Zapytali, jak mieszkańcy postrzegają EPEC

35
21.07.2021
Zapytali, jak mieszkańcy postrzegają EPEC
(fot. Witold Sadowski, archiwum portEl.pl)
EPEC po raz pierwszy w swojej historii zlecił badania marketingowe wśród elblążan na temat spółki. Wynika z nich, że 88 procent mieszkańców jest zadowolonych z jej usług, a 77 procent ankietowanych poleciłoby współpracę z EPEC innym osobom. Ile kosztowały badania? Spółka nie chce tego zdradzić, zasłaniając się tajemnicą przedsiębiorstwa.

Badania na zlecenie EPEC przeprowadziła w drugiej połowie czerwca firma badawcza Inny Format.

- Badanie ilościowe (wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo) przeprowadzone zostało na grupie 507 mieszkańców Elbląga, z czego 313 to klienci EPEC, a 194 - pozostali mieszkańcy. Badanie jakościowe (indywidualny wywiad pogłębiony) przeprowadzone zostało na grupie 13 kontrahentów EPEC – informuje Małgorzata Pryśko-Grobelna z firmy Inntu, która prowadzi biuro prasowe EPEC. - Próba badawcza w badaniu ilościowym została dobrana w taki sposób, aby jak najbardziej odzwierciedlać strukturę populacji dorosłych mieszkańców Elbląga – zarówno klientów EPEC, jak i osób nie korzystających z miejskiej sieci ciepłowniczej. Maksymalna rozbieżność pomiędzy próbą a populacją wynosi +/-6 punktów procentowych (dotyczy płci oraz najmłodszej grupy wiekowej: 18-29 lat).

Co wynika z badań? EPEC informuje, że 88 procent mieszkańców jest zadowolonych z usług miejskiej spółki, a 77 procent ankietowanych poleciłoby współpracę z EPEC innym osobom. Osoby niezadowolone (9% klientów) jako powód swojej oceny podają wysokie i ciągle rosnące ceny ciepła. Co ciekawe, 41 procent ankietowanych, którzy nie korzystają obecnie z usług EPEC, jest zainteresowanych przyłączeniem do sieci.

„Wizerunek spółki w gronie klientów EPEC oceniany jest zdecydowanie bardziej pozytywnie niż wśród osób niekorzystających z usług EPEC. Spółka przez klientów najczęściej jest określana jako: solidna (75%), rzetelna i godna zaufania (71%), oferująca wysoką jakość usług (68%), dbająca o swoich klientów (65%). Najrzadziej przypisywane cechy to: dobrze zarządzana (38%), nowoczesna (41%) i innowacyjna (45%). Warto podkreślić, że pozytywne skojarzenia są przypisywane częściej niż negatywne - np. nowoczesna 41% - przestarzała 28% - informuje EPEC w komunikacie o badaniach. - Klienci instytucjonalni EPEC jako wartości silnie związane z marką wskazali na bezpieczeństwo, jakość obsługi klienta, jakość usług, profesjonalizm, szybkość, niezawodność, solidność. Według respondentów spółka musi popracować nad nowoczesnością, innowacyjnością, rozwojem i nowymi inwestycjami. Wśród klientów instytucjonalnych usługi EPEC najlepiej doceniają deweloperzy, najsłabsze noty EPEC dostał od spółdzielni mieszkaniowych. Wszyscy chwalili wysoką jakość usług, dobre parametry, szybkie i sprawne usuwanie awarii.

Dlaczego EPEC zdecydował się przeprowadzić pierwsze w historii spółki badania marketingowe?

- Promujemy coraz więcej naszych usług, więc naturalnym krokiem było sprawdzenie, jak spółkę i nasze działania odbierają mieszkańcy Elbląga - komentuje Andrzej Kuliński, prezes EPEC. - Chcieliśmy sprawdzić potrzeby naszych klientów w zakresie usług ogrzewania, związanymi z naszymi produktami, obsługą i współpracą z EPEC. Wyniki badania pozwolą nam na lepsze dopasowanie ofert oraz kanałów kontaktu z klientami. Widzimy także, nad jakimi aspektami wizerunku i komunikacji musimy popracować. Zapytaliśmy też mieszkańców, jakie według nich działa powinna podjąć spółka. Odpowiedź? Przede wszystkim inwestowanie w odnawialne źródła energii oraz modernizację sieci, czyli nasze główne działania zapisane w strategii rozwoju EPEC do roku 2025.

Zapytaliśmy EPEC o koszty badań marketingowych. Spółka nie chce ich podać, zasłaniając się tajemnicą przedsiębiorstwa. Czy badania będą przeprowadzane cyklicznie? - Nie wykluczamy kolejnych badań w przyszłych latach, np. w przypadku kiedy będziemy chcieli wprowadzić nowe usługi na rynek – napisała nam w odpowiedzi Małgorzata Pryśko-Grobelna.

RG

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Wójcie chwalą nas !!! kto ??? Wy mnie a ja was !!!
hrabia_George (2021.07.21)

info

38  
  0
Z Elbląga można wyjechać ale "elblong"z człowieka nie wyjdzie
(2021.07.21)

info

16  
  5
Przecież to jest skandal, cyrk, marnotrawstwo pieniędzy publicznych i zwykłe cojones z podatnika - szkodniki i bumelanci zamówili badania za nie-wiadomo-ile publicznego hajsu, które wykazały dokładanie to, o czym piszą internauci na elbląskich portalach od lat. Że EPEC to spółka-dziura bez dna, źle zarządzana, nienowoczesna, zblatowana z ratuszem i jego neoliberalnymi szkodnikami, żerująca na mieszkańcach, pompująca tylko również POdobnie zblatowaną z ratuszem patodeweloperkę. I po co było wydawać NIE-WIADOMO-ILE KASY na zlecanie "badań"u znajomych z Gdańska-Oliwy, skoro Koliński ze społeczniczkami mogli to wam za darmo, w ramach działań oświecająco-społecznych powiedzieć? ✊🚩 [Dziś rocznica stracenia tego Bohatera Walki z Wyzyskiem, Caratem i Oligarchią - Cześć i Chwała Bohaterom!]
RobertKoliński (2021.07.21)

info

30  
  4
o redakcja dalej z tym tematem zrobi?
czytelnik12345 (2021.07.21)

info

12  
  1
Przychodzi Tusk do sondażowni. Chciałem zamówić sondaż na temat poparcia PO przez Polaków. Ile to kosztuje ? 100 000 zł. To ja dam 200 000 zł ale żeby ten sondaż był "dokładniejszy". Dobrze, a jakie mają być wyniki ?
hamulcowy (2021.07.21)

info

25  
  10
Ooo, zaczęła się szczujnia. Nie ma argumentów to wyjeżdżamy z Tuskiem. ..
(2021.07.21)

info

14  
  18
a co w gwarze EPECu - znaczy szczujnia - bo tego nie ma w języku polskim ?
hamulcowy (2021.07.21)
@hamulcowy - Ano to, że mowa o EPECu, ale oczywiście ktoś musi wyskoczyć z polityką, Tuskiem itd.
(2021.07.21)
No ale z rym Tuskiem to tragedia, niemiaszki ten durny naròd rozgrywają jak chcą, najpierw dostał stołek w UE, imunitet, a teraz ch ce znowu dowodzić tymi nierozgarniętymi, robią nas lepiej jak "na wnuczka", albo jak te staruchy co oddają oszustom ostatnią kasę. .z nimi można tak bez końca im częściej okradany tym większa wiara w tego co go okrada.
Ile to juz razy? (2021.07.21)
Prezesik pójdziesz siedzieć. Kolejny znajomy z Gdańska zarobił.
Sz (2021.07.21)

info

19  
  4