17
24.08.2005

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
To pomysl [...] czy jest sens jesli pozyskiwane sa pieniadze z UE na rozbudowe elblaskiego portu, a zdrugiej strony tez za fundusze unijne zamyka sie droge wodna dla portow zalewu wislanego. To sie nadaje do smiechu warte. Most ktory ma laczyc, dzieli i staje sie przeszkoda!
(2005.08.24)

info

0  
  0
A ja dodam, iz niedawno do gdanska z elblaga, wlasnie przez szkarpawe trasportowany byl, ogromna barka, ladunek wagi okolo 120 ton.
djrybak (2005.08.24)

info

0  
  0
Podczas Dni Hanzy przeczytałem w ultce reklamowej, że po 1600 roku wskutek zapiaszczania toru wodnego do Elbląga przegrał on jako miasto i port z Gdańskim, to zastanawiające, że potomkowie holendrów i niemcy się poddali biorac pod uwagę ogrom przeprowadzonych prac melioracyjnych a tylko my budujemy port w ten sposób, że Kapitanet Portu będzie po drugiej stronie rzeki tuż za mostem Unii Europejskiej. Ja mam pytanie czy statki do portu elbląskiego będą wpływały na wstęcznym biegu rufą w kierunku portu czy dopiero opuszczając port elbląski będą płyneły w opisany wyżej sposób, bo jakoś sobie nie mogę wyobrazić jak podnad 100 metrowy mam nadzieję ,że pełnomorski stek dokona zwrotu na rzece Elbląg
Piotr (2005.08.24)

info

0  
  0
Do tego sluza baseny portowe, ktore juz sa,i beda rozbudowywane
djrybak (2005.08.24)

info

0  
  0
Do djrybaka. Jakie baseny portowe zapewnią obrót 100 metrowego statku? Rozbudowywane są baseny dla jachtów i kajaków. Tak naprawdę to barki mogą obracać się naprzeciw elewatora przy kanale Jagielońskim. A jeżeli w transporcie wodnym ładunek 120 ton jest olbrzymim, to co powiesz na barki z węglem i piaskiem po 800 ton. Pływają dosyć często. A czy ten ogromny ładunek 120 ton miał naprawdę aż 100 metrów, żeby most mógł mu zaszkodzić? Zresztą masa 120 ton jest bez problemu transportowana drogami i koleją. Chyba, że jest problem z gabarytami.
wydawca (2005.08.25)

info

0  
  0
A może ten most jest bardzo dobrym przemyślanym rozwiązaniem władz Elbląga? Chodzi o to, aby barki z Kaliningradu nie mogły przepłynąć do Gdańska, ani Wisłą do całej Polski i Europy. Dzięki temu będą musiały być rozładowane w Porcie Morskim w Elblągu. A z tego, to Elblążanie będą mieli same korzyści.
optymista (2005.08.25)

info

0  
  0
Dowiedziałem się, że prawdopodobnie istnieje rzeczywisty problem - nie ten wyborczy. Most ma podobno być stały, a nie podnoszony. Prześwit 12 metrów. Jest to prześwit za mały dla jachtów pełnomorskich. Czyli zachodni turyści i polskie jachty nie będą mogli przepłynąć z Gdańska na Zalew. Może ktoś coś wie na temat ograniczeń wysokości w innych punktach tej trasy?
czytacz (2005.09.02)

info

0  
  0