Uwaga, lina na drodze!

12
18.09.2007
Nietypową kolizję spowodował 46-letni Władysław K. Chciał ciągnikiem wyciągnąć z pola samochód. Do tego celu użył metalowej liny, która przegradzała całą szerokość jezdni. Wbił się w nią jadący skodą fabią elblążanin. Kierowca ciągnika uciekł z miejsca zdarzenia.
Pan WÅ‚adysÅ‚aw – jak siÄ™ później okazaÅ‚o nietrzeźwy - pomagaÅ‚ wyciÄ…gnąć ciÄ…gnikiem z pola samochód. Do tego celu użyÅ‚ metalowej liny. Lina nie byÅ‚a w żaden sposób oznakowana np. czerwonÄ… chorÄ…giewkÄ… i podczas wyciÄ…gania pojazdu przegradzaÅ‚a całą szerokość jezdni. Na nieszczęście nie trzeba byÅ‚o dÅ‚ugo czekać. Na tÄ™ linÄ™ najechaÅ‚ samochodem mieszkaniec ElblÄ…ga, który nie spodziewajÄ…c siÄ™ przeszkody na drodze, wbiÅ‚ siÄ™ w niÄ… skodÄ… fabiÄ…. Samochód zerwaÅ‚ linÄ™, która na szczęście znajdowaÅ‚ siÄ™ nisko i uszkodziÅ‚a tylko podwozie auta i lusterka zewnÄ™trzne. Gdyby byÅ‚a wyżej, kierowca skody mógÅ‚by mieć poważne kÅ‚opoty. Sprawca kolizji, 46 – letni WÅ‚adysÅ‚aw K. uciekÅ‚ ciÄ…gnikiem. ZostaÅ‚ zatrzymany przez policjantów z WilczÄ…t. Badanie alkotestem wykazaÅ‚o, że ma ponad 0,5 promila alkoholu w wydychanym powietrzu. Teraz odpowie za jazdÄ™ w stanie nietrzeźwoÅ›ci i spowodowanie kolizji.
A

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Za spowodowanie kolizji to owszem ale za jazde pod wpływem alkoholu po polu ustawodawca nie przewiduje kar.Jeśli udowodni że jechał ciągnikiem tylko po polu lub prywatnej drodze gruntowej będącej częścią pola to nic za to nie grozi.Jestem zdecydowanym przeciwnikiem jazdy pod wpływem alkoholu i innych narko środków i nie bronie tego rolnika ale wiadomym jest że po polu to nawet dziecku można dać prowadzić auto lub traktor bez konsekwencji prawnych.
(2007.09.18)

info

0  
  0
Nie jestem pewien, ale tak chyba nie do końca można beż żadnych konsekwencji. Praca w stanie nietrzeźwym np. na tokarce też jest chyba karana. ..a jakby nie patrzeć pole jest miejscem pracy rolnika ;)
Krystus (2007.09.18)

info

0  
  0
Praca w zakładzie to co innego.Pole rolnika jest prywatne i nawet jak był na nie swoim polu to nie ponosi konsekwencji prawnych.Rolnik ma tę pozytywną strone że godziny pracy sam sobie ustala a tak naprawde to jest 24 godziny na dobe w swojej pracy i nie można go ukarać jak po wypiciu 4 piw wejdzie do obory i nakarmi zwierzaczki bo to jego praca albo będzie naprawiał traktor i popijał piwkiem bo to jego praca albo obliczał w domu przy stole koszty jakie ponosił w ostatnim roku bo to jego praca i przy tym obliczaniu pił sobie drinka.Rolnicy i tak mają ciężką prace a tu chłopina chciał dobrze ale nie wyszło.0,5 promila to pewnie wypił 2 piwka i chciał pomóc.Przypominam że nie popieram jazdy po alkoholu ale ten przypadek jest dyskusyjny i myśle że nasz "wysoki sąd" weźmie to pod uwage i da ostrzeżenie.Co do spowodowania kolizji to nie pomyślał troszke jednak stało sie i ja bym tu widział max 100 zł mandatu.
(2007.09.18)

info

0  
  0
Cholerka ..... masz rację !!! Nic dodać nic ująć !!! :)
wk (2007.09.18)

info

0  
  0
Panie "Krystus", nie uważasz, że należy choć trochę wstrzemięźliwości i zdrowego rozsądku przy doborze nicka? A możeś prorok, czy cóś?
inkwizytor (2007.09.19)

info

0  
  0
a ja oporcz mandatu jeszcze bym zalozyl mu soprawe za uszkodzony samochod, czemu mamja mi podyzszac skladki oc z powodu buraka jakiegos
(2007.09.19)

info

0  
  0
Jak kolizja jest z nie twojej winy to ci nic nie podwyższą buraku jeden !!!! Nie nazywaj rolnika "burakiem" bo gdyby nie rolnicy to byś z głodu padł na pysk albo byś sie faszerował sztucznym żarciem a nie naturalnym buraku!!!!!
(2007.09.19)

info

0  
  0
Mówisz o tym ścierwie ktore produkuje dzisiejszy rolnik!?Juz ich swinskiej gorki nikt nie chce jesc ale to dlatego ze to prawdziwe scierwo nafaszerowane swiństwem.
(2007.09.19)

info

0  
  0
Aby rozwiać wszelkie niejasności proszę poczytać Kodeks Karny: Art. 178a. § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. § 2. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego, prowadzi na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania inny pojazd niż określony w § 1, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. § 3. (skreślony) Jak wiadomo ciągnik rolniczy jest pojazdem mechanicznym (zgodnie z orzecznictwem Sądu Najwyższego)
G (2007.09.20)

info

0  
  0
Gratuluje dobrego samopoczucia i "dobrego serca"gościowi proponującemu 100 zł mandatu i ostrzeżenie dla pijaczka kierującego ciągnikiem.Zamiast komentarza proponuje mu wycieczkę motorem w tamte okolice z nadzieją nawiązania bliższej znajomości z metalową linką ,przeciągniętą w poprzek drogi.Może wówczas toczący się po asfalcie kask z wiadomą zawartością skłoni go do zweryfikowania tej światłej myśli "może troszkę nie pomyślał".
OCZYmm (2007.09.20)

info

0  
  0