58
06.02.2025

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Super pomysł. Byle nie za dużo tych turystów- miejscowości nadzalewowe są cudowne takie jakie są teraz, szkoda byloby to zadeptać...
t u66i (2025.02.06)

info

5  
  9
W aktualnej sytuacji tak ekonomicznej jak i organizacji turystyki tzw. reaktywizacja Kolei Nadzalewowej nie leży w interesie żadnej z gmin położonych nad Zalewem Wiślanym. Formuła tej kolei wyczerpała się w początkach lat dwutysięcznych. Praktycznie zainteresowanie z korzystania z tej linii malało z każdym rokiem. U podstaw jej powołania było zapewnienie transportu przedsiębiorstwom działającym na tym terenie. W drugiej kolejności była to poprawa komunikacji mieszkańców z tych terenów. Te cele istniały też w latach powojennych, gdy funkcjonowały tam zakłady, głównie w Tolkmicku, ale też w Suchaczu, Kadynach oraz w Braniewie. Po zmianach zakłady te upadły, a komunikacja kolejowa straciła na znaczeniu wskutek rozwoju transportu samochodowego. Ponadto po transformacji Polacy masowo przesiedli się na własne samochody. Próby wykorzystania turystycznie tej trasy kolejowej nie wykazały większego zainteresowania. Praktycznie ta Kolej tkwi wyłącznie we wspomnieniach, a jedynie nostalgia wciąż napędza wolę jej reaktywacji.
Parduch (2025.02.06)
Reaktywacja kolei nad zalewowej pobudzi turystykę w naszym regionie. Więc do dzieła Janusze gospodarki i polityki.
Kocham Wysoczyznę (2025.02.06)
@Lalek - Nie sklamruje niczego, kolej nadzalewowa nie ma szans na rentowność. Jaki cel miałaby reaktywacja tej kolei, jaka to byłaby klamra? Dwa trzy kursy dziennie niemal puste? Niech lolki i lulki sobie sami reaktywują i klamrują.
(2025.02.06)
@Parduch - Ślicznie, wręcz perliście. Ciekaw jestem co ''napedzało wolę reaktywacji '' władz Olsztyna na linii Braniewo - Olsztyn. Formuła kolei sie nie wyczerpała ? Komunikacja kolejowa nie straciła na znaczeniu wskutek rozwoju transportu samochodowego ? Polacy nie przesiedli sie na własne samochody ? Masz nas za głupich ?
(2025.02.06)
@Kocham Wysoczyznę - Jeśli "kochasz" Wysoczyznę zrób coś dla niej, reaktywuj tę kolej dla własnej i kilku innych mitomanów przyjemności. Janusze biznesu i gospodarki (jak to określasz) kierują się w swoich działaniach chęcią zysku a nie wyrzucaniem pieniędzy na przedsięwzięcia nierentowne, niemające szans na powodzenie. To ty jesteś typowym Januszem siedzącym z piwkiem przed klawiaturą i wspominasz czasy swojej młodości nie mając pojęcia o realiach. Pobudź mózg do myślenia, idź na spacer, dotleń się.
(2025.02.06)
@Lalek - Zapytaj w PKP, bo to w ich kompetencji jest jej uruchomienie.
Ploterek (2025.02.06)
Mam dla was hasło reklamowe " Zalew Wiślany - woda bardziej zielona niż zupa ogórkowa"
Tantiemy na konto (2025.02.06)

info

8  
  2
@Lalek - Serio? Ciągle ta tęsknota za koleją nadzalewową. Idźcie wy obejrzeć jak wygląda stan tego torowiska i dajcie sobie w końcu spokój. " 77-kilometrowy odcinek między Orzyszem a Biskupcem, który przez lata nie był utrzymywany przez PKP PLK Po podzieleniu długości tego odcinka przez planowaną na remont sumę okazuje się, że osiągamy koszt 11 mln zł!!! za kilometr jednotorowej, niezelektryfikowanej linii. ". Sam odcinek Elbląg - Suchacz to koszt ok 100 mln pln!!! Kto za to zapłaci? Kiedy taka inwestycja się zwróci? Jeden pomnik kaczyzmu już mamy na mierzeii i wystarczy
Tak to widzę (2025.02.06)
"Nie w miejscu torów tak jak w wielu miejscach w Polsce jak i w Europie zostanie pociągnięta droga rowerowa, która będzie nosiła nazwę Nadzalewowa Droga Rowerowa w miejscach starych stacji bedą MOR. " - Skopiowałeś mój pomysł ale Ci wybaczam. Bardzo Cię polubiłem Ryśku. Wszystkie Ryśki to fajne chłopaki
Elbląg piękne miasto (2025.02.06)