55
08.07.2006

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
ekomicznie uzasadnionym rozwiazaniem jest stanowisko portiera dla profesora, a i nad tym był molał
srell (2006.07.08)

info

0  
  0
Uwazam ten akwedukt za kompletna bzdurę,ale nie jestem profesorem,wiec nie bede sie wychylal.
alfik45 (2006.07.08)

info

0  
  0
i minie 100 lat i dalej będą gadać aż miasto umrze.
ducat14 (2006.07.08)

info

0  
  0
POLECAM ŚWIETNY ARTYKUL W mAGAZYNIE eLBLASKIM NR 2 NA TEMAT PRZEKOPU mIERZEI wISLANEJ pana Krzysztofa Figla- uniezależnienie sie od kaprysów Rosji, to koniecznośc.
(2006.07.08)

info

0  
  0
ruska konepcja jakaś? a może tunel wykopią pod mierzeją, dlaczego coś co jest oczywistością sabotują pseudonaukowy od sześciu boleści!!!
profesor prawdziwy (2006.07.08)

info

0  
  0
MOST POWIETRZNY-BALONOWY, statki należy przywiązać do balonów i tymi balonami w powietrzu nad ziemią będą fruwać, atrakcja turystyczna niebywała, ruch samochodowy bez zmian, taka jest moja koncepcja, jako profesor prowadzę badania nad tym już 30 lat, narazie mam jeden balon nadmuchany rosyjskim czystym powietrzem!!!
profesor doktor pilot (2006.07.08)

info

0  
  0
przekop jest koniecznością i zamiast dyskutować w nieskończonośc trzeba powołać zespól fachowców, a nie laików i wziąć się do roboty, pomogą napewno pieniądze z Unii
(2006.07.08)

info

0  
  0
Dlaczego zaden naukowiec nie zaproponuje przekopu na wschod od miejscowosci Piaski? Tam nie trzeba budowac mostu i mozna zaczac od np szerokosci 20m i glebokosci 2,5 do 3m. Przy takim rozwiazaniu zmiany ekologiczne bylyby minimalne i niepotrzebna jest sluza. Koszty spadaja dramatycznie. Pan profesor zapomina rowniez, ze taki "akwedukt" musi byc obslugiwany przez operatorow i bedzie potrzebowal duzo energi elektrycznej do obslugi. Do tego konserwacja( wymiana silnikow, mechanizmow) podrozy koszty. Oplata za przebycie takiej drogi okaze sie za wysoka. Ruch statkow nie ozywi sie. Jesli wykonany zostanie maly przekop, umozliwi on ruch jachtow i malych jednostek np. turystycznych. W miare wzrostu ruchu mozna bedzie tor poglebiac i poszerzac. Tak dzieje sie z kanalami panamskim i suezkim. W miare zapotrzebowania sa poszerzane i poglebiane. Wtedy nie byloby problemy z uzyskaniem finansowania powiekszenia toru wodnego. Czyli koszty teraz minimalne i dobra perspektywa rozwoju. Mysle rowniez, ze oddalenie przekopu od ujscia Nogatu i delty Wisly ograniczy jego zamulanie. Czekam na opinie naukowcow i ewentualna krytyke tej koncepcji.
eltorus (2006.07.08)

info

0  
  0
Eltorusie moim zdaniem masz rację będzie taniej,środowisko mniej ucierpi,a Elbląg zacznie zarabiać.Jednak nie można zapomnieć o drogach dojazdowych do miasta.Dobry szybki dojazd i port jaki by nie był,przyciągnie może inwestorów.Pozwoli na rozwinięcie naszych Elbląskich przedsiębiorstw.Mam 2 synów są w Angli,mają pracę i niechcą wracać do ładnego elbląskiego zadupia.Jak tak dalej będzie to kto żyw wyjedzie i komu wtedy ten port,ładne ulice? Starym? po co?
tatko (2006.07.08)

info

0  
  0
...to zes ich nie wyksztalcil tatku po prostu. teraz chlopaki musza szorowac talerze na zmywakui ci przeklinaja pewnie. to przykre, nie jest Ci wstyd?
inny_tatko (2006.07.08)

info

0  
  0