A moim zdaniem... (od najstarszych)
Pokazuj od
najnowszych
najnowszych
Największe
emocje
emocje
To pomysl [...] czy jest sens jesli pozyskiwane sa pieniadze z UE na rozbudowe elblaskiego portu, a zdrugiej strony tez za fundusze unijne zamyka sie droge wodna dla portow zalewu wislanego. To sie nadaje do smiechu warte. Most ktory ma laczyc, dzieli i staje sie przeszkoda!
A ja dodam, iz niedawno do gdanska z elblaga, wlasnie przez szkarpawe trasportowany byl, ogromna barka, ladunek wagi okolo 120 ton.
Podczas Dni Hanzy przeczytałem w ultce reklamowej, że po 1600 roku wskutek zapiaszczania toru wodnego do Elbląga przegrał on jako miasto i port z Gdańskim, to zastanawiające, że potomkowie holendrów i niemcy się poddali biorac pod uwagę ogrom przeprowadzonych prac melioracyjnych a tylko my budujemy port w ten sposób, że Kapitanet Portu będzie po drugiej stronie rzeki tuż za mostem Unii Europejskiej. Ja mam pytanie czy statki do portu elbląskiego będą wpływały na wstęcznym biegu rufą w kierunku portu czy dopiero opuszczając port elbląski będą płyneły w opisany wyżej sposób, bo jakoś sobie nie mogę wyobrazić jak podnad 100 metrowy mam nadzieję ,że pełnomorski stek dokona zwrotu na rzece Elbląg
Do tego sluza baseny portowe, ktore juz sa,i beda rozbudowywane
Do djrybaka. Jakie baseny portowe zapewnią obrót 100 metrowego statku? Rozbudowywane są baseny dla jachtów i kajaków. Tak naprawdę to barki mogą obracać się naprzeciw elewatora przy kanale Jagielońskim. A jeżeli w transporcie wodnym ładunek 120 ton jest olbrzymim, to co powiesz na barki z węglem i piaskiem po 800 ton. Pływają dosyć często. A czy ten ogromny ładunek 120 ton miał naprawdę aż 100 metrów, żeby most mógł mu zaszkodzić? Zresztą masa 120 ton jest bez problemu transportowana drogami i koleją. Chyba, że jest problem z gabarytami.
A może ten most jest bardzo dobrym przemyślanym rozwiązaniem władz Elbląga? Chodzi o to, aby barki z Kaliningradu nie mogły przepłynąć do Gdańska, ani Wisłą do całej Polski i Europy. Dzięki temu będą musiały być rozładowane w Porcie Morskim w Elblągu. A z tego, to Elblążanie będą mieli same korzyści.
Dowiedziałem się, że prawdopodobnie istnieje rzeczywisty problem - nie ten wyborczy. Most ma podobno być stały, a nie podnoszony. Prześwit 12 metrów. Jest to prześwit za mały dla jachtów pełnomorskich. Czyli zachodni turyści i polskie jachty nie będą mogli przepłynąć z Gdańska na Zalew. Może ktoś coś wie na temat ograniczeń wysokości w innych punktach tej trasy?