182
27.03.2023

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
@Marcin40 - Podsumowanie marzeń dyrektora Zglińskiego o porcie feederowym w Elblągu. "Mówi się też o przekształceniu portu w Elblągu w tzw. port feederowy dla Gdańska i Gdyni. To zjawisko widywane na świecie, które polega na tym, że wielkie porty morskie współpracują z siecią blisko położonych mniejszych portów. - W przypadku Elbląga to nie ma sensu z uwagi na dobre połączenie drogowe i niewielką odległość. Wygodniej i taniej można transportować kontenery z wybrzeża do Elbląga samochodami - powiedział "Rzeczpospolitej" zastrzegający anonimowość członek zarządu trójmiejskiego portu. oprac. Paweł Orlikowski 04.10.2019 8:09"
GłębokaMyśl (2023.03.28)
Gdyby port był np. w Jagodniku czy Nabrzeżu nie byłoby problemu
(2023.03.28)

info

1  
  0
@GłębokaMyśl - Tak pokazuje to dosadnie jakiego dyletanta mamy na stołku Dyrektora portu Elbląg. Uściślając wygodniej i taniej jest, bez można bo to codzienna obsługa elbląskich importerów z Elbląga - czas teraźniejszy - wozić kontenery z Gdańska / Gdyni do Elbląga. Facet z zarządu portu trójmiejskiego musi to mówić to anonimowo, żeby ze stołka nie polecieć. Może kiedyś dojdziemy do takich absurdów, oby nie, gdzie skończy się limit CO2 przypisany danemu przedsiębiorcy i konieczny będzie zestaw taczek albo riksza rowerowa będzie grana, trzeba będzie wozić towar ręcznie :)
Marcin40 (2023.03.28)
@redaktor - @redaktor, można przedstawiać tylko te fakty, które są korzystne dla którejś ze stron sporu. Nie twierdzę, że Portel. pl jest nierzetelny, ale jeśli któryś z czytelników chciałby dodać cos od siebie przytaczając np. : "kolejnych 10 faktów" to chyba warto tego posłuchać a nawet opublikować. Jak i PiS tak i PO - a w zasadzie każda partia rzeczywistość przedstawia wybiórczo i w taki sposób aby przekonać do swojego punktu widzenia. Nie ma Pan monopolu na wiedzę a tym bardziej "jedyną prawdę"
Dżon Makenroł (2023.03.28)
@Marcin40 - "Przekop Mierzei Wiślanej może zwiększyć możliwości przeładunkowe Portu Gdańsk. Każdego roku zawija do niego kilkaset małych jednostek, które odpowiadają za ok.2-3 mln ton przeładowywanego ładunku. — Jeśli te 300 statków o zanurzeniu 4-5 m zostałoby przekierowanych do Elbląga, a w to miejsce zaczęlibyśmy przyjmować statki o zanurzeniu 8-10 m, to automatycznie znacznie zwiększymy przeładunki — mówi w rozmowie z Business Insider Polska prezes Portu Gdańsk Łukasz Greinke. " Ruch w porcie Gdansk rosnie z roku na rok. Wzrost w 2022 o 28%! A jak wiadomo najbardziej oplaca sie przyjmowac duze jednostki - stad logiczne staje sie przekierowanie mniejszych jednostek do innego portu. I tu sentator byc moze na tym bazuje, ale zaarowno on, jak i prezydent, jak i portel nie wypowiada sie o strategi dzialania na przyszlosc. Skad wziac na to pieniadze, a tu jest pies pogrzebany i sedno calego problemu.
Ferdek.Schichau (2023.03.28)
@Marcin40 - Wiedza GM podpowiada jej, że doszliśmy do tego poziomu absurdu za naszej NAJDROŻSZEJ władzuchny populizmu i socjalizmu.
GłębokaMyśl (2023.03.28)
@Dżon Makenroł - Zachęcam Pana w takim razie do przedstawienia dodatkowych faktów.
redaktor (2023.03.28)
@Ferdek.Schichau - "99 - metrowy statek o nazwie Barents wpłynął do kołobrzeskiego portu w sobotę po południu. To jednostka zbudowana w 2003 roku. Pływa pod banderą rosyjską. Jej ładowność to blisko 4500 ton. Barents przypłynął po wyprodukowany w jednej z polskich stoczni katamaran KCAT-5.Barents mieści się w górnych parametrach statków, które mogą wpływać do kołobrzeskiego portu (maksymalna długość, to 100 metrów, zanurzenie - 5,5 metra). Przypominamy, roczna liczba przeładunków w kołobrzeskim porcie to ponad 300 tys. ton. " Za portalem kołobrzeg nasze miasto. Zatem nie 300 tylko 700 takich jednostek musiałoby przejść przez parking dla TiRów.
GłębokaMyśl (2023.03.28)
@Ferdek.Schichau - Aż tak głębokiej wiedzy nie posiadamy, żeby stwierdzić, że port Gdańsk na ten moment odpycha jednostki o większym zanurzeniu bo im małe statki robią korek. Dywersyfikacja. Mnogość nabrzeży. To pracuje w Gdańsku na wynik latami. Port ma podpisane grube kontrakty zanim upewni się, że ma moc i flagowe jednostki klasy Maersk Madrid lata temu zaczęły zawijać do GDA. Byłoby to naturalne, że armatorzy widząc potencjał = gotowość portu w Elblągu sami kierują się przez przekop, bo szybciej a tym samym lepiej dla biznesu. Kto mi powie jaką zdolność przeładunkową na port Elbląg ? Tylko jaką przepustowość i szerokość ma tor wodny ? Czy to nie wygląda tak, że jeden statek wejdzie w nitkę Elbląg - Przekop i odwrotnie to inne będą stały jak w koreczku i kolejce. To wszystko wyjdzie w praniu. Najpierw była rzeka potem port. To na zdrowy rozum każdy widzi z jakim mułem się zmaga ekipa od pogłębiania.
Marcin40 (2023.03.28)
@Marcin40 - Chyba ci umknęło, ze obecnie na rzece Elblag wykonywane sa tkz. mijanki (sa filmiki na yt, gdzie to dobrze widac).
Ferdek.Schichau (2023.03.28)