33
09.06.2006

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Do przeciwników przekopu. Może macie racje? Ale proszę o konkretne argumenty przeciw, a nie ogólne hasła jak ekologia czy ekonomia. Moim zdaniem pora na merytoryczną dyskusje między fachowcami ,poważne opracowanie tematu i decyzją za lub przeciw. Ale to powinno się na poziomie ekspertów, a nie w komentarzach na Portelu. I jest to rola samorządów.
Woj.Ławrynowicz (2006.06.10)

info

0  
  0
Do P. W.Ł. A kto w/g Pana reprezentuje poziom eksperta w naszym mieście? Od siebie dodam, że w Elblągu mieszka 2 hydrotechników, z tego 1 na stałe. Naprawdę uważą Pan, że dyskusja w sprawie przekopania mierzei ma się odbyć w gronie ekspertów z samorządów? O ile mi wiadomo, to urzędy gmin zakończyły komponowanie funkcji budowniczych budowli wodnych na poziomie instruktorów melioracji wodnych. A może wójtowie lub burmistrzowie mają wydać miarodajną ocenę techniczno - ekonomiczną tego drobnego przedsięwzięcia?
red (2006.06.11)

info

0  
  0
Do Red. Źle zostałem zrozumiany fachowcy powinni być na wysokim poziomie naukowcy,ekonomiści,ekolodzy i inżynierowie. Zespół taki powinny powołać, samorządy dwóch województw i Elbląga. Grupa ta powinien zweryfikować prace zespołu profesora Jednorała i wydać decyzję czy kopać,czy zaniechać tej inwestycji. Opierając się na badaniach i wyliczeniach ,a nie na sloganach i przypuszczeniach
Woj.Ławrynowicz (2006.06.12)

info

0  
  0
KOPAĆ , KOPAĆ , KOPAĆ . Przeciwników ja mogę skopać-----żartowałem . Jestem za przekopem .
bufor (2006.06.12)

info

0  
  0
Ja uważam, że doktorek ma racje! Lepiej wydać te kilkanaści milionów złotych i uniezależnić się od Rosji od jej kaprysów. Taki kanał to może i jest olbrzymi wydatek, ale napewno można starać się o dofinansowanie z UE, a poza tym to przyniesie wiele korzyści np nowe miejsca pracy, inwestycje, rozwój turystyki. A jeżeli tego nie zrobimy to kto wie może za kilka lat Rosja walnie nam takie warunki że Polska przez wiele wiele lat się nie podniesie. Dlatego jeżeli tylko powstanie jakaś grupa ludzi walcząca o ten pomysł to ja z chęcią pomoge).
misio1986 (2006.06.12)

info

0  
  0
Do misio 1986 i innych zwolenników:Oto przybliżony koszt przekopu i słowa pana profesora Tadeusza Jednorała z 27 maja 2006r strona http://66.249.93.104/search?q=cache:XAJwyfZVDj4J:prabuty.naszemiasto.pl/wydarzenia/606410.html+profesora+Tadeusza+Jednora%C5%82a&hl=pl&gl=pl&ct=clnk&cd=1 „...Dziś koszty budowy ocenia się na ok. 50 mln euro( czyli nie jest to koszt kilkunastu milionów). - Część pieniędzy możemy dostać z Unii Europejskiej - zaznacza profesor...” tak więc nie jest to robótka na drutach cioci Kamci!! Zespół profesora pracował w latach 70-tych i 1992-95r chyba wiele się zmieniło od tamtej pory?
Lew 1968 (2006.06.12)

info

0  
  0
Do LWA: kilka lat temu grupa inżynierów elbląskich zajmujących sie przez lata pracy robotami pogłębiarskimi na zalewie i ochroną brzegów morskich, tudzież innymi drobnymi budowami portów - na pytanie pewnego dziennikarza, ile takie przekopanie z grubsza by kosztowało - po paru dniach wyliczeń wyszło im, że coś około 200 milionów złotych. Co, jak pewnie zgodzisz się ze mną, zmierza w okolice wymienionych przez Ciebie 50 mln euro. Jak słusznie zauważył Pan Ł. portel nie jest dobrym miejscem dla tej dyskusji. Zabierają tu głos osobnicy nie mający najmniejszego pojęcia nie tylko o skali problemu. Gadają, bo nie biorą za to odpowiedzialności, są anonimowi. Nie zamierzam tu rozpisywać się zbyt długo. Na teraz chcę jedynie zaznaczyć, że każda budowla, niezależnie od jej charakteru i przeznaczenia, by mogła pełnić swoją zakładaną funkcję, musi być eksploatowana i konserwowana, niestety. A to oznacza, że drobne 50 mln euro wystarczy co najwyżej do odbioru. Ile dalej, warto chwilę pomyśleć.
red (2006.06.12)

info

0  
  0
Słyszałem, że ponoć jeden nowy elbląski tramwaj ma kosztować ponad 5 milionów zł. Dużo czy mało te 50 milionów euro (ile kosztuje jeden samolot bojowy?). A w opracowaniu grupy prof. Jednorała są przedstawione dwie prognozy rozwoju regionu 1- z przekopem i 2- bez przekopu. I ta druga niestety się sprawdza. Bezrobocie , stagnacja, wyludnienie, słaba struktura portowa i słabo rozwinięty biznes turystyczny. A propos zmian ,wiele obliczeń, badań i opracowań trzeba powtórzyć.
Woj.Ławrynowicz (2006.06.12)

info

0  
  0
Moi mili przedmówcy a ja zastanawiam się jak to jest ,że pewien pan uparł się przekopać Mierzeję i od 1972r nic mu nie wychodzi? Jak to jest że ci wszyscy których do tej pory napotykał na swojej drodze nie zdołał ich przekonać do przekopu? Czyżby ci wszyscy „INNI” jednak nie widzieli tego co widzi pan profesor? A może to absurdalny pomysł i ci „INNI” mają rację nie sądzicie? Panie W.Ł czy nie podobnie jest z Osadą Truso- nasuwa mi się tu kawał o psie ogrodnika!!!
Lew 1968 (2006.06.13)

info

0  
  0
Do RED zgadzam się z Tobą w całości , że kwota ta może nawet podwoić się .Należy więc zastanowić się czy jest ekonomiczne uzasadnienie by kopać!? Zgadzam się również ,że gdyby jeden jełop z drugim miał się podpisać pod tym co pisze to może przez chwilkę by się zastanowił co pisze A tak mamy podżegaczy siejących propagandę wprowadzająca mętlik w głowach porządnym ludziom i żerująca na ich naiwności, nie zdziwiłbym się że jest to jedna i ta sama osoba cały czas. Nie łudźmy się przekop nie spowoduje bumu przemysłowego!!!! Do tego potrzebni są inwestorzy i przyjaźni urzędnicy, politycy z wizją , czyści i młodzi!!! Przyszedł czas na młodych!!!
Lew 1968 (2006.06.13)

info

0  
  0