie.cdn
dc
Moja propozycja pogodzenia wszystkich rozpocząć inwestycję przekopu od wykonania 1100 metrów toru wodnego -Port Suchacz -Zielona Latarnia jako docelowa część inwestycji przekopu. Wykonując tak dużą inwestycję w Suchaczu inwestor musiał otrzymać wszystkie niezbędne pozwolenia w tym również i od ekologów. Po wykonaniu tego odcinka wyjaśni się sprawa praktycznie czy tory wodne na Zalewie będą zamulane, a przy okazji Port Suchacz otrzyma podejście do portu z głównego toru wodnego o parametrach dla wszystkich jednostek mogących wpłynąć na zalew. Kiedy zwolennicy i przeciwnicy przekopu, naukowcy, oraz specjaliści ekonomiczni ze strony www. baltic-ukraine. com zaczną kopać- nic nie przeszkadza rozpocząć inwestycje. Z poważaniem Jerzy Kulas
Panie Dyrektorze Jerzy Wcisła pieniądze na tę inwestycje są zaplanowane w budżecie na ten rok. Ma Pan możliwość pozyskania wielu zwolenników tylko inwestycję trzeba rozpocząć i zakończyć w tym roku. Z poważaniem Jerzy Kulas
Jak widać i czuć wbrew pobożnym (bo przedmiotowego i logicznego uzasadnienia brak) - kanał nie stanowi ŻADNEGO zagrożenia dla Mierzei Wiślanej. Natomiast ona i jej mieszkańcy stanowią przeogromne zagrożenie dla JEJ samej i Kanału, który nie sądzę aby kiedykolwiek powstał wobec mizerii potrzeb, miałkości argumentów przeciw i smutnym perspektywom, które ma do zaoferowania władza samorządowa, tego tak pięknego miejsca pt "ZALEW WIŚLANY z przyległościami"
Na dawnych mapach to więcej by ło dziur na mierzei n nic się nie działo. Kanał spowoduje lepszą wymmiane wody.